autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Το Peugeot 106 Rallye S2, με 103 και 120 άλογα

Το Peugeot 106 Rallye S2, με 103 και 120 άλογα

Διαβάστηκε από 10009 αναγνώστες - 3/9/2024

Το αγαπημένο 106 Rallye αναβαθμίστηκε αντίστοιχα, και διέθετε τον ελαφρωμένο χαρακτήρα που γνωρίσαμε. Η εμφάνιση ήταν παρεμφερής με αυτή του GTi, με δύο διαφορές: Η πίσω αεροτομή έλειπε και οι προβολείς ομίχλης εμπρός έδωσαν τη θέση τους σε αεραγωγούς. Τα αυτοκόλλητα γραφικά πλέον αποτελούνταν από 3 «νυχιές» στα τρικολόρε χρώματα, ενώ χρησιμοποιήθηκαν ξανά οι λευκές σιδερένιες ζάντες, που όμως έγιναν κατά μισή ίντσα πιο φαρδιές (6x14).
Το 106 Rallye S2, όπως λέγεται το facelift μοντέλο, διέθετε την ίδια ανάρτηση και τα ίδια φρένα με το GTi, αλλά αρχικά είχε τον οχταβάλβιδο κινητήρα 1,6 λίτρων TU5J2, που απέδιδε 103 ίππους. Το βάρος παρέμεινε χαμηλό (890 κιλά έναντι 950 του Gti), και για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα απαιτούνταν 9,6 δευτερόλεπτα.

Παρά την πιο άνετη αίσθηση στην ανάρτηση, το νέο Peugeot 106 Rallye εξακολουθούσε να έχει την αίσθηση ενός καρτ με έξτρα καθίσματα. Η οδηγική συμπεριφορά παρέμεινε αντάξια του ονόματος και του θρύλου που είχε δημιουργήσει.

Το 1998, η εταιρεία τοποθέτησε τον 16βάλβιδο κινητήρα του 106 GTi στο Rallye, δημιουργώντας την «απόλυτη» έκδοση από άποψη ισχύος-βάρους. Τα 106 Rallye με 120 άλογα δεν ήταν διαθέσιμα σε όλες τις χώρες, όμως στην Ελλάδα ήμασταν από τους τυχερούς που τα γνωρίσαμε και τα χαρήκαμε δεόντως. Μαζί με το μοτέρ, το GTi «δώρισε» στο ελαφρωμένο αδελφάκι του και την πίσω αεροτομή, συμπληρώνοντας το πακέτο.



Το αυτοκίνητο έγινε γρήγορα best seller και αγαπήθηκε από το θερμόαιμο κοινό του. Στους δρόμους της Ελλάδας ήταν καθημερινό φαινόμενο, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές όπου στρατιές 106 Rallye σε κάθε λογής χρώματα (μπλε, λευκά, κόκκινα και κίτρινα) μεσουρανούσαν στα αστικά circuit της χώρας. Η παύση παραγωγής όλων των 106 έγινε το 2003.
Η αγωνιστική φύση του κινητήρα και του πλαισίου σήμαινε πως το αυτοκίνητο ήταν άκρως βελτιώσιμο, κάτι που έκανε το 106 Rallye τακτικό «θαμώνα» στο motorsport. Το μικρό Λιοντάρι έγραψε -και γράφει- λαμπρή ιστορία στους αγώνες, ανεπίσημους και μη, και χάρισε ανόθευτη οδηγική ευχαρίστηση στους κατόχους του.

Όπως έχει η μοίρα των αυτοκινήτων τέτοιου χαρακτήρα, τα Peugeot 106 Rallye οδηγήθηκαν με πάθος, ενώ βελτιώθηκαν εξίσου παθιασμένα, πολλές φορές σε ακραίο σημείο. Σήμερα, η εύρεση ενός εργοστασιακού δείγματος είναι ιδιαίτερα δύσκολη, ειδικά όσον αφορά την πρώτη, S1 έκδοση με τον 1300αρη κινητήρα.

Ο σκληροπυρηνικός και «ωμός» χαρακτήρας του μοντέλου μας κάνει να το νοσταλγούμε, και η θέα ενός 106 Rallye στο δρόμο μας τραβά την προσοχή, ανεξαρτήτου αν αυτό είναι σε εντελώς εργοστασιακή κατάσταση (ένα είδος προς εξαφάνιση), ή σε πιο «πικάντικη» μορφή, με το αυξημένο ρελαντί των πιο άγριων εκκεντροφόρων, συνήθως της Kent, να ακούγεται διακριτικά από την Group N εξάτμιση, κάνοντας τους μυημένους να «μπουν» στο νόημα και να θυμηθούν τις παλιές εποχές.

Ο «Ράλλος» που αγάπησαν πολλοί και μίσησαν περισσότεροι!
Μεσουρανούσε στα 90s και τη δεκαετία του 2000, και πλέον γίνεται old-school.
Έγραψε ιστορία στα ορεινά «στροφιλίκια» αλλά και ως μαχητής των φαναριών.
Πλέον τα εργοστασιακά 106 Rallye είναι είδος υπό εξαφάνιση.
Σου λείπουν τα ατμοσφαιρικά πυραυλάκια; Τι αναμνήσεις έχεις από αυτό;

Σελ.
1
Peugeot 106 Rallye: Το «καρτάκι» των πόλεων
Σελ.
2
Γάλλος hooligan στο δρόμο
Σελ.
3
Το Peugeot 106 Rallye S2, με 103 και 120 άλογα