Πως θα αντικατασταθεί ο παλαιωμένος στόλος με τέτοιους μισθούς;
Πιστοληπτική δυσμένεια και αυξημένες τιμές δυσχεραίνουν τις προϋποθέσεις αγοράς
Ακόμη και για Leasing απαιτείται έλεγχος
Τα μεταχειρισμένα έγιναν η προφανής οικονομική λύση
Ξαναγυρίσαμε στα γραμμάτια
Πιστοληπτική δυσμένεια και αυξημένες τιμές δυσχεραίνουν τις προϋποθέσεις αγοράς
Η βαθιά οικονομική κρίση που ταλαιπώρησε τη χώρα μας για 10 και πλέον έτη, είχε-μεταξύ άλλων-το αποτέλεσμα πολλοί συμπολίτες μας να μην καταφέρουν να σταθούν συνεπείς σε κάποιες από τις οικονομικές τους υποχρεώσεις και να οδηγηθούν έτσι σε υποβάθμιση της πιστοληπτικής τους ικανότητας από το τραπεζικό σύστημα. Είτε η περίπτωση κάποιου αφορούσε προσωπικό, είτε καταναλωτικό δάνειο ή ακόμη χειρότερα στεγαστικό που εντάχθηκε στο Νόμο Κατσέλη, το αποτέλεσμα ήταν κοινό: να θεωρηθεί ακατάλληλος για περαιτέρω λήψη πίστωσης από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Δεδομένου ότι η απόκτηση ενός αυτοκινήτου γίνεται συνήθως μέσω της συγκεκριμένης οδού, δηλαδή μέσω τραπεζικού δανεισμού, το γεγονός επέφερε μια ανωμαλία στην αγορά, η οποία συνδυαστικά με τις εξαιρετικά αυξημένες τιμές, έκαναν ιδιαίτερα δύσκολή την απόκτηση ενός αυτοκινήτου.
Ακόμη και για Leasing απαιτείται έλεγχος
Ενδεικτικό της σημαντικότητας του συγκεκριμένου ζητήματος, είναι και το γεγονός ότι ακόμη και αν θες, ως ελεύθερος επαγγελματίας για παράδειγμα, να προχωρήσεις την απόκτηση ενός αυτοκινήτου μέσω Leasing, τότε ξανά ο πιστοληπτικός έλεγχος είναι επιβεβλημένος. Οι εταιρίες μακροχρόνιας μίσθωσης επιβάλουν παρόμοιες με τις τράπεζες διαδικασίες, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους έχουν καταναλωτική πίστη και ότι δεν θα αφήσουν το συμβόλαιο τους στη μέση.
Τα μεταχειρισμένα έγιναν η προφανής οικονομική λύση
Εν μέσω του εκρηκτικού αυτού κοκτέιλ που φάνταζε ικανό να τινάξει την αγορά αυτοκινήτου της χώρας μας στον αέρα, η εξισορρόπηση ήρθε τελικά μέσα από τους ίδιους της τους κόλπους, και συγκεκριμένα από τον τομέα της μεταπώλησης των μεταχειρισμένων. Τα αυτοκίνητα αυτά, είτε προερχόμενα από εισαγωγές του εξωτερικού, είτε από τις εταιρίες Leasing, κατόρθωσαν με τις (σχετικά) οικονομικότερες τιμές τους, να καλύψουν ένα μεγάλο-όπως αποδείχθηκε-κενό στην αγορά.
Ξαναγυρίσαμε στα γραμμάτια...
Πολλά καταστήματα μεταχειρισμένων μάλιστα, έχουν ξεκινήσει και πάλι-μετά από πολλά χρόνια-την πρακτική των γραμματίων, για όσους πελάτες τους δεν μπορούν να αγοράσουν το αυτοκίνητο μέσω τραπέζης. Η πρακτική αυτή, στο σημείο που δεν συμπεριλαμβάνει κακοτοπιές, αποτελεί σημαντική διέξοδο για πολλούς αγοραστές, που θέλουν να αντικαταστήσουν ένα παλιό-ρυπογόνο και γενικά «τελειωμένο» αυτοκίνητο. Αλλά είναι και επιστροφή τουλάχιστον 4 δεκαετίες πίσω, στο εμπορικό μας σύστημα. Επίσης, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί σε κάποιον έμπορο πως ο αγοραστής θα είναι συνεπής στις πληρωμές του. Μιλάμε λοιπόν για έναν φαύλο κύκλο, που έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα ώστε ο Έλληνας να καταφέρει να αλλάξει το αυτοκίνητο 20ετίας που έχει στην κατοχή του.
Εσύ τι πιστεύεις; Είναι μια λύση τα μεταχειρισμένα, αν δεν μπορείς να βρεις χρήματα για καινούργιο; Σε εξυπηρετεί η λύση των γραμματίων ή προτιμάς να τα μαζέψεις και να πας με τα λεφτά στο χέρι;
Σχολιάστε |