Ποιες ακτοπλοϊκές χρεώνουν παραπάνω τα ηλεκτρικά και Plug in μοντέλα
Από 10 ως και 27 ευρώ παραπάνω για ταξίδι με πλοίο
Fast Ferries και Golden Star οι εταιρείες που χρεώνουν επιπλέον
Hellenic Seaways, Superfast Ferries και Blue Star δε χρεώνουν κάτι παραπάνω
Σε περίπτωση πυρκαγιάς μπαταρίας στο πλοίο το πρόβλημα θα είναι τεράστιο
Από 10 ως και 27 ευρώ παραπάνω για ταξίδι με πλοίο
Σύγχυση επικρατεί τους τελευταίους μήνες σχετικά με την μεταφορά των ηλεκτρικών και «πράσινων» αυτοκινήτων στα πλοία. Ασάφεια ως προς το τι ισχύει, διάφορα απρόοπτα μεταξύ εταιρειών και επιβατών και ένα «θολό» τοπίο μέχρι και την περίοδο του Πάσχα. Με ανακοίνωση του αρμόδιο Υπουργείου ήρθε η αποσαφήνιση της κατάστασης και τα μέτρα στα οποία κλήθηκαν να συμβιβαστούν ακτοπλοϊκές και επιβάτες. Πιο συγκεκριμένα, η πρόβλεψη αφορά τα οχήματα εναλλακτικού καυσίμου(AFV), δηλαδή όλα τα ηλεκτρικά, αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα, καθώς και τα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, τα οποία καλούνται να επιβιβαστούν στα πλοία. Κι ενώ το τοπίο σαν να «ξεθόλωσε», κάποιες εταιρείες διατηρούν διαφορές στην τιμολογιακή τους πολιτική μεταξύ των βενζινοκίνητων και των «πράσινων» οχημάτων. Εμείς, ρίξαμε μια ματιά στις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας και σας παρουσιάζουμε το τι βρήκαμε.
Fast Ferries και Golden Star οι εταιρείες που χρεώνουν επιπλέον
Η έρευνά μας περιορίστηκε στις μεγάλες εταιρείες της χώρας και κατά κύριο λόγο, με αφετηρία (και σε κάποιες περιπτώσεις με επιστροφή) από τα λιμάνια της Ραφήνας και του Πειραιά. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνά μας ξεκίνησε από την FastFerries. Με ημερομηνία αναχώρησης την 29η Ιουνίου, λιμάνι αναχώρησης αυτό της Ραφήνας και με προορισμό την Πάρο, η απόκλιση κυμάνθηκε στα 10 ευρώ.
Ύστερα, πραγματοποιήσαμε επιλογή με τον ίδιο προορισμό και ημερομηνία την 30η Ιουνίου, αυτή την φορά από το λιμάνι του Πειραιά, με την απόκλιση να είναι ακόμη μεγαλύτερη, ποσό της τάξης των 27 ευρώ.
Ακολούθως, ήταν η ώρα για έλεγχο στον τιμοκατάλογο της GoldenStar. Διαλέξαμε αναχώρηση από το λιμάνι της Ραφήνας με προορισμό αυτό της Τήνου. Και από την συγκεκριμένη εταιρεία, η διαφορά κυμάνθηκε στα 10 ευρώ.
Για την επιστροφή διατηρήθηκε η ίδια διαφορά (10 ευρώ) μεταξύ βενζινοκίνητου και οχήματος με εναλλακτική κατανάλωση.
Hellenic Seaways, Superfast Ferries και Blue Star δε χρεώνουν κάτι παραπάνω
Όμως, η πολιτική του επιπλέον κόστους ανά όχημα δεν φαίνεται να αφορά όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια εντός Ελλάδος. Η έρευνά μας συνεχίστηκε και σε κάποιες ακόμη μεγάλες ακτοπλοϊκές, όπως οι Hellenic Seaways, Superfast Ferries και Blue Star. Ο κοινός... παρονομαστής των εταιρειών είναι πως σε καμία δεν είδαμε διαφορά στις τιμές μεταξύ εισιτηρίου ενός βενζινοκίνητου με ένα «πράσινο» όχημα. ¶λλωστε και οι τρεις ακτοπλοϊκές ανήκουν στον όμιλο Attica, οπότε είναι ξεκάθαρη η κοινή «γραμμή» που διατηρείται. Ακόμη, δε βρήκαμε διαφορά και στις ΑΝΕΚ (η οποία αποτελεί επίσης μέλος του oμίλου Attica), Saronic. Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως θα κινηθούν στο μέλλον οι εταιρείες και αν θα αλλάξουν τις πολιτικές τους , είτε προς το συμφέρον του επιβάτη, είτε όχι. Από εκεί και πέρα, το ζήτημα της τιμολόγησης δεν είναι το μοναδικό που θα πρέπει να απασχολεί τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών ή υβριδικών οχημάτων.
Σε περίπτωση πυρκαγιάς μπαταρίας στο πλοίο το πρόβλημα θα είναι τεράστιο
Μεγάλες ή όχι, αυτές ήταν οι αποκλίσεις στην τιμολογιακή πολιτική σε κάποιες εκ των μεγαλύτερων εταιρειών. Σε κάθε περίπτωση, όποια κι αν είναι η τελική επιλογή του καταναλωτή, θα πρέπει να θυμίσουμε ότι βάση της ανακοίνωσης του Υπουργείου Ναυτιλίας, τόσο οι επιβάτες, όσο και οι εταιρείες και το προσωπικό τους, έχουν κάποιες υποχρεώσεις όσον αφορά την μετακίνηση των ηλεκτρικών και κινούμενων με αέρια. Η μεγάλη επικινδυνότητα του φορτίου καθιστά απαραίτητα τα μέτρα, διότι σε περίπτωση πυρκαγιάς θα χρειαστεί πάνω από ένας τόνος νερού για να καταπολεμηθεί. Συγκεκριμένα, στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά, επιβάλλεται έλεγχος της θερμοκρασίας των μπαταριών, καθώς και το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητας αυτών. Ακόμη, όσον αφορά τα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως όσα καίνε υγραέριο ή φυσικό αέριο, οι δεξαμενές τους δεν πρέπει να περιέχουν καύσιμο άνω των 50% της συνολικής τους χωρητικότητας. Επιπρόσθετα, για ό,τι έχει να κάνει με την φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου αυτή απαγορεύεται, ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου. ¶λλωστε, πόσες φορές έχουμε δει βιντεάκια με ηλεκτρικά το οποία γίνονται «παρανάλωμα» ή αντίστοιχα διαβάσαμε για πολλά περιστατικά, με πιο πρόσφατο γεγονός τον περασμένο Νοέμβριο και την φωτιά σε επιβατηγό πλοίο στην Νορβηγία. Διαβάστε αναλυτικά τις κατευθυντήριες οδηγίες εδώ:
Σχολιάστε |