autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πότε συμφέρει η φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Πότε συμφέρει η φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

22/4/2024

Μεγάλη η διαφορά κόστους κίνησης σε σχέση με τα θερμικά
Με νυχτερινό ρεύμα η πιο συμφέρουσα φόρτιση
Ο χρόνος είναι χρήμα αλλά σε ταχυφορτιστή κοστίζει!
Για απόσβεση αγοράς ηλεκτρικού χρειάζεσαι 5 χρόνια

Μεγάλη η διαφορά κόστους κίνησης σε σχέση με τα θερμικά

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κατηγορηθεί από κάποιους, όσο τίποτα άλλο στις ημέρες μας. Τους έχουν καταλογίσει τα πάντα: ότι με την επικράτηση τους θα χαθεί η μαγεία της οδήγησης, ότι θα προκαλούν ατυχήματα σε πεζούς, ότι θα χαθεί η μουσική από τον ήχο των πολυκύλινδρων κινητήρων, ότι θα βοηθήσουν στη μετάβαση της αυτόνομης οδήγησης (τον εφιάλτη του κάθε υπέρμαχου των θερμικών), και άλλα πολλά, λιγότερο ή περισσότερο σωστά. Για ένα πράγμα όμως κανείς από εμάς δεν θα μπορούσε να κατηγορήσει τα EV, στην-δύσκολη από οικονομικής άποψης-εποχή μας: για το κόστος χρήσης τους και για το πως μπορούν να μας εξοικονομούν χρήματα σε καθημερινή βάση. Ποιος δεν θα ήθελε να πεταχτεί για παράδειγμα από την Αθήνα μέχρι το Λουτράκι ή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Χαλκιδική, πληρώνοντας σε ρεύμα όσο στοιχίζει ένας καφές για το δρόμο, όταν στα θερμικά βενζινοκίνητα, πληρώνεις για την ίδια απόσταση από 10 έως 15 ευρώ;

Με νυχτερινό ρεύμα η πιο συμφέρουσα φόρτιση

Oι τιμές αυτές είναι πέρα για πέρα αληθινές-με βάση τα σημερινά δεδομένα χρεώσεων ηλεκτρικού ρεύματος και καυσίμων-και για την ακρίβεια αφορούν τη φόρτιση με νυχτερινό ρεύμα. Ακόμη όμως και στην περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό, ο ιδιοκτήτης ενός Opel Corsa e π.χ. γεμίζουν τις μπαταρίες των αυτοκινήτων τους με λιγότερο από 8 ευρώ με τις κανονικές χρεώσεις οικιακής ηλεκτρικής ενέργειας, και μπορούν βάσει κατανάλωσης να διανύσουν περί τα 350 χιλιόμετρα. Με αυτά τα χρήματα, ο οδηγός του αντίστοιχου θερμικού Corsa ή ενός Peugeot 208, δεν μπορεί να διανύσει 350 χιλιόμετρα, αλλά μόλις 60.

Ο χρόνος είναι χρήμα-με ταχυφορτιστή κοστίζει!

Οι συζητήσεις για τις υποδομές που θα απαιτηθούν για μια πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι ατελείωτες και το ότι υπάρχουν ακόμη πολλά «χιλιόμετρα που πρέπει να διανυθούν» στον τομέα αυτό, είναι γεγονός. Και αυτό γιατί δεν θα μπορούν όλοι οι κάτοικοι μιας πόλης να φορτίσουν το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο στο σπίτι. Αν για παράδειγμα μένεις σε παλιά πολυκατοικία χωρίς πυλωτή, απαγορεύεται να κατεβάσεις καλώδιο με μπαλαντέζα στο πεζοδρόμιο. Συνεπώς θα πρέπει να δημιουργηθεί ικανός αριθμός σταθμών φόρτισης-ουσιαστικά αντίστοιχος των υπαρχόντων πρατηρίων βενζίνης σήμερα-για να μπορούν να ανεφοδιάζονται όσοι δεν έχουν τη δυνατότητα. Στην περίπτωση αυτή ωστόσο, τα πλεονεκτήματα του κόστους κίνησης ενός EV μετριάζονται κάπως, δεδομένου ότι το γέμισμα σε ταχυφορτιστή στοιχίζει έως και 4 φορές περισσότερο σε σχέση με τα οικιακά τιμολόγια. Οι εγκαταστάσεις που απαιτούνται να λειτουργούν  και η όλη εμπορευματοποίηση της παροχής αυτής (όπως φυσικά εμπόριο αποτελεί και η πώληση καυσίμων κίνησης) απαιτούν αυξημένες χρεώσεις. Ακόμη όμως και στην περίπτωση φόρτισης σε σταθμό, το κόστος κίνησης ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να είναι έως και 40% κάτω σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο.

Για απόσβεση αγοράς ηλεκτρικού χρειάζεσαι 5 χρόνια

Για να αποσβέσεις το έξτρα κόστος που θα χρειαστείς για την αγορά ενός μοντέλου που στο καπό του θα γράφει “e” (περί τις 10.000 ευρώ), θα απαιτηθούν  γύρω στα 5 έτη, με βάση τα σημερινά δεδομένα χρεώσεων. Πάντως, αυτός ο υπολογισμός της απόσβεσης είναι σχετικός, και ισχύει αν απομονώσουμε τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση πέραν της οικονομίας. Η χρήση ενός EV, προσφέρει και οδηγική απόλαυση με την συνήθως αυξημένη ιπποδύναμη και με την πολύ μεγαλύτερη και γραμμική ροπή-και ας μην το έχουν ακόμη αντιληφθεί οι petrolheads. Οι επισκέψεις σε συνεργεία για συντηρήσεις και βλάβες θα είναι και αυτές σαφώς λιγότερες σε σύγκριση με οποιοδήποτε θερμικό (βενζίνης, πετρελαίου, υγραερίου κλπ), κάτι που επίσης συνεπάγεται περεταίρω οικονομία. Και τέλος το αποτύπωμα που αφήνουμε στο περιβάλλον για τις επόμενες γενιές, είναι κι αυτό αν μη τι άλλο σημαντικό.

Εσύ θα εξετάσεις όλες τις προϋποθέσεις και τις χρεώσεις ρεύματος όταν σκεφτείς για αγορά ηλεκτρικού ή σου αρκεί το γεγονός ότι σίγουρα θα έχει οικονομικότερη χρήση από οποιοδήποτε θερμικό;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε