autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Σχεδόν τριάντα νεκροί σε δυστυχήματα με Tesla

Σχεδόν τριάντα νεκροί σε δυστυχήματα με Tesla

14/5/2024

Καταγράφηκαν 956 τροχαία μέσα σε πεντέμισι έτη
Οι οδηγοί είχαν στη διάθεσή τους 10 δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση
Κατηγορείται ως παραπλανητικός ο τίτλος του «Αutopilot»
Ερευνώνται ως ανεπαρκείς οι αναβαθμίσεις που έκανε η Tesla

Τα προβλήματα για την Tesla όλο και αυξάνονται. Αυτή την φορά, η εταιρεία του Elon Musk βρίσκεται αντιμέτωπη με την εθνική υπηρεσία ασφάλειας οδικής κυκλοφορίας των ΗΠΑ και μια έρευνα που διεξήγαγε σχετικά με την αξιοπιστία του Autopilot, την επιρροή του στους οδηγούς, καθώς και την πολιτική της εταιρείας.

Καταγράφηκαν 956 τροχαία μέσα σε πεντέμισι έτη

Η έρευνα αυτή αφορά τις ΗΠΑ και αριθμεί 956 τροχαία, ξεκινώντας από τον Γενάρη του '18 και φτάνοντας έως τον Αύγουστο του '23. Το συγκεκριμένο διάστημα καταγράφηκαν 29 νεκροί, εκ των οποίων οι 14 προέκυψαν από συνθήκες που το Tesla εμβόλισε άλλο όχημα ή εμπόδιο. Τα περισσότερα περιστατικά συνέβησαν μετά το ηλιοβασίλεμα, γεννώντας έτσι ερωτηματικά σχετικά με το κατά το πόσο μπορεί να έχει αξιόπιστη απόδοση όσον αφορά τον εντοπισμό αντικειμένων, εμποδίων, ακόμη και φαναριών με προειδοποιητικά σύμβολα και υποδείξεις.

Οι οδηγοί είχαν στη διάθεσή τους 10 δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση

Ιδιαίτερο προβληματισμό προκαλούν οι αναφορές της υπηρεσίας σχετικά με το πως επηρεάζει την ετοιμότητα των οδηγών, τόσο το σύστημα υποβοήθησης οδηγού Autopilot όσο και το πιο ανεπτυγμένο σύστημα υποβοήθησης, το FSD (Full Self Driving). Από τα ατυχήματα που εξετάσθηκαν, στα 19 παρατηρήθηκε ότι οι οδηγοί είχαν τουλάχιστον 10 δευτερόλεπτα στη διάθεσή τους ώστε να αντιδράσουν, ενώ στα 59 είχαν τουλάχιστον 5 δευτερόλεπτα. Σε αυτό το σημείο, πρέπει να γίνει λόγος για το ότι καταλυτική εξέλιξη στην εκκίνηση των ερευνών ήταν ο αυξανόμενος ρυθμός ατυχημάτων με «πρωταγωνιστές» Tesla που έπεφταν πάνω σε σταθμευμένα οχήματα. Η «χαλαρότητα» που επιδεικνύουν οι οδηγοί πίσω από το τιμόνι τους, χάνοντας την προσοχή τους στο δρόμο, σε αντίθεση μάλιστα με της συστάσεις της αμερικάνικης εταιρείας.

Κατηγορείται ως παραπλανητικός ο τίτλος του «Αutopilot»

Η υπηρεσία «κρούει» τον κώδωνα όχι μόνο για τις επιδόσεις του Autopilot της Tesla, αλλά και για θέματα όπως την ίδια την ονομασία του λογισμικού! Συγκεκριμένα, χαρακτηρίζει ως «παραπλανητική» την ονομασία «Autopilot» (αυτόματος πιλότος στη γλώσσα μας), καθώς με αυτόν τον τρόπο, ωθεί τους ιδιοκτήτες ΙΧ να πιστεύουν ότι τα οχήματα είναι απολύτως αυτόνομα και δεν είναι απαραίτητη η συμβολή του οδηγού. Μάλιστα, η υπηρεσία συγκρίνει την πολιτική της Tesla με αυτή των ανταγωνιστών της, αναφέροντας κάποια  παραδείγματα - ορθής - ονομασίας λογισμικών «assist» (βοηθός), «sense» (αίσθηση) και «team»(ομάδα).

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις