autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πρέπει να υπάρχει τιμωρία όσων κλείνουν την Εθνική για διαμαρτυρία;

Πρέπει να υπάρχει τιμωρία όσων κλείνουν την Εθνική για διαμαρτυρία;

9/9/2024

Το κλείσιμο της εθνικής είναι η πιο δυναμική έκφραση διαμαρτυρίας
Δημιουργεί προβλήματα στις συγκοινωνίες με τεράστιο κόστος και συνέπειες
Σε άλλες χώρες οι τιμωρίες ξεπερνούν τα τέσσερα χρόνια φυλάκισης
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ούτε ιδέα τιμωρίας για όσους κλείνουν τους δρόμους

Το κλείσιμο της εθνικής είναι η πιο δυναμική έκφραση διαμαρτυρίας

Αν και το να κλείσεις την εθνική οδό είναι σημαντική παράβαση που τιμωρείται, στην Ελλάδα κανείς από όσους το κάνουν, και μάλιστα συστηματικά, δεν έχει ποτέ τιμωρηθεί, ώστε η πρακτική αυτή να σταματήσει. Μήπως είναι ώρα να τελειώνουμε με το κλείσιμο των εθνικών οδών ως μορφή διαμαρτυρίας;
 
Δε συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Οι εθνικές οδοί κλείνονται ως μέτρο πίεσης προς την κυβέρνηση, για να γίνουν τα αιτήματα όσων διαμαρτύρονται, αισθητά. Και σαφώς, το δικαίωμα στη διαμαρτυρία είναι δεδομένο, και συχνά άλλες μορφές διαμαρτυρίας δεν έχουν ούτε το αντίκτυπο, ούτε τη δυναμικότητα που έχει το κλείσιμο ενός μεγάλου δρόμου. Η διαφορά στην Ελλάδα είναι πως η διαδικασία αυτή είναι πλήρως αποποινικοποιημένη, παρότι παράνομη, ενώ το ολικό κλείσιμο των δρόμων είναι επίσης κάτι που γίνεται μόνο στην Ελλάδα.

Δημιουργεί προβλήματα στις συγκοινωνίες με τεράστιο κόστος και συνέπειες

Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν μετράμε τίποτα, και έτσι κανείς δεν ξέρει ποιές είναι οι συνέπειες όταν κλείνει η εθνική. Είναι ξεκάθαρο πως διακόπτονται οι συγκοινωνίες, τα φορτηγά δεν έχουν πρόσβαση, οι προμήθειες στραγγαλίζονται, ενώ και οι μετακινήσεις μας διακόπτονται, με ότι αυτό σημαίνει για τον καθένα. Το κόστος είναι μεγάλο, αλλά άγνωστο. Σε αντίθεση, στην Αγγλία που μετράνε τα πάντα, 4 μέρες που έμεινε κλειστός ο M25, η κεντρικότερη αρτηρία του Λονδίνου, η ζημιά μετρήθηκε σε μερικά εκατομμύρια, το κόστος της αστυνόμευσης, μερικά ακόμη, το κόστος απώλειας ευπαθών αγαθών άλλα τόσα, ενώ υπολογίστηκε πως από καθυστερήσεις και αναβολές στις μετακινήσεις, χάθηκαν και ζωές (χειρουργεία που δεν έγιναν κλπ).

Σε άλλες χώρες οι τιμωρίες ξεπερνούν τα τέσσερα χρόνια φυλάκισης

Για αυτό το κλείσιμο του δρόμου στην Αγγλία, οι υπαίτιοι, που διαμαρτύρονταν για το περιβάλλον και τη χρήση ορυκτών καυσίμων, έλαβαν από τέσσερα ως 5 χρόνια φυλακή, χωρίς αναβολή. Οι δικαστές έκριναν πως τέτοιες συνέπειες δεν είναι ανάλογες του δικαιώματος στη διαμαρτυρία, βρήκαν τον φανατισμό ως κίνητρο, και καταδίκασαν βαρύτατα τους οργανωτές και πολλά μέλη. Σε άλλες χώρες τέτοιες καταδίκες είναι επίσης συχνές, αν και στο εξωτερικό το κλείσιμο των δρόμων δεν είναι ολικό, δηλαδή υπάρχει διέλευση, με τους διαδηλωτές να καταλαμβάνουν μία ή το πολύ δύο λωρίδες.

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ούτε ιδέα τιμωρίας για όσους κλείνουν τους δρόμους

Στην Ελλάδα δεν τίθεται θέμα να τιμωρηθεί ποτέ κανείς όταν οι δρόμοι μένουν κλειστοί για μέρες. Δεν γνωρίζει κανείς εξάλλου το κόστος αυτής της διαμαρτυρίας, και έτσι πέραν από την παρακώλυση συγκοινωνιών, είναι δύσκολο να σταθεί άλλο κατηγορητήριο. Και έτσι η πρακτική αυτή συνεχίζει χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα, ή καμία προοπτική να σταματήσει ή να έρθει πιο κοντά στον τρόπο που γίνεται στο εξωτερικό.
 
Εσύ τι λες όμως; Σε ενοχλεί το κλείσιμο των δρόμων ως πρακτική διαμαρτυρίας; Είναι κάτι που πρέπει να σταματήσει; Που πρέπει να τιμωρείται; Ή έχουμε στην Ελλάδα την άνεση να γίνεται με τον τρόπο που γίνεται χωρίς να υπάρχει ανάλογη τιμωρία; Τι νομίζεις;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε