Τελεσίγραφο από την Κομισιόν στην Ελλάδα για τα μεταχειρισμένα
Δύο μήνες η προθεσμία της Ελλάδος για να ρυθμίσει την φορολόγηση των μεταχειρισμένων
Η Κομισιόν ζητά επιπλέον αλλαγές στο Περιβαλλοντικό Τέλος και τις εισαγωγές οχημάτων
Ο ΣΕΕΑΕ είχε καταγγείλει την φορολογική μεταχείριση στα μεταχειρισμένα
Η εγχώρια αγορά θα περάσει σε νέα εποχή
Δύο μήνες η προθεσμία της Ελλάδος για να ρυθμίσει την φορολόγηση των μεταχειρισμένων
Αυστηρότατη είναι η σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την κυβέρνηση της χώρας μας, με σκοπό την τροποποίηση της νομοθεσίας σχετικά με την φορολόγηση και την ταξινόμηση των ΙΧ. Ένα ζήτημα το οποίο ξεκίνησε με καταγγελία της χώρας μας από τον ΣΕΕΑΕ (Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος) στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ταυτόχρονα, έχουν διαπιστωθεί περιορισμοί στην ελεύθερη κυκλοφορία εμπορευμάτων, ενώ υπάρχει και σοβαρότατο ζήτημα και με τον ελληνικό Περιβαλλοντικό Φόρο. Τα πράγματα είναι ιδιαίτερα σοβαρά για την Ελλάδα, καθώς η αποτυχία συμμόρφωσης εντός των δύο μηνών που όρισε η Επιτροπή ως χρονικό περιθώριο, θα μπορούσε να σημάνει μέχρι και την παραπομπή της υπόθεσης στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης!
Η Κομισιόν ζητά επιπλέον αλλαγές στο Περιβαλλοντικό Τέλος και τις εισαγωγές οχημάτων
Όπως είδαμε, αρκετοί είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην χώρα μας. Κομβικό είναι και το ζήτημα σχετικά με το Περιβαλλοντικό τέλος το οποίο επιβάλλεται στα οχήματα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 4 και Euro 5. Ακόμη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαιτεί την κατάργηση της απαγόρευσης εισαγωγής οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3 ή και παλαιότερες. Ακόμη ένα «φάουλ» που έχει εντοπίσει η Επιτροπή αφορά την απαγόρευση ταξινόμησης ορισμένων μεταχειρισμένων οχημάτων που εισάγονται στην χώρα μας, ενώ δεν επιβάλλεται παρόμοια απαγόρευση στις αντίστοιχες κατηγορίες εγχώριων οχημάτων.
Ο ΣΕΕΑΕ είχε καταγγείλει την φορολογική μεταχείριση στα μεταχειρισμένα
Ο ΣΕΕΑΕ είχε προβεί στην καταγγελία της Ελλάδας στην Ευρώπη. Βάση όσων αναφέρονται στην ανακοίνωση του Συνδέσμου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε ότι η Ελλάδα παραβιάζει το άρθρο 110 της Συνθήκης, αφού δεν έχει τροποποιήσει τους κανόνες σχετικά με την ταξινόμηση και την φορολόγηση αυτοκινήτων, αφού επιβάλει εισαγωγικούς φόρους σε εισαγόμενα από την Ε.Ε. μεταχειρισμένα οχήματα, που υπολογίζονται με διαφορετικό τρόπο. Δηλαδή, κατά πολύ υψηλότερο ποσό από τους φόρους που επιβάλλονται σε ομοειδή εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Θυμίζουμε πως ο Σύνδεσμος είχε προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και για την κατάργηση του Περιβαλλοντικού Τέλους.
Η εγχώρια αγορά μοντέλων θα περάσει σε νέα εποχή
Το τελεσίγραφο της Κομισιόν, τόσο για το παραπάνω θέμα, όσο και για την κατάργηση του Περιβαλλοντικού τέλους και της απαγόρευσης εισαγωγής παλαιότερων οχημάτων, σήμανε την... νίκη του ΣΕΕΑΕ. Όμως, όπως είναι αυτονόητο, το σημαντικό είναι ότι θα επιφέρει αναπόφευκτες αλλαγές στην εγχώρια αγορά, με πιθανότερο σενάριο την ευνόηηση της εισαγωγής ακόμη παλαιότερων οχημάτων και την κατά επέκταση αύξηση του μέσου όρου ηλικίας. Αναμένεται να δούμε ποιες θα είναι αυτές, καθώς και ποιες θα είναι οι κινήσεις - μέτρα που θα λάβει η Ελληνική Κυβέρνηση για την «νέα εποχή».
Σχολιάστε |