Πέμπτη στην λίστα θνησιμότητας στην Ευρώπη η Ελλάδα
Έξι νεκροί για κάθε 100.000 κατοίκους κατά μέσο όρο
To 2010 ήταν το χειρότερο έτος της σύγχρονης ιστορίας με 1.428 θανάτους
Το ποσοστό θνησιμότητας στους δρόμους βελτιώνεται τα τελευταία έτη
Η Ουγκάντα η πιο επικίνδυνη οδηγικά χώρα, με 39 θανάτους ανά 80χλμ.
Την ομολογουμένως, κακή κατάσταση στους δρόμους της χώρας μας, τη γνωρίζουμε χρόνια και δυστυχώς διατηρείται... καλά. Σε πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μετακίνησης και η οποία αφορά την αναλογία θανάτων στους δρόμους των χωρών της Ευρώπης, η χώρα μας κατέλαβε την πέμπτη θέση. Οι αναλογίες προκύπτουν με τον αριθμό των θανάτων που αναφέρονται σε κάθε χώρα ανά 100.000 κατοίκους. Πρώτη στην λίστα αυτή βρίσκεται η Βουλγαρία με 8,2 νεκρούς, δεύτερη ακολουθεί η Ρουμανία με 8,1 νεκρούς, τρίτη η Σερβία με 7,6 νεκρούς και τέταρτη η Λετονία με 7,5. Στην πέμπτη θέση της λίστας η χώρα μας με μ.ο. τους 6 νεκρούς, θέση στην οποία ισοβαθμεί τόσο με την Πορτογαλία, όσο και την Κροατία. Έντονη η εκπροσώπηση των κρατών των Βαλκανίων.
To 2010 ήταν το χειρότερο έτος της σύγχρονης ιστορίας με 1.428 θανάτους
Τα άσχημα ποσοστά και η - αρνητικά - υψηλή κατάταξη της χώρας μας στην λίστα, όπως είναι φυσικό, δημιουργεί δυσάρεστες σκέψεις για το επίπεδο της Ελλάδας. Κι όμως, τα πράγματα ως προς το παρόν, δεν είναι στην χειρότερή τους μορφή, όσο περίεργο κι αν ακούγεται αυτό. Μάλιστα, την τελευταία δεκαπενταετία, το χειρότερο καταγεγραμμένο έτος ήταν το 2010, όταν και την χρονιά εκείνη, 1.428 άτομα άφησαν την τελευταία τους πνοή στους δρόμους της χώρας. Όσον αφορά τα μέρη στα οποία καταγράφονται τα περισσότερα περιστατικά θανάτων, την πρωτιά κατέχει η Περιφέρεια Αττικής, με την Περιφέρεια Θεσσαλονίκης να ακολουθεί. Έπειτα, Δυτική Ελλάδα, Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησος και Νότιο Αιγαίο είναι οι επόμενες περιοχές στην λίστα με την πληθώρα δυστυχημάτων.
Το ποσοστό θνησιμότητας στους δρόμους βελτιώνεται τα τελευταία έτη
Αν υπάρχει κάτι θετικό σε όλη αυτή την κατάσταση, είναι πως χρόνο με τον χρόνο, όλο και μειώνονται τα περιστατικά τα οποία οδηγούν στον θάνατο ανθρώπων στα οδικά δίκτυα. Συγκεκριμένα, μέσω της μελέτης του Ευρωπαϊκού Συμβούλιο Ασφαλείας Μετακίνησης, φτάνοντας σε βάθος 20 ετών, μπορούμε να διαπιστώσουμε του λόγου το αληθές. Το 2003, η Ελλάδα κατέγραψε 14,7 θανάτους ανά 100.000 κατοίκους. Μάλιστα, παρά το πολύ υψηλότερο ποσοστό, η Ελλάδα και τότε ήταν στην πέμπτη θέση της λίστας! Μια δεκαετία μετά (2013), στην χώρα μας κατεγράφησαν 8 θάνατοι ανά 100.000 κατοίκους, «ρίχνοντάς» μας στην έκτη θέση της λίστας. Η πρόοδος που έχει πραγματοποιηθεί στην ασφάλεια του οδικού δικτύου και την μείωση των θυμάτων που καταγράφονται σε αυτό την τελευταία δεκαετία, ανέρχεται στο 5%.
Η Ουγκάντα η πιο επικίνδυνη οδηγικά χώρα, με 39 θανάτους ανά 80χλμ.
Ας βγούμε όμως εκτός συνόρων για να δούμε τι γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο. Πρώτη στην παγκόσμια λίστα των χωρών με το χειρότερο οδικό δίκτυο βρίσκεται η Ουγκάντα. Ο μέσος όρος των 39 θανάτων ανά 80 χλμ. της χώρας την στέλνει στην τελευταία θέση της παγκόσμιας(!) λίστας, καθώς ισοδυναμεί με ένα θάνατο/ ώρα. Μάλιστα, η Αρχή της Πρωτεύουσας της Καμπάλα, εκτιμά τις ετήσιες δαπάνες για τις επισκευές των οχημάτων να κυμαίνονται σχεδόν στα 750.000.000 ευρώ! Στην άλλη εντελώς άκρη της λίστας, δηλαδή στην πρώτη θέση της ασφάλειας, φιγουράρει η Ισλανδία! Η ευρωπαϊκή χώρα έχει μέσο όρο 23 θανάτων ανά 16093 χλμ. . Σε πιο... απλά νούμερα, ο ετήσιος αριθμός θανάτων της χώρας στους δρόμους είναι μόλις στους 19. Η Ισλανδία διαθέτει εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό δικτύων στο οποίο επιβάλλονται ιδιαίτερα χαμηλές ταχύτητες. Για παράδειγμα, στους αυτοκινητόδρομους, η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 90 χλμ./ ώρα.
Σχολιάστε |