Start/Stop, Lane Assist & τα άλλα συστήματα: Τα κρατάς ή τα κλείνεις;
- Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν τεχνολογίες που δεν φανταζόσουν πριν κάποια χρόνια
- Με το αυτόματο φρενάρισμα το αμάξι σταματά μόνο του, αν «δει» ότι εσύ αργείς
- Με το Start/Stop γλιτώνεις 150 ευρώ το χρόνο, αλλά πόσοι δεν το απενεργοποιούν;
- Το Lane Assist βολεύει στην εθνική, αλλά ο Έλληνας δεν ανάβει φλας
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν τεχνολογίες που δεν φανταζόσουν πριν κάποια χρόνια
Είτε πιάσουμε τον τομέα της ασφάλειας, είτε μιλήσουμε για άνεση και ευκολίες, τα σημερινά, καινούργια αυτοκίνητα είναι κλάσεις ανώτερα σε επίπεδο εξοπλισμού από όσα είχαμε πριν από 10 χρόνια. Πολλοί μπορεί να τα λένε «μπιχλιμπίδια», αλλά στην πραγματικότητα, η οδήγηση πλέον είναι αρκετά ευκολότερη. Σκέψου μόνο πόσο καθοριστικό για την ασφάλειά μας μπορεί να γίνει το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος. Στάνταρ στα περισσότερα αυτοκίνητα, αναγνωρίζει πεζούς, ποδηλάτες και άλλα αυτοκίνητα, και φρενάρει μόνο του αν «αντιληφθεί» ότι ο οδηγός αφαιρέθηκε. Το θέμα, είναι, κατά πόσο οι σύγχρονοι οδηγοί αφήνουν τα νέα σύστημα ανοιχτά. Ή τα κλείνουν...
Με το Start/Stop γλιτώνεις 150 ευρώ το χρόνο, αλλά πόσοι δεν το απενεργοποιούν;
Το σύστημα Start/Stop, λίγο-πολύ, όλοι το γνωρίζουμε. Επιτρέπει την διακεκομμένη λειτουργία του κινητήρα σε πολλαπλούς κύκλους σε μια διαδρομή. Η βασική του επιδίωξη είναι, κάθε φορά που το αυτοκίνητο ακινητοποιείται να απενεργοποιείται ο κινητήρας. Με στόχο, φυσικά, την μείωση της κατανάλωσης.
Στους τρέχοντες τυποποιημένους κύκλους μέτρησης είναι από 0,2-1 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, σε ένα τυπικό σενάριο όπου το αυτοκίνητο πραγματοποιεί τις περισσότερες διαδρομές του εντός πόλης η μείωση είναι πιο κοντά στην ανώτερη τιμή. Για να το ποσοτικοποιήσουμε, αν ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με Start/Stop έχει μέση κατανάλωση εντός πόλης 6,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα και το αντίστοιχο χωρίς Start-Stop 7 λίτρα/100 χιλιόμετρα και πραγματοποιούν 10.000 χιλιόμετρα/έτος με μέση τιμή βενζίνης 1,895 ευρώ/λίτρο, τότε το κόστος καυσίμου για το συμβατικό όχημα είναι 1.281 ευρώ και για εκείνο με το σύστημα Start-Stop είναι 1.135 ευρώ, δηλαδή 146 ευρώ λιγότερα για καύσιμα/έτος.
Το Lane Assist βολεύει στην εθνική, αλλά ο Έλληνας δεν ανάβει φλας…
Ένα άλλο σύστημα που είναι πολύ εξυπηρετικό αλλά αμφιβάλλουμε το κατά πόσο μένει ενεργό είναι το Lane Assist. Το σύστημα που ενημερώνει τον οδηγό στο κατά πόσο αλλάζει λωρίδα (π.χ. τρέμει το τιμόνι) ή ακόμη τον συγκρατεί εντός λωρίδας στην πιο εξελιγμένη του μορφή. Στην εθνική οδό, που έχεις βάλει cruise control (σταθερή διατήρηση ταχύτητας) το Lane Assist μπορεί να λειτουργήσει θεϊκά. Αλλά στην Ελλάδα, που σπάνια θα δεις να ανάβει κάποιος φλας (που απενεργοποιεί το Lane), πόσοι το κρατούν ενεργό και πόσοι δεν το σβήνουν επειδή τους ενοχλεί.
Αντίστοιχα το ίδιο μπορεί να συμβαίνει και με άλλα συστήματα ασφαλείας (π.χ. αναγνώριση σημάτων Κ.Ο.Κ.). Αν υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης θα ρισκάρουμε να πούμε ότι οι περισσότεροι τα σβήνουν. Αλλά ποιο το νόημα να τα βάζουν οι εταιρείας, αν στην πράξη (λέμε ότι) δεν βολεύουν; Εσύ τα κρατάς ή τα απενεργοποιείς;
Σχολιάστε |