Ο Toyoda έκραξε τα ηλεκτρικά – Μήπως να μπει επιδότηση & στα υβριδικά;
30/10/2023
Ο εγγονός του ιδρυτή της Toyota, Akio Toyoda πριν λίγες ημέρες έκραξε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εμφανίστηκε δικαιωμένος για την επιβράδυνση της ανάπτυξης στις ΗΠΑ. Την ίδια στιγμή, στην Ελλάδα, εξαντλήθηκαν οι πόροι για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και περιμένουμε νεότερη ενημέρωση. Μήπως να σκεφτούμε και μία επιδότηση για τα υβριδικά, ήπιας και full τεχνολογίας;
Η δικαίωση του Akio Toyoda
Είναι η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις αυτοκινήτων στον κόσμο. Κι όμως, στο «χαρτοφυλάκιο» της Toyota λάμπουν δια της απουσία τους τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με εξαίρεση το μεσαίο SUV bZ4X, δεν υπάρχει άλλο μοντέλο στην τρέχουσα γκάμα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ακόμη και το νέας γενιάς C-HR δεν προσφέρεται, άμεσα τουλάχιστον, με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, παρά ως full hybrid και ως Plug-in.
Η παραπάνω «έλλειψη» κόστισε την θέση του CEO στον Akio Toyoda, εγγονό του εμβληματικού ιδρυτή της Toyota, ο οποίος όμως εμφανίζεται δικαιωμένος για την πρόοδο της ηλεκτροκίνησης. Η μείωση της ανάπτυξης των ηλεκτροκίνητων στις ΗΠΑ αποτελεί, κατά τον Toyoda, δικαίωση της επιφυλακτικότητας που έδειξε η Toyota απέναντι στα ηλεκτρικά «Υπάρχουν πολλοί τρόποι να ανέβεις στο βουνό που επιτυγχάνει ουδετερότητα άνθρακα» τόνισε χαρακτηριστικά, στον απόηχο της επιβράδυνσης των πωλήσεων των ηλεκτρικών μέσα στο 2023 (49% από 63% που ήταν το 2022).
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Επίσημο τέλος για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»
Αφήνουμε την παγκόσμια επικαιρότητα, περνάμε στην ελληνική. Είχαμε εκφράσει τους προβληματισμούς μας για την βιωσιμότητας του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» που ολοκληρώνεται στο τέλος του 2023, ήρθε ο ΣΕΑΑ να μας επιβεβαιώσει. Με επίσημη ανακοίνωσή του, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέας Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων γνωστοποίησε ότι εξαντλήθηκαν οι διαθέσιμοι πόροι, για αυτό και δεν γίνεται να υποβληθούν νέες αιτήσεις. Η ανακοίνωση αναφέρει ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) αντιπροσωπεύουν το 5% των συνολικών πωλήσεων και προσθέτει: «το Υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζεται με προτεραιότητα τα επόμενα βήματα, ώστε να ενισχυθεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και η χώρα μας να συγκλίνει ακόμη περισσότερο με τις ευρωπαϊκές επιδόσεις (βλ. 21% BEVs στην ΕΕ τον περασμένο Αύγουστο»).
Πόσο ωφέλιμη θα ήταν μία επιδότηση για τα υβριδικά;
Ενώ περιμένουμε ενημέρωση για το τι μέλλει γενέσθαι με την επιδότηση και το αν το επόμενο πρόγραμμα θα είναι ίδιας αξίας, στα 8.000 ευρώ, προβληματιζόμαστε ξανά. Μήπως να διευρυνθεί το πλάνο κρατικής επιχορήγησης νέων αυτοκινήτων; Γνωρίζουμε ότι στην Ελλάδα βρίσκεται ο γηραιότερος στόλος αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ο Έλληνας δύσκολα παίρνει απόφαση να αλλάξει το αμάξι του, είτε επειδή δεν έχει τα χρήματα είτε επειδή είναι επιφυλακτικός απέναντι στις νέες τεχνολογίες.
Το τελευταίο διάστημα έχουμε παρατηρήσει μειώσεις στις τιμές των νέων μοντέλων, για αυτό και το πάμε ένα βήμα παρακάτω. Από τη στιγμή που όλες οι εταιρείες έχουν μοντέλα υβριδικής τεχνολογίας, κάποιες ήπιας μορφής, κάποιες full (και κάποιες ενδιάμεσης αν κρίνουμε από τους ρύπους που ανακοινώνουν), μήπως να σκεφτόμασταν μία επιδότηση στα υβριδικά; Είναι αποδεδειγμένα πιο φιλικά στο περιβάλλον από τα καθαρά βενζινοκίνητα και σίγουρα πιο προσιτά σε κόστος. Μία επιδότηση, προφανώς μικρότερου ποσού, θα βοηθούσε το εκσυγχρονισμό του στόλου αυτοκινήτων. Και θα μάθαινε στον Έλληνα οδηγό πιο εύκολα τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης. Στο αμάξι του σε πιο ήπια μορφή, αλλά θα του έδινε και το χρόνο να δει πώς εξελίσσεται η ηλεκτροκίνηση μέσα στα χρόνια.
Εσύ τι λες; Παίζει τέτοιο σενάριο ή πιστεύεις ότι αυτό θα φρέναρε την ανάπτυξη των ηλεκτρικών;