autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Να είναι υποχρεωτικά τα συστήματα ασφάλειας ή όποιος θέλει πληρώνει;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Να είναι υποχρεωτικά τα συστήματα ασφάλειας ή όποιος θέλει πληρώνει;

5/7/2024

Έχεις ακούσει για το GSR2; Είναι ένας κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υποχρεώνει τις εταιρείες να βάζουν όλα τα απαραίτητα καινούργια αυτοκίνητα συγκεκριμένες τεχνολογίες ασφάλειας. Αυτό θα ισχύει από τις 7 Ιουλίου και αναπόφευκτα θα φέρει νέες αυξήσεις στις τιμές. Το θέμα είναι αν αξίζει να πληρώσουμε αυτό το έξτρα «χαράτσι» για πράγματα που ίσως δεν χρησιμοποιούμε…

GRS2: Υποχρεωτικό από τις 7 Ιουλίου σε κάθε καινούργιο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο, όπως παλιά το ESP & το ABS

Στις παρουσιάσεις των νέων μοντέλων οι εταιρείες το αναφέρουν ως στάνταρ εξοπλισμό. Πρόκειται για το GSR2 (General Safe Regulation 2), τον Γενικό Κανονισμό Ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ουσιαστικά, αποφασίστηκε πως όλα τα καινούργια μοντέλα που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει υποχρεωτικά να φέρουν συγκεκριμένες τεχνολογίες ασφάλειας. Πώς πριν κάποια χρόνια είχε γίνει κάτι αντίστοιχο με ABS (2003), το σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών (2012) και ESP (2014); Έτσι φτάσαμε σήμερα να οφείλει κάθε νέο αμάξι να έχει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος.

Από το σύστημα που «ξυπνάει» τον οδηγό, μέχρι την στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας

Ας δούμε όμως περισσότερο αναλυτικά όλες αυτές τις τεχνολογίες και τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού που γίνονται υποχρεωτικές. Με κάποια από αυτά να έχουν ορίζοντα εφαρμογής ως το 2026:

  • Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το σύστημα που βοηθά στην αποφυγή σύγκρουσης κάτω από τα 30 χλμ./ώρα)
  • Λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών (από το 2026)
  • Σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας
  • Ευφυές σύστημα προσαρμογής ταχύτητας (Intelligent Speed Assistance), το σύστημα που θα «συμμορφώνει» τον οδηγό με αναγνωρισμένα όρια ταχύτητας
  • «Μαύρο κουτί», ή αλλιώς το Event Data Recorder (EDT) που θα καταγράφει μια σειρά παραμέτρων 5 δευτερόλεπτα πριν από κάποιο ατύχημα και 0,3 δευτερόλεπτα αφότου συμβεί και φυσικά δε θα μπορεί να απενεργοποιηθεί
  • Σύστημα προειδοποίησης κόπωσης οδηγού, το οποίο θα τον «ξυπνά» αν καταλάβει ότι δεν κοιτά το δρόμο (από το 2026 θα βγαίνουν και ήχοι συναγερμού)
  • Στάνταρ η κάμερα οπισθοπορείας και η ειδοποίηση για απότομο φρενάρισμα, με σκοπό την ανίχνευση εμποδίων κατά την όπισθεν
  • Προστασία δεδομένων σε κυβερνοεπιθέσεις (χακαρίσματα), τεχνολογία που μελλοντικά θα εξοπλιστεί με σύστημα θα μετράει το αλκοόλ στο αίμα του οδηγού, ώστε εάν ο οδηγός εντοπίζεται μεθυσμένος το αυτοκίνητο να μην ξεκινά τη λειτουργία του


Τέσσερις από τις υποχρεωτικές τεχνολογίες ασφάλειας του GSR2.

Τέσσερις από τις υποχρεωτικές τεχνολογίες ασφάλειας του GSR2.

Πολλά δεν τα χρησιμοποιούμε, αλλά πόσο κοστίζει η ανθρώπινη ζωή;

Αναπόφευκτα το «φόρτωμα» αυτό με τεχνολογίες αυξάνει και το κόστος αγοράς των νέων αυτοκινήτων. Σίγουρα τα νέα οχήματα γίνονται ασφαλέστερα, ακόμη και αν η πολλή τεχνολογία και αυτοματοποίηση πολλές φορές δεν λειτουργεί με το ανθρώπινο ένστικτο που σε ένα δρόμο πάντοτε είναι απαραίτητο.
 
Το θέμα είναι πόσοι μπορούν να το υποστηρίξουν οικονομικά, πόσο μάλλον όταν αρκετές τεχνολογίες ο οδηγός τις απενεργοποιεί με το που μπαίνει στο αμάξι του. Πόσους έχετε δει να σβήνουν το Lane Assist  το Traffic Sign Recognition για να μην ακούν το επαναλαμβανόμενο «μπιπ»;
 
Υπάρχει, όμως, και ο αντίλογος. Η ανθρώπινη ζωή δεν έχει αξία, ή τουλάχιστον δεν μπορεί να υπολογιστεί. Επίσης, εγώ έχω πληρώσει για μία τεχνολογία στο δικό μου αυτοκίνητο και όπως σε προστατεύω εγώ, έτσι «απαιτώ» και τη δική μου προστασία. Από σένα ή από την εταιρεία αυτοκινήτου.
 
Εσύ όμως τι λες; Καλώς κάνουν οι εταιρείες και βάζουν αυτές τις ακριβές τεχνολογίες στα νέα αυτοκίνητα ή έπρεπε να είχαμε εμείς τη δυνατότητα να πληρώσουμε κάποιες, που θέλαμε, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε