autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Καταργήστε τα ηλεκτρονικά τσιγάρα για να έχετε μπαταρίες λένε αρμόδιοι

Καταργήστε τα ηλεκτρονικά τσιγάρα για να έχετε μπαταρίες λένε αρμόδιοι

29/10/2024

Έχουν προκύψει θέματα διαθεσιμότητας των πόρων για τις μπαταρίες
Λίθιο, μαγνήσιο και νεοδύμιο κάποια από τα υλικά που κινδυνεύουν
Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα χρειάζονται παρόμοια υλικά με τις μπαταρίες
Θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν ως και 75 εκ. τόνοι πετρωμάτων ως το 2040

Έχουν προκύψει θέματα διαθεσιμότητας των πόρων για τις μπαταρίες

Γνωρίζουμε πολύ καλά πως η παγκόσμια κοινότητα αυτοκινήτου ψάχνει συνεχώς τρόπους για την ενίσχυση της ποικιλίας των καυσίμων. Πρώτη εμφανίστηκε η ανάγκη για αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων (πετρέλαιο κίνησης και βενζίνη), τόσο για περιβαλλοντικούς λόγους, όσο και για λόγους διάθεσης των πόρων αυτών. Τώρα, με την ένταξη διαφορετικών καυσίμων για τον εφοδιασμό των κινητήρων, όπως την ηλεκτροκίνηση, έχουν αρχίσει να προκύπτουν θέματα διαθεσιμότητας πόρων και στα εναλλακτικά αυτά καύσιμα.

Λίθιο, μαγνήσιο και νεοδύμιο κάποια από τα υλικά που κινδυνεύουν

Ο λόγος για τα ορυκτά τα οποία χρησιμοποιούνται για την τροφοδοσία των μπαταριών κίνησης. Το λίθιο, το μαγνήσιο και το νεοδύμιο αποτελούν τα ίσως μεγαλύτερα σε ζήτηση, με το απόθεμά τους όμως να μην είναι απεριόριστο. Μάλιστα, πέραν αυτών, υπάρχουν στο σύνολο 18 υλικά τα οποία έχουν χαρακτηριστεί υπό κίνδυνο εξάντλησης. Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η έκθεση της Βασιλικής Ακαδημίας Μηχανικής, η παρούσα προσέγγιση που ακολουθείται από το Ηνωμένο Βασίλειο και αφορά την υπεράντληση των υλικών, θα οδηγήσει στην αδυναμία κάλυψης των απαιτήσεων για την κατασκευή μπαταριών.

Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα χρειάζονται παρόμοια υλικά με τις μπαταρίες

Ο λόγος, ή μάλλον, ο «υπαίτιος»; Τα ηλεκτρoνικά τσιγάρα! Καλά διαβάσατε, καθώς τα υλικά και οι ίδιες οι μπαταρίες, δεν αφορούν μονάχα τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με αυτές, αλλά χρησιμοποιούνται και στα τσιγάρα αυτά. Η παραγωγή των ηλεκτρονικών τσιγάρων και των καπνιστικών μιας χρήσεως εξοπλίζεται και αποτελεί «κίνδυνο» για το μέλλον της κίνησης με μπαταρία. Στα πλαίσια αυτά, μια ομάδα χημικών μηχανικών πρότεινε την άμεση κατάργησή τους, καθώς και την περαιτέρω σμίκρυνση στα μεγέθη των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με σκοπό την εξοικονόμηση των υλών.

Θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν ως και 75 εκ. τόνοι πετρωμάτων ως το 2040

Η πρόεδρος της ομάδας εργασίας του Εθνικού Κέντρου Πολιτικής Μηχανικής της Αγγλίας, Joan Cordiner, δήλωσε : «Ο τρόπος με τον οποίο εξάγουμε και αξιοποιούμε τα υλικά των μπαταριών δεν είναι βιώσιμος. Πρέπει να τον αντιμετωπίσουμε επειγόντως. Η έκθεσή μας υπογραμμίζει την αύξηση της ζήτησης για τα υλικά αυτά, η οποία οφείλεται εν μέρει στη χρήση τους σε μπαταρίες, αλλά και σε συστήματα ενέργειας. Δεν είμαστε η μόνη χώρα που αγωνίζεται για την εξόρυξη αυτών των υλικών και καλούμε την νέα κυβέρνηση να αναπτύξει μια στρατηγική η οποία θα αντιμετωπίσει τόσο την ζήτηση, όσο και την επαναχρησιμοποίηση των υλικών αυτών».

«Για παράδειγμα, αν μειώναμε το μέγεθος των μπαταριών των ηλεκτρικών μοντέλων κατά 30%, θα μπορούσαμε να κατεβάσουμε τη ζήτηση του λιθίου κατά 17% και να εξοικονομήσουμε 75 εκατομμύρια τόνους πετρωμάτων έως και το 2040. Αυτό ισοδυναμεί με 19 γήπεδα σαν και το Wembley, γεμάτα πετρώματα». Το 2022, μια έρευνα των μέσων Sky News, Daily Telegraph και του Γραφείου της Ερευνητικής Δημοσιογραφίας, ανέφερε ότι κάθε έτος «χάνονται» σχεδόν 1.200 μπαταρίες ηλεκτρικών μοντέλων από τα ηλεκτρονικά τσιγάρα μιας χρήσεως, τα οποία δεν οδηγούνται στην ανακύκλωση αλλά στα σκουπίδια.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε