Ο καύσωνας «απειλεί» ελαστικά, τακάκια, μπαταρία και την καμπίνα
Η έκθεση στον ήλιο ξεβάφει και φθείρει μέρη της καμπίνας
Τα ελαστικά ξεραίνονται και ραγίζουν στις υψηλές θερμοκρασίες
Επιταχύνεται ραγδαία η φθορά στα τακάκια
Τα υγρά της μπαταρίας εξατμίζονται και η τάση στις εσωτερικές της πλάκες πέφτει
Η έκθεση στον ήλιο ξεβάφει και φθείρει μέρη της καμπίνας
Τους καλοκαιρινούς μήνες, η χώρα μας ταλαιπωρείται από τις υψηλές θερμοκρασίες, όπως αυτές καταγράφονται σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας. Ο «ασφυκτικός κλοιός» του καύσωνα επηρεάζει τους πάντες και τα πάντα, χωρίς να εξαιρούνται τα αυτοκίνητά μας. Τα ΙΧ ταλαιπωρούνται ιδιαίτερα εντός και εκτός, με το «πικ» της... ηλιακής απειλής να εμφανίζεται τις ώρες που καταγράφεται η υψηλότερη δραστηριότητα του ηλίου, δηλαδή το διάστημα 10:00 με 16:00. Πρώτη στην λίστα των «θυμάτων», είναι η καμπίνα του αυτοκινήτου, η οποία προκαλεί φθορά καθώς και αποχρωμάτιση στα καθίσματα και τις λοιπές επιφάνειες του εσωτερικού, όπως το ταμπλό, τις πόρτες, το τιμόνι. Δέρμα και πλαστικό είναι οι ευάλωτες επιφάνειες.
Τα ελαστικά ξεραίνονται και ραγίζουν στις υψηλές θερμοκρασίες
Από τα πιο χρήσιμα αλλά και ευάλωτα μέρη του αυτοκινήτου μας. Ο λόγος για τα ελαστικά, τα οποία ταλαιπωρούνται αναλόγως την χρήση που τους κάνουμε. Εχθροί τους τα οδοστρώματα, τα εμπόδια και οι «παραφωνίες» στους δρόμους, αλλά και οι υψηλές θερμοκρασίες. Σκεφθείτε πόσο άσχημα περνάνε τα ελαστικά όταν, εκτός της τριβής και την υπερθέρμανση που παράγεται από αυτήν, προστίθεται αντίστοιχα και ο καύσωνας. Τα νούμερα θερμοκρασίας ανεβαίνουν ακόμη περισσότερο, με συνέπεια την ραγδαία επιτάχυνση της φθοράς των ελαστικών. Η φθορά αυτή κάνει την εμφάνισή της με την μορφή των ρωγμών στο εξωτερικό, όπως και την απώλεια χρώματος στο ελαστικό. Ακόμη, θα επηρεαστεί και η απόδοσή τους, με την μείωση της πρόσφυσης ή την επιμήκυνσης των αποστάσεων φρεναρίσματος και ακινητοποίησης.
Επιταχύνεται ραγδαία η φθορά στα τακάκια
Η ζέστη που επικρατεί στην ατμόσφαιρα (και στο οδόστρωμα) σε συνδυασμό με τις θερμότητες που αναπτύσσονται στα φρένα (ειδικά όταν υπάρχει η κατά εξακολούθηση χρήση τους) φέρνουν την ταχύτερη φθορά στα τακάκια. Όταν η χρήση δεν είναι καλή, είτε λόγο υπαιτιότητας του ίδιου του οδηγού (εκτεταμένη χρήση αυτών) ή το προκαλούν οι συνθήκες (δρόμος με μπόλικες στροφές ή εκτεταμένη κατηφορική διαδρομή). Η υπερθέρμανση αυτή φέρνει την αλλοίωση, όπως το να σκληρύνει η αίσθηση του πεντάλ και να προκύψει αναποτελεσματικότητα λειτουργίας αυτού.
Τα υγρά της μπαταρίας εξατμίζονται και η τάση στις εσωτερικές της πλάκες πέφτει.
Για το τέλος αφήσαμε την μπαταρία του αυτοκινήτου. Το πολύ ευαίσθητο αυτό μέρος του ΙΧ (το οποίο επιβαρύνεται και από τις κρύες συνθήκες), δεν τα πηγαίνει καθόλου καλά ούτε με την ζέστη. Την «αχίλλειο πτέρνα» της αποτελούν τα υγρά της, τα οποί εξατμίζονται σε συνθήκες καύσωνα. Οι ήδη υπάρχουσες συνθήκες υψηλής ζέστης ελέω λειτουργίας, συμβάλλουν κι αυτές με την σειρά τους στην ταλαιπωρία της μπαταρίας, τα υγρά των οποίων εξατμίζονται και κατά συνέπεια πέφτει η τάση στις εσωτερικές της πλάκες. Το πρόβλημα θα γίνει μακροπρόθεσμα αντιληπτό και συγκεκριμένα κατά την χειμερινή περίοδο, όταν και η μίζα θα ζητάει περισσότερη τάση για να ενεργοποιήσει τον κινητήρα.
Μην ξεχνάτε πως εκτός των υψηλών θερμοκρασιών, εχθρός του αυτοκινήτου μας είναι και η Αφρικανική σκόνη. Διαβάστε εδώ τις παρενέργειες που προκαλεί.
Σχολιάστε |