Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
O Έλληνας οδηγός δεν σέβεται τις διαβάσεις πεζών

O Έλληνας οδηγός δεν σέβεται τις διαβάσεις πεζών

Διαβάστηκε από 15579 αναγνώστες - 9/12/2023

Ακόμα μια πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία θα μας απασχολήσει σήμερα, και δεν είναι άλλη από την αδιαφορία των Ελλήνων για τις διαβάσεις πεζών. Ο Έλληνας οδηγός στην πλειοψηφία του, αδιαφορεί για τις διαβάσεις των πεζών, και αυτό είναι πολύ εύκολο να το διαπιστώσει κανείς καθημερινά.

Δεν χρειάζεται να έχεις ταξιδέψει πολύ στην Ευρώπη για να δεις την διαφορετική συμπεριφορά των οδηγών απέναντι στους πεζούς, και τις διαβάσεις. Ακόμα και ένα ταξίδι να έχεις κάνει και μόνο, αρκεί για να καταλάβεις την διαφορά. Στην Ελλάδα δεν σεβόμαστε τις διαβάσεις πεζών είτε υπάρχει φανάρι, είτε όχι.

Οι πεζοί έχουν προτεραιότητα στις διαβάσεις πεζών, ακόμη και όταν δεν υπάρχει φωτεινός σηματοδότης

Σύμφωνα με το άρθρο 39 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για την συμπεριφορά των οδηγών προς τους πεζούς, οι πεζοί έχουν προτεραιότητα στις διαβάσεις πεζών, είτε υπάρχει, είτε δεν υπάρχει φωτεινός σηματοδότης. Τα φανάρια των πεζών είναι ισοδύναμα των υπολοίπων στις τυπικές διασταυρώσεις οδών και η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη επιφέρει και στις δύο περιπτώσεις αυστηρές κυρώσεις. Οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να σταματήσουν πριν τη διάβαση, όταν κάποιος πεζός ετοιμάζεται να τη διασχίσει ή τη διασχίζει ήδη. Για το λόγο αυτό πρέπει να πλησιάζουν τη διάβαση με ιδιαιτέρως μικρή ταχύτητα.

200 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση άδειας και διπλώματος

Στην περίπτωση που οδηγός οχήματος παραβιάσει τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τους πεζούς και τις διαβάσεις, υπάρχει πρόστιμο 200 ευρώ, και μπορεί να του αφαιρεθούν δίπλωμα οδήγησης και άδειας κυκλοφορίας. Η πράξη έχει αποδείξει πως το πρόστιμο αυτό δεν είναι ικανό για να συνετίσει τους Έλληνες οδηγούς, να συμμορφωθούν με τους νόμους.

Με ταχύτητα 50χλμ./ώρα κατά 80% θα σκοτώσεις τον πεζό

Αυτό που ίσως λίγοι οδηγοί κατανοούν, είναι πως ένα ατύχημα ακόμα και με μικρές ταχύτητες είναι ικανό να τραυματίσει θανάσιμα έναν πεζό. Κι όταν λέμε μικρή ταχύτητα, εννοούμε ακόμα και άνω των 30 χλμ. ανά ώρα. Στατιστικά στοιχεία ατυχημάτων στην Ε.Ε. αποδεικνύουν πως αν χτυπήσεις πεζό με 50 χιλιόμετρα ανά ώρα, έχεις 80% πιθανότητες να τον σκοτώσεις ή να τον αφήσεις ανάπηρο. Με ταχύτητες από 80 χιλιόμετρα ανά ώρα, οι πιθανότητες θανάτου αυξάνονται στο 92%. Άλλωστε, οι μετρήσεις έχουν αποδείξει πως για να ακινητοποιήσεις ένα αυτοκίνητο που έχει ταχύτητα 30 χλμ./ώρα θα χρειαστείς 2-3 μέτρα, ενώ με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα θα χρειαστείς 9-10 μέτρα.

Οι νέες 3D διαβάσεις έχουν αποδεδειγμένα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα

Πλέον σε αρκετές χώρες της Ευρώπης έχουν υιοθετηθεί οι νέου τύπου 3D διαβάσεις πεζών. Οι διαβάσεις αυτές είναι σχεδιασμένες ώστε να μοιάζουν πως αιωρούνται πάνω από το οδόστρωμα, δημιουργώντας μία οφθαλμαπάτη που ουσιαστικά «βάζει» τους οδηγούς να είναι ακόμα πιο προσεκτικοί, όταν πλησιάζουν στο σημείο. Η ιδέα αυτή έχει υλοποιηθεί σε αρκετές χώρες και τα αποτελέσματα είναι ιδιαιτέρως θετικά. Στην χώρα μας έχουν υιοθετηθεί μόνο σε δρόμους της Νάουσας αλλά και του Χαλανδρίου.
 
 
Ο πεζός έχει προτεραιότητα στην διάβαση, είτε υπάρχει φανάρι, είτε όχι!
50 χλμ. ανά ώρα αρκούν για να τον σκοτώσεις…
Μόνο 200 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος και άδειας για τους παράνομους οδηγούς.
Οι νέες 3D διαβάσεις προκαλούν σύγχυση στους οδηγούς και φρενάρουν πιο συχνά.
Δεν ξέρουν τον Κώδικα οι Έλληνες οδηγοί ή αδιαφορούν? Θα είχαν τέτοια συμπεριφορά αν το πρόστιμο ήταν πιο τσουχτερό;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε