Σε μείωση 2 μονάδων του επιτοκίου της στα χρηματοδοτικά προχώρησε η VW ως 31/10. Πάνω απο 4.000 ευρώ περισσότερα καλούνται να πληρώσουν όσοι αγόρασαν τους προηγούμενους μήνες το ίδιο αυτοκίνητο.
Ερωτηματικό το αν θα περιλάβει στο μειωμένο επιτόκιο αυτούς που αγόρασαν αυτοκίνητο και δεν έχουν παραλάβει ακόμα.
Κάτι που εκνευρίζει, δικαίως, τους αγοραστές αυτοκινήτων είναι να παραγγέλνεις ένα όχημα και μετά να βγαίνει η αντιπροσωπεία και να αλλάζει τους όρους αγοράς, είτε με έκπτωση είτε με αλλαγή επιτοκίου προς τα κάτω, αφού εσύ έχεις υπογράψει. Τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις που έχεις παραγγείλει ένα αυτοκίνητο και δεν το έχεις παραλάβει; Δεν θα έπρεπε να μπαίνεις σε καθεστώς χαμηλότερου επιτοκίου, αφού αντιστοίχως όταν έχεις παραγγείλει ένα αυτοκίνητο και αυτό έρχεται με ανατίμηση, σου ζητάνε περισσότερα χρήματα; Στα χρηματοδοτικά γιατί να μην γίνεται; Η VW τι πρέπει να κάνει;
Η VW πραγματοποιεί μια περιορισμένη προσφορά μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, μειώνοντας το επιτόκιο στα χρηματοδοτικά προγράμματα όλων των μοντέλων της κατά 2 μονάδες.
Μέχρι τώρα η VW είχε χρηματοδοτικό με σχετικά υψηλό επιτόκιο, με το οποίο ένα αυτοκίνητο όπως π.χ το T-Roc έβγαινε ουσιαστικά 8.280 ευρώ πιο ακριβό (σε πρόσφατο άρθρο το είχαμε αναδείξει) σε σχέση με την αρχική τιμή τιμοκαταλόγου. Με το νέο επιτόκιο το ίδιο αυτοκίνητο βγαίνει συνολικά 4000 ευρώ φθηνότερο.
Τι σημαίνει στην πράξη η μείωση του επιτοκίου;
Με βάση τους υπολογισμούς μας και χρησιμοποιώντας το παράδειγμα του VW T-Roc, στην περίπτωση του χρηματοδοτικού που περιλαμβάνει τη μεγάλη δόση balloon, η μείωση του επιτοκίου στο 3,9% (4,5% αν συνυπολογίσουμε το 0,6% της εισφοράς του Ν.128/1975) σημαίνει πως μαζί με τις δόσεις η τελική τιμή του αυτοκινήτου είναι πάνω από 4.000 ευρώ χαμηλότερη συγκριτικά με ό,τι ίσχυε νωρίτερα.
Βγαίνουν χαμένοι όσοι αγόρασαν πρόσφατα το ίδιο αυτοκίνητο σε ακριβότερη τιμή;
Η αντίδραση της VW είναι καλή και σίγουρα αποτελεί ένα επιπλέον βοήθημα για αυτούς που θέλουν να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο και δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν μονομιάς όλο το ποσό.
Σε αυτό το σημείο όμως πρέπει να τονίσουμε πως η συγκεκριμένη ενέργεια δεν αποτελεί κάποια έκπτωση τιμής, όπως γίνεται στα run-out μοντέλα, δηλαδή σε αυτά που θα αντικατασταθούν στο άμεσο μέλλον από ανανεωμένα, μιλώντας ουσιαστικά για άδειασμα αποθήκης. Η μείωση του επιτοκίου αφορά όλα τα οχήματα της VW.
Εδώ προκύπτει μια εύλογη απορία: Τι γίνεται με αυτούς που παρήγγειλαν πρόσφατα VW και υπέγραψαν ήδη τη χρηματοδότηση, λίγο πριν ανακοινωθεί η νέα καμπάνια; Ουσιαστικά πήραν δάνειο για το ίδιο αυτοκίνητο και τελικά θα πληρώσουν 4.000 ευρώ παραπάνω (στην περίπτωση του T-Roc).
Μπορεί να κάνει κάτι για αυτό η εταιρεία;
Αν μιλούσαμε για κάποια ανεξάρτητη τράπεζα, σίγουρα δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι. Αυτή την έννοια έχει και μία προσφορά, γίνεται για να κάνει ένα προϊόν πιο δελεαστικό. Ξέρουμε όμως πως η χρηματοδότηση της VW γίνεται από τη δική της τράπεζα και όχι από κάποιο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, και έτσι θεωρούμε πως αν θέλει η εταιρεία θα μπορούσε να συμπεριλάβει στην προσφορά και τους ανθρώπους που παρήγγειλαν σε κάποιο εύλογα πρόσφατο χρονικό διάστημα το αυτοκίνητό τους, λίγο πριν τεθεί σε ισχύ η μείωση επιτοκίου, και δεν έχουν παραλάβει ακόμα τα αυτοκίνητα τους.
Τι συμφέρει τελικά τους αγοραστές;
Σε αυτό το σημείο δημιουργείται το εξής δίλημμα, όσον αφορά στην αγορά αυτοκινήτων με χρηματοδοτικά προγράμματα. Θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου ότι η εταιρεία που σε ενδιαφέρει θα κάνει κάποια στιγμή προσφορά και θα περιμένεις καρτερικά να έρθει η συγκεκριμένη –σύντομη- περίοδος μείωσης επιτοκίου για να αγοράσεις αυτοκίνητο;
Ή θα επιλέξεις μοντέλο άλλης μάρκας, η οποία κρατά συνεχώς χαμηλότερο επιτόκιο, με τις διακυμάνσεις του τύπου 0,1-0,2% να είναι μικρής σημασίας;
Τι πιστεύετε πως θα έπρεπε από πλευράς της να κάνει η VW για το συγκεκριμένο ζήτημα, ώστε να μην νιώθουν αδικημένοι αυτοί στους οποίους εγκρίθηκε το δάνειο λίγο πριν από την προσφορά; Τελικά τι θα κάνει η εταιρεία;