Πιο επικίνδυνοι οι οδηγοί ηλεκτρικών μοντέλων σύμφωνα με έρευνα
Οι οδηγοί ηλεκτρικών και υβριδικών έδειχναν διαφορετική συμπεριφορά
Μελετήθηκαν πάνω από 125 εκ. μετακινήσεις
Οι ιδιοκτήτες των υβριδικών πιο επικίνδυνοι κατά 6%
Τρεις φορές πιο επικίνδυνα τα αθόρυβα ηλεκτρικά στην πόλη
Οι οδηγοί ηλεκτρικών και υβριδικών έδειχναν διαφορετική συμπεριφορά
Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας που έκαναν από κοινού το Πανεπιστήμιο του Limerick, το Ιρλανδικό Ινστιτούτο Ερευνών αλλά και μια ομάδα ερευνητών του Lero, οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι περισσότερο επίφοβοι να εμπλακούν σε ατύχημα με δική τους υπαιτιότητα. Για την μελέτη αυτή, αξιοποιήθηκαν δεδομένα από τους αισθητήρες των οχημάτων και διαπιστώθηκε ότι οι οδηγοί ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων έδειξαν διαφορετικά συμπεριφορά από τους οδηγούς με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Μελετήθηκαν πάνω από 125 εκ. μετακινήσεις
Όπως δήλωσε ο Barry Sheehan, ερευνητής της Lero, από την ανάλυση των ζημιών διαπιστώθηκε αύξηση κατά 4% των ατυχημάτων μέσω ηλεκτρικών, όπως και κατά 6% για τα υβριδικά μοντέλα, πάντα σε σύγκριση με τα ποσοστά των θερμικών. Τα ποσοστά αυτά βασίζονται στις υψηλότερες συχνότητες αξιώσεων ασφάλισης σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα από τους κατόχους μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Συνολικά, για τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας αξιοποιήθηκαν δεδομένα από 125 εκατομμύρια μετακινήσεις.
Οι ιδιοκτήτες των υβριδικών πιο επικίνδυνοι κατά 6%
Στη συνέχεια, η έρευνα αυτή καταδεικνύει την απότομη αλλαγή στη συμπεριφορά των οδηγών, όταν αυτοί κάθονται πίσω από το τιμόνι υβριδικού ή ηλεκτρικού μοντέλου. Ο καθηγητής της Lero, Finbarr Murphy, ανέφερε ότι δεδομένης της αύξησης πιθανότητας εμφάνισης ασφαλιστικής απαίτησης εάν προκύψει ατύχημα, τα έξοδα για τις ζημιές μα και τα επιπλέον όπως η μπαταρία. Κάπως έτσι προκύπτει το αυξημένο επίπεδο επικινδυνότητας για τα θερμικά.
Τρεις φορές πιο επικίνδυνα τα αθόρυβα ηλεκτρικά στην πόλη
Θυμίζουμε πως σε άλλη έρευνα που διεξήχθη σε βάθος 4ετίας στις ΗΠΑ , αποκαλήφθηκε ότι ο κίνδυνος που ελλοχεύει για τους πεζούς σε αστικό περιβάλλον είναι τριπλάσιος όταν αυτός αφορά υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα. Ακόμη, το 2017, μια αναφορά του Υπουργείου μεταφορών των ΗΠΑ ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα αποτελούσαν κίνδυνο για τους πεζούς ως και 20% ανώτερο από τα μοντέλα που καταναλώνουν diesel ή βενζίνη. Από την άλλη, όσον αφορά τους όχι και τόσο πολυσύχναστους δρόμους της επαρχίας, η επικινδυνότητα κυμαίνεται σε χαμηλότερα ποσοστά.
Σχολιάστε |