Πως φτάσανε τα μικρομεσαία hatchback να κάνουν 30.000;
Οι τιμές των hatchback φτάνουν τις τιμές των αντίστοιχων SUV
Τα minimum αναμενόμενα κέρδη από τις πωλήσεις τους, ο λόγος
Τείνουν να αντικαταστήσουν τα αντίστοιχα οικογενειακά sedan που καταργήθηκαν
Αλαλούμ στις τιμές
Στις αρχές της δεκαετίας του 90 διέρρευσαν τα πρώτα σχέδια που φανέρωναν τις προθέσεις της Mercedes και της BMW να εισέλθουν στην κατηγορία των VW Golf και Opel Astra για να προσπαθήσουν να πάρουν ένα κομμάτι από την πίτα που εκείνα μονοπωλούσαν. Τα πλάνα των γερμανών προχώρησαν και όντως, τα πρώτα μικρομεσαία μοντέλα των premium κατασκευαστών παρουσιάστηκαν και έκλεψαν τις εντυπώσεις του κοινού με τον διαφορετικό-για τα δεδομένα τους-σχεδιασμό και τον ποιοτικό τους όπως πάντα προσανατολισμό. Η παρουσίαση της πολυμορφικής Mercedes A Class και της hatchback BMW 3 Compact ήταν γεγονός και οι τιμές τους-όπως αναμενόταν-αισθητά ακριβότερες από τα αντίστοιχα Golf, Astra και Focus των 90s που κλήθηκαν να ανταγωνιστούν. Πως φτάσαμε όμως από αυτήν αναμενόμενη κατάσταση τότε, να έχουν σήμερα εξομοιωθεί πλήρως οι τιμές των Golf και Astra και να ξεκινάνε λίγο κάτω από 30000 ευρώ, ξεπερνώντας ακόμη και την τιμή της αντίστοιχης BMW σειράς 1;
Οι τιμές των hatchback φτάνουν τις τιμές των αντίστοιχων SUV
Οι τιμές που τα εργοστάσια ζητούν για τα hatch της κατηγορίας αυτής, διαφέρουν λίγο –έως καθόλου- από τα αντίστοιχα SUV του ίδιου μεγέθους και μελετώντας τις τιμές αναρωτιέσαι: Είναι τα SUV που φτήνυναν ή έχουν απλά πάει στο θεό οι τιμές των hatchback; Είναι δεδομένο ότι οι τιμές των αυτοκινήτων σε όλες τις κατηγορίες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα την τελευταία διετία, όμως ειδικά τα μικρομεσαία «κοφτά» έχουν ξεφύγει τελείως, σε σημείο που σε κάνει να ξανασκέφτεσαι αν αξίζει να μην πάρεις με τα ίδια χρήματα το αντίστοιχο «τζιποειδές».
Τα minimum αναμενόμενα κέρδη από τις πωλήσεις τους, ο λόγος
Μια απλή εξήγηση για τους λόγους που κρύβονται πίσω από αυτή την ακραία εμπορική πολιτική των εργοστασίων είναι η ανάγκη για απόσβεση των γραμμών παραγωγής και το minimum ύψος κερδών που πρέπει να επιτευχθεί από αυτά τα μοντέλα, δεδομένου του σκληρού-εσωτερικού και μη-ανταγωνισμού που καλούνται να αντιμετωπίσουν από τη μόδα των καιρών, δηλαδή όλα εκείνα τα μοντέλα cross και SUV που κατάφεραν να «καπελώσουν» τις πωλήσεις των hatchback.
Τείνουν να αντικαταστήσουν τα αντίστοιχα οικογενειακά sedan που καταργήθηκαν
Το φαινόμενο της ιδιαίτερα υψηλής τιμής δεν περιορίζεται μόνο στα γερμανικά hatchback και ως εκ τούτου δεν εξηγείται από την προέλευση των μοντέλων αυτών, καθώς ακριβώς ίδια πολιτική κρατάν και οι Γάλλοι με τα Peugeot 3008 και Renault Megane, που προσεγγίζουν τις 30000 ευρώ επίσης, αλλά και μέχρι πρότινος το Citroen C4, το οποίο ωστόσο δείχνει να είναι το μόνο που-έστω σε δεύτερο χρόνο-διόρθωσε την τιμή του. Οι Ιάπωνες με το Toyota Corolla είναι και αυτοί στα ανώτερα επίπεδα τιμών όπως οι υπόλοιποι κατασκευαστές. Το γεγονός δε, ότι τα μεσαίας κατηγορίας σεντάν μοντέλα τείνουν προς εξαφάνιση τα τελευταία χρόνια και δείχνουν να καταργούνται από τις προϊοντικές γκάμες των εργοστασίων (βλέπε κατάργηση Opel Insignia, VW Passat, Toyota Avensis κλπ), τα μικρομεσαία hatchback-και δεδομένη της υψηλής «επένδυσης» που οι αγοραστές τους καλούνται να πραγματοποιήσουν-έχουν ήδη αρχίσει να παίζουν το ρόλο του βασικού αυτοκινήτου για κάποιες οικογένειες, τουλάχιστον για αυτές που δεν αρέσκονται οπωσδήποτε στα ψηλά αυτοκίνητα.
Εσύ τι πιστεύεις; Είναι αναμενόμενη η αύξηση των τιμών σε αυτή την κατηγορία; Πως εξηγείται το γεγονός ότι το Corolla Hatchback στοιχίζει σχεδόν 30.000, ενώ αγοράζεις το Corolla Sedan-που είναι το ίδιο αυτοκίνητο-μόνο σχεδόν 20.000;
Σχολιάστε |