Πιστοληπτικός έλεγχος και καθυστερημένες παραδόσεις, έχει κίνδυνο;
Οι μακρινές παραδόσεις έχουν βελτιωθεί αλλά δεν έχουν εξαλειφθεί
Οι εγκρίσεις δανείων από τις τράπεζες έχουν ορισμένη ισχύ και επαναξιολογούνται
Το ανώτατο όριο δανεισμού δεν πρέπει να συμπληρωθεί από άλλες αγορές μέχρι την παράδοση
Η ενδιάμεση «πιστοληπτική συμπεριφορά» του αγοραστή μπορεί να ακυρώσει την αρχική έγκριση
Οι μακρινές παραδόσεις έχουν βελτιωθεί αλλά δεν έχουν εξαλειφθεί
Το τελευταίο διάστημα, οι εξαιρετικά μακρινοί χρόνοι που ίσχυαν για την παράδοση στις παραγγελίες των περισσότερων εταιριών, έχουν βελτιωθεί αισθητά, χωρίς όμως να έχουν εξαλειφθεί πλήρως. Τα προβλήματα που δημιούργησαν στην εφοδιαστική αλυσίδα οι ελλείψεις κάποιων ανταλλακτικών, έχουν αρχίσει να λύνονται, αλλά όχι τελειωτικά. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, υπάρχουν ακόμη και τώρα αργές παραδόσεις, όπως για παράδειγμα σε αρκετά μοντέλα της Toyota, που προγραμματίζεται να παραδοθούν στους αγοραστές τους στις αρχές...του νέου έτους.
Οι εγκρίσεις δανείων από τις τράπεζες έχουν ορισμένη ισχύ και επαναξιολογούνται
Πολλοί-οι περισσότεροι μάλιστα στατιστικά-από τους πελάτες που βάζουν παραγγελία για το καινούργιο τους αυτοκίνητο, πρόκειται να πληρώσουν με διακανονισμό μέσω τράπεζας. Η έγκριση του δανείου στις περιπτώσεις αυτές είναι προ-απαιτούμενο, και πάντα προηγείται της τοποθέτησης της παραγγελίας. Ο πιστοληπτικός έλεγχος από τα τμήματα αξιολόγησης ωστόσο, διενεργείται με βάση τα τρέχοντα δεδομένα που αφορούν τους αγοραστές και οι εγκρίσεις που αντίστοιχα δίνουν, έχουν συνήθως ισχύ για 4 μήνες. Στην περίπτωση λοιπόν που το εγκεκριμένο δάνειο δεν αφορά την αγορά ετοιμοπαράδοτου αυτοκινήτου, αλλά κάποιο που αναμένεται στη χώρα μας με πιο μακρινή παράδοση, τότε ο επανέλεγχος των οικονομικών στοιχείων είναι επιβεβλημένος.
Το ανώτατο όριο δανεισμού δεν πρέπει να συμπληρωθεί από άλλες αγορές μέχρι την παράδοση
Αυτόσυμβαίνειγιατίωστόσο ο δανειολήπτηςμπορεί να αλλάξει ή ακόμη-σε μια εξαιρετικάδυσάρεστηεξέλιξη-και να χάσει την εργασία του, και για αυτό το λόγο οι τράπεζεςζητούνξανά μια πρόσφατηαπόδειξημισθοδοσίας. Συνεπώς, οποιαδήποτεμεταβολήστο μισθό και στα εισοδήματα του πελάτη, θεωρείταιότιμπορεί να αλλάξει το «σκορ» στα πλαίσιααξιολόγησης της πιστοληπτικής του ικανότητας. Ένασημαντικόακόμησημείο που θα μπορούσε να προβληματίσει την τράπεζακατά τη διάρκεια μιας επαναξιολόγησης, θα ήταν η συμπλήρωση του ποσού του ανώτατου ορίου δανεισμού του αγοραστή. Τυχών παράλληλες αγορές(με εκ νέου πίστωση) που θα μπορούσε αυτός να πραγματοποιήσει ενδιάμεσα της παραλαβής του αυτοκίνητου που παρήγγειλε, όπως πχ έπιπλα ή ηλεκτρικές συσκευές, θα μπορούσαν να συμπληρώσουν το ανώτατο «πλαφόν» δανεισμού του, και να προκαλέσουν επιπλοκές στην αγορά.
Η ενδιάμεση «πιστοληπτική συμπεριφορά» του αγοραστή μπορεί να ακυρώσει την αρχική έγκριση
Τέλος, άλλοι λόγοι που θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά και να ακυρώσουν την αρχική έγκριση του δανείου, θα ήταν τυχών ενδιάμεσες καθυστερήσεις στις πληρωμές άλλων υποχρεώσεων του αγοραστή. Καταλαβαίνουμε συνεπώς, ότι η έγκριση διακανονισμού για την αγορά αυτοκινήτου, είναι ένα λεπτό ζήτημα. Η αρχική συναίνεση της τράπεζας δεν εξασφαλίζει τα χρήματα που χρειαζόμαστε. Ειδικά στην περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο τα οικονομικά μας δεδομένα ή η οικονομική μας συμπεριφορά αλλάξουν ενδιάμεσα μιας παραγγελίας με μακρινή παράδοση.
Σχολιάστε |