autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
SUV ή Sedan; Τι αξίζει τελικά να πάρεις;

SUV ή Sedan; Τι αξίζει τελικά να πάρεις;

17/9/2024

Εσύ, τι είδους αγοραστής είσαι; Είσαι φουλ πρακτικός ή θες και λίγο να φλεξάρεις με πιο εμφανίσιμα και ιδιαίτερα αυτοκίνητα; Τις τάσεις τις ακολουθείς ή έχεις τη δική σου άποψη;

Στην αυτοκίνηση επικρατούν τάσεις όπως σε όλες τις βιομηχανίες

Το αμάξωμα αποτελεί το κύριο στοιχειό στην επιλογή ενός αυτοκινήτου, και τα μοντέλα που επικρατούσαν παλιότερα ήταν τα sedan ή αλλιώς saloon ή μπερλίνες. Οι λιγότεροι-αναλογικά με τους σημερινούς-αγοραστές αυτοκινήτων, ήθελαν με την «επένδυση» τους να ξεχωρίζουν, και αυτή να προσδίδει κύρος και πολυτέλεια και τα sedan με το σχήμα τους να παραπέμπει σε λιμουζίνα ήταν ιδανικά. Περνώντας τα χρόνια, επικρατήσαν οι τάσεις για πρακτικότερα αμαξώματα, και η Renault με το Katrel έφερε στην αγορά το πρώτο hatchback μοντέλο στην ιστορία. Αργότερα μάλιστα η τάση αυτή εξελίχθηκε ακόμη περισσότερο και μετατράπηκε σε ανάγκη για πολυχρηστικότητα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η κατηγορία των MPV με πρώτο δείγμα το Renault Espace, για να φτάσουμε στη σημερινή εποχή, όπου η μόδα των πολυμορφικών ξεπεράστηκε από την καθολική σχεδόν επικράτηση των Cross/SUV αυτοκίνητων σε όλες τις κατηγορίες.

Προσπαθούν να διαφοροποιηθούν για να προσελκύουν αγοραστές

Όταν η Daihatsu λάνσαρε την πρώτη γενιά του Terrios, εκτός από την πολύ επιτυχημένη και στοχευμένη ονομασία του που παρέπεμπε στις παντός τερέν δυνατότητες του αυτοκίνητου, αίσθηση έκανε το γεγονός ότι ήταν κυριολεκτικά εντελώς διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορούσε, και αποτέλεσε ουσιαστικά ένα off road αυτοκίνητο σε σμίκρυνση. Με δεδομένο ότι τα υπόλοιπα «τζιποειδή» της εποχής ήταν συνήθως μεγαλύτερα και ακριβότερα, το πείραμα πέτυχε και το ιαπωνικό μοντέλο κατάφερε να δημιουργήσει μια νέα τάση και ουσιαστικά τον προπομπό της σημερινής απόλυτα κυρίαρχης κατηγορίας των μικρών cross.

Οι εταιρίες κάνουν έρευνες πριν προχωρήσουν

Εκτός από την επιλογή του αμαξώματος, με τις έρευνες που κάνουν οι εταιρίες αυτοκίνητων φανερώνονται και οι υπόλοιπες προτιμήσεις που έχουν κατά νου οι υποψήφιοι πελάτες τους, και αυτές έχουν να κάνουν πρακτικά με τα πάντα: το εξωτερικό χρώμα, αλλά και αυτό της ταπετσαρίας, την αυστηρότερη ή πιο μοντέρνα σχεδίαση του ταμπλό αλλά και την ύπαρξη λιγότερων ή περισσότερων gadget, όλα τα στοιχεία για τα όποια τα εργοστάσια λαμβάνουν σαφώς υπόψη τους τις τάσεις που επικρατούν, πριν δώσουν το πράσινο φως για την παράγωγη ενός νέου μοντέλου.

Κάποιες τάσεις επικρατούν, κάποιες αποτυγχάνουν

Πρόσφατα η Mercedes Maybach παρουσίασε το πρωτότυπο Vision Ultimate Luxury, ένα SUV που παραδόξως είναι βασισμένο σε sedan αμάξωμα. Κατά το παρελθόν, πολλές ήταν οι περιπτώσεις μοντέλων που οι εταιρίες  προσπάθησαν να λανσάρουν με σκοπό να πρωτοτυπήσουν, να διαφοροποιηθούν χωρίς όμως τελικά να καταφέρουν να δημιουργήσουν νέες τάσεις. Το Suzuki X90 όπου ήταν ένα τέτοιο παράδειγμα με αμάξωμα που έμοιαζε με τετρακίνητο roadster, την κίνηση πίσω και χώρο για δύο μόνο επιβάτες, δεν κατάφερε να δημιουργήσει νέα μόδα, ενώ και η επιλογή της Nissan παλιότερα και της VW στις μέρες μας, με τα Murano και T Roc αντίστοιχα  σε εκδόσεις Cabrio SUV, μάλλον διαφοροποιήθηκαν υπερβολικά από κανονικό.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε