Καταγραφικό στο παρ-μπριζ, σωστά δεν το αναγνωρίζουν οι ασφαλιστικές;
Στην Ελλάδα επιτρέπεται η τοποθέτηση στο αυτοκίνητο, όμως όχι η χρήση του υλικού
Οι περιορισμοί σχετίζονται με τη νομοθεσία προσωπικών δεδομένων
Οι ασφαλιστικές δεν λαμβάνουν το βίντεο υπόψη για να αποφασίσουν για την υπαιτιότητα
Μπορεί όμως δυνητικά να χρησιμοποιηθεί από την αστυνομία σε περίπτωση κατηγορίας
Στην Ελλάδα επιτρέπεται η τοποθέτηση στο αυτοκίνητο, όμως όχι η χρήση του υλικού
Οι κάμερες που τοποθετούνται στο παρ μπριζ του αυτοκίνητου - οι λεγόμενες DashCams - είναι ένα ιδιαίτερα χρήσιμο gadget, το οποίο καταγράφει (σχεδόν) ό,τι ακριβώς βλέπει ο οδηγός κατά τη διάρκεια της πορείας του αυτοκινήτου. Το κόστος που έχουν, ξεκινά από ελάχιστα έως και... εκατοντάδες ευρώ, ανάλογα με τη δυνατότητα ανάλυσης βίντεο και άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών. Οι “DVR” κάμερες αποτελούν μια πολύ καλή λύση για όσους έχουν τους λογούς τους να καταγράφουν τις συνθήκες οδήγησης. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για παράδειγμα σε εταιρίες με στόλους επαγγελματικών οχημάτων, όπου χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο εξοπλισμό προκειμένου να αξιολογούν τις επιδόσεις των οδηγών τους. Στη χώρα μας, δεν απαγορεύεται η τοποθέτηση αυτού του εξοπλισμού στο αυτοκίνητο, απαγορεύεται ωστόσο η χρήση του υλικού της βιντεοσκόπησης που μπορεί να πραγματοποιηθεί.
Οι περιορισμοί σχετίζονται με τη νομοθεσία προσωπικών δεδομένων
Οι περιορισμοί αυτοί σχετίζονται με το νόμο περί προσωπικών δεδομένων που ισχύει στη χωρά μας. Η σχετική νομοθεσία απαγορεύει την καταγραφή προσώπων χωρίς την συγκατάθεση τους και κατΆεπέκταση την καταγραφή της κίνησης οχημάτων που αναγνωρίζονται βάσει του αριθμού κυκλοφορίας τους. Συνεπώς το υλικό βιντεοσκόπησης που έχει παραχθεί από μια τέτοια κάμερα, θεωρείται παράνομο.
Οι ασφαλιστικές δεν λαμβάνουν το βίντεο υπόψη για να αποφασίσουν για την υπαιτιότητα
Λόγω των περίπλοκων νομικών, οι ασφαλιστικές δεν λαμβάνουν υπόψη το υλικό βιντεοσκόπησης από καταγραφικά παρμπριζ. Τα βίντεο αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως στοιχείο για να αποφασιστεί ο υπαίτιος ενός ατυχήματος. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν αποτελεί πρακτική των εταιριών, με αποτέλεσμα κάποιοι οδηγοί που θα μπορούσαν να αποδείξουν ότι δεν είναι υπεύθυνοι για ένα ατύχημα, να μην μπορούν να στηρίξουν τους ισχυρισμούς τους, λόγω αυτού του περιορισμού.
Μπορεί όμως δυνητικά να χρησιμοποιηθεί από την αστυνομία σε περίπτωση κατηγορίας
Στην περίπτωση πάντως σοβαρότερων ατυχημάτων, στα οποία συμπεριλαμβάνονται θάνατοι ή τραυματισμοί, η αστυνομία μπορεί να χρησιμοποιήσει το υλικό για να βοηθήσει το δικαστήριο να αποφασίσει την ενοχή ή την αθώωση κάποιου εμπλεκόμενου, αν η τυχών ηλεκτρονική καταγραφή των συμβάντων βοηθά ως προς αυτό. Ωστόσο, οι αποζημιώσεις για υλικές ζημιές που μπορεί να κληθεί να καλύψει κανείς για το αυτοκίνητο του, είναι και αυτές ιδιαίτερα σημαντικές. Λόγω των ιδιαίτερα δύσκολων οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στις μέρες μας, ίσως η πρακτική της μη αναγνώρισης του οπτικοακουστικού υλικού από τις κάμερες στα παρπριζ, πρέπει να επανεξεταστεί.
Σχολιάστε |