Ο γηραιότερος στόλος της Ευρώπης είναι ο ελληνικός!
Στα 17,3 έτη η μέση ηλικία των ΙΧ
«Αγγίζουν» τα 5,5 εκ. τα επιβατικά στην χώρα μας
Φορτηγά, επαγγελματικά και λεωφορεία από 18 έως και 23 ετών!
Στο 89.6% τα βενζινοκίνητα ΙΧ στην Ελλάδα και στο 50.6% στην Ευρώπη
Στα 17,3 έτη η μέση ηλικία των ΙΧ
Τον πλέον γηραιό στόλο επιβατικών αυτοκινήτων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαθέτει η Ελλάδα, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας ανέρχεται στα 17,3 έτη. Νούμερο κατά πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με τον αντίστοιχο μέσο όρο που συναντάμε στην Ε.Ε. και συγκεκριμένα το 12,3. Την πεντάδα των... αντικών συμπληρώνουν οι Εσθονία με μ.ο. ηλικίας τα 16,6 έτη, η Τσεχία με 15,9 έτη, η Λετονία με 15,2 έτη, ενώ την πέμπτη θέση μοιράζονται Πολωνία και Ρουμανία με μ.ο. τα 14,9 έτη. Στην άλλη όψη του νομίσματος, για να αντικρίσουμε στόλους του... γάλακτος, θα πρέπει να πάμε έως το Λουξεμβούργο (μ.ο. τα 7,9 έτη), την Αυστρία και τη Δανία (8,9 έτη), αλλά και την Νότια Ιρλανδία με 9,1 έτη.
«Αγγίζουν» τα 5,5 εκ. τα επιβατικά στην χώρα μας
Και για να είμαστε ακριβείς, ο αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα το 2022 ανέρχεται στα 5.495.927. Το νούμερο αυτό διατυπώνει μια αύξηση της τάξης του 1,6% σε σχέση με το 2021, ενώ στην ευρύτερη Ευρωπαϊκή Ένωση, το ποσοστό αύξησης του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 1%. Όσον αφορά την αναλογία ανά κάτοικο, για κάθε 1.000 κατοίκους, κυκλοφορούν 525 επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ ο αντίστοιχος μ.ο. στην Ε.Ε. βρίσκεται στις 574 μονάδες για κάθε 1.000 κατοίκους. Στην κορυφή της ίδιας λίστας βρίσκεται η Πολωνία με 703 μονάδες και στην τελευταία θέση συναντάμε την Λετονία με 410 ΙΧ.
Φορτηγά, επαγγελματικά και λεωφορεία από 18 έως και 23 ετών!
Η αρνητική πρωτιά της χώρας μας δεν αφορά μόνο τα επιβατικά, καθώς υπάρχουν στοιχεία και για τον στόλο φορτηγών, επαγγελματικών αλλά και λεωφορείων στις χώρες της Ε.Ε. Ξεκινώντας με τα φορτηγά, την στιγμή που ο μ.ο. στην Ε.Ε φτάνει τα 13,9 έτη, στην χώρα μας το ποσοστό αυτό είναι «εκτοξευμένο» στα 23 έτη. Όσον αφορά τα επαγγελματικά, η Ε.Ε. έχει τον μ.ο. της στα 12,5 έτη, ενώ το αντίστοιχο νούμερο για την χώρα μας φτάνει τα 21,4 χρόνια. Καθόλου καλύτερα δεν είναι τα πράγματα ούτε στην κατηγορία των λεωφορείων, με τον μ.ο. της χώρας να βρίσκεται στα 18,8 έτη, την ώρα που ο μ.ο. των λεωφορείων στην Ευρώπη βρίσκεται μόλις στο 12,5.
Στο 89.6% τα βενζινοκίνητα ΙΧ στην Ελλάδα και στο 50.6% στην Ευρώπη
Όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα που κυκλοφορούν στη Γηραιά Ήπειρο, η χώρα μας κατέχει την πρωτιά στα βενζινοκίνητα, με το σύνολο αυτών να βρίσκεται ούτε λίγο ούτε πολύ στο 89.6%. Για να γίνει πλήρως αντιληπτή η τεράστια διαφορά με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε., η δεύτερη στην λίστα Ολλανδία έχει το 78.2% του στόλου της να τροφοδοτείται με βενζίνη, ενώ τρίτη έρχεται η Κύπρος με 74.8%. Από εκεί και πέρα, στον «πάτο» της λίστας βρίσκεται η Λιθουανία με το 24.8% του στόλου της να τροφοδοτείται με βενζίνη, ενώ ο μ.ο. των βενζινοκίνητων στην Ε.Ε. βρίσκεται στο 50.6%. Δεύτερο πιο δημοφιλές καύσιμο είναι το diesel με τον μ.ο. στην Ε.Ε. του να κυμαίνεται στο 40.8% του συνόλου των επιβατικών, ενώ στην χώρα μας φτάνει μόλις το 8.7%. Όσον αφορά τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά, το μερίδιό τους από την ελληνική πίτα είναι ιδιαίτερα χαμηλό (0.1% έκαστος), ενώ στην Ευρώπη βρίσκονται στο 1.2% και 3.1% αντίστοιχα.
Τα στοιχεία αντλούνται από την ACEA, Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων από την μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Μάρτιο και αφορά στοιχεία έως και το 2022 και αφορά τις 28 χώρες - μέλη της Ε.Ε. , της Μεγάλης Βρετανίας και των χωρών - μελών (Νορβηγία - Ελβετία - Ισλανδία - Λιχτενστάιν) της EFTA (European Free Trade Association) .
Σχολιάστε |