Γάλλος hooligan στο δρόμο
Οι 100 ίπποι, σε συνδυασμό με το βάρος των 825 κιλών, χάριζαν στο Peugeot 106 Rallye S1, όπως ονομάζεται η πρώτη γενιά, γρήγορες για την εποχή επιδόσεις. Τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονταν μέσα σε 10,3 δευτερόλεπτα, ενώ λόγω του κοντού βήματος της μετάδοσης, η τελική ταχύτητα ήταν 190 χλμ/ώρα. Η πραγματική χαρά όμως βρισκόταν μετά το τέλος της ευθείας, εκεί που ξεκινούσαν οι στροφές.
Η σφικτότερη ανάρτηση, σε συνδυασμό με το εξαιρετικό, τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόκριση τιμόνι, παράλληλα με το μοτέρ που λάτρευε να στροφάρει ψηλά και το κοντό σασμάν, είχαν μετατρέψει το πάλαι ποτέ αυτοκινητάκι πόλης σε έναν hooligan του δρόμου, που προσέφερε ανόθευτη οδηγική ευχαρίστηση και μεγάλο χαμόγελο στον άνθρωπο που καθόταν στο αριστερό ημι-bucket κάθισμα. Η γαλλική «συνταγή» με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω και τις ράβδους στρέψης αντί για τα «παραδοσιακά» ελατήρια, σήμαινε πως το «Ραλλάκι» ήταν ιδιαίτερα συμμετοχικό και μπορούσε να «τιμωρήσει» αρκετά ισχυρότερες κατασκευές, στρίβοντας με τον πίσω εσωτερικό τροχό σηκωμένο με αυθάδεια στον αέρα, ή υπερστρέφοντας κατά βούληση, με τον οδηγό να έχει «τοποθετήσει» το όχημα καταλλήλως πριν τη στροφή.
Παρά τα 100 άλογα, το 106 Rallye S1 απαιτούσε σεβασμό και μαεστρία από τον χειριστή του. Το «άφημα» του γκαζιού στη στροφή, η τεχνική που βοηθούσε τους δεξιοτέχνες να «πλασάρουν» όπως αυτοί ήθελαν το μικρό Peugeot, μπορούσε να τιμωρήσει τους πιο άπειρους με ξαφνική και απότομη αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους.
1996: Το facelift και το 1600αρι 106 GTi
Το 1996 η Peugeot ανανέωσε το 106. Το αμάξωμα έγινε πιο στρογγυλεμένο και διέθετε στοιχεία εμπνευσμένα από το 406 που είχε κάνει το ντεμπούτο του το προηγούμενο έτος. Στον τομέα της ασφάλειας, το αυτοκίνητο διέθετε εσωτερικές δοκούς στις πόρτες, για να προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, καθώς και αερόσακο οδηγού και συνοδηγού, με τον πρώτο να είναι standard και τον δεύτερο να εντάσσεται στο βασικό εξοπλισμό το 1999.Στην γκάμα προστέθηκε μία πιο γρήγορη έκδοση, η GTi, η οποία ήταν ο πνευματικός απόγονος του θρυλικού Peugeot 205 GTi. Ο προφυλακτήρες ήταν πιο δυναμικοί και χαμηλοί. Εμπρός βρίσκαμε προβολείς ομίχλης, ενώ πίσω, στο τελείωμα, υπήρχε μία οριζόντια εξαγωγή αέρα. Η εικόνα συμπληρωνόταν από τα side skirts στο πλάι, την διακριτική αεροτομή, καθώς και τις ζάντες αλουμινίου 14 ιντσών.
Κάτω από το καπό του Peugeot 106 GTi βρισκόταν ένας κινητήρας που έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από τους γαλλόφιλους: Ο 1600αρης 16βαλβιδος TU5J4, ο οποίος απέδιδε 120 ίππους. Χάρη σε αυτόν, το πλούσια εξοπλισμένο GTi χρειαζόταν 8,7 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα ήταν 205 χλμ/ώρα.
Η ανάρτηση αναβαθμίστηκε σε σχέση με πριν και προσέφερε μεγαλύτερη άνεση στις κακοτεχνίες και τις ανωμαλίες του δρόμου. Παρόλα αυτά, το sport στοιχείο παρέμεινε και το αυτοκίνητο εξακολουθούσε να μην παρουσιάζει κλίσεις. Βελτίωση υπήρξε και στον τομέα των φρένων, αφού οι εμπρός δίσκοι έγιναν μεγαλύτεροι, ενώ πίσω τα ταμπούρα αντικαταστάθηκαν από δισκόφρενα.
Σελ. 1 | Peugeot 106 Rallye: Το «καρτάκι» των πόλεων |
Σελ. 2 | Γάλλος hooligan στο δρόμο |
Σελ. 3 | Το Peugeot 106 Rallye S2, με 103 και 120 άλογα |