autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τελικά, τι θα γίνει με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση;

Τελικά, τι θα γίνει με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση;

26/9/2024

Υδρογόνο και συνθετικά καύσιμα συστήνονται για τα καλά ως εναλλακτικοί τρόποι κίνησης
Και κάποιες εταιρίες ανακοίνωσαν ότι δεν θα «παρατήσουν» τους θερμικούς
Οι εξελίξεις ως τώρα μπερδεύουν τους αγοραστές-δεν ξέρουν σε ποια κατεύθυνση να στραφούν
Κι αν καταλήξεις σε θερμικό, πάλι δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις με όσα ακούς για τα diesel

Υδρογόνο και συνθετικά καύσιμα συστήνονται για τα καλά ως εναλλακτικοί τρόποι κίνησης

Η μετάβαση προς την νέα ηλεκτρική εποχή απασχολεί τους απανταχού εραστές της αυτοκίνησης, στη χωρά μας, στην Ευρώπη, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Δεν είναι λίγοι αυτοί που δεν βλέπουν με καλό μάτι τις νέες τεχνολογίες και τις ριζικές αλλαγές στον τρόπο που θα μετακινούνται, ακόμη κι αν αυτός δεν πρόκειται να αλλάξει από τη μια στιγμή στην άλλη. Αλλωστε, οι υποδομές που απαιτούνται για να γίνει κάτι τέτοιο μαζικά είναι σημαντικές, και η αλήθεια είναι ότι δεν είμαστε έτοιμοι ακόμη. Πέραν όλων αυτών, σκεπτικισμός υπάρχει ακόμη και για τη χρησιμότητα του όλου εγχειρήματος, όταν η τεχνολογία που υπάρχει σήμερα έχει εξελιχθεί και προς άλλες κατευθύνσεις. Τα συνθετικά καύσιμα e-fuels και το υδρογόνο για παράδειγμα, δείχνουν να είναι υπολογίσιμοι εναλλακτικοί τρόποι κίνησης στους οποίους ποντάρουν αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Και κάποιες εταιρίες ανακοίνωσαν ότι δεν θα «παρατήσουν» τους θερμικούς

Πολλά από τα εργοστάσια παραγωγής άλλωστε, έχουν κρατήσει ως τώρα στάση αναμονής και επιφύλαξης, αναμένοντας τις τελικές αποφάσεις της Ε.Ε. σχετικά με το ζήτημα της κατάργησης των θερμικών κινητήρων ή την παράταση της χρήσης τους με προϋποθέσεις. Μεγάλοι όμιλοι, όπως αυτός της VW, έχουν επενδύσει στα συνθετικά καύσιμα, και άλλοι όπως η Hyundai στο υδρογόνο. Η Toyota μάλιστα, δεν έκρυψε από την αρχή τις επιφυλάξεις της απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, καθώς εκτιμά ότι οι πόροι και οι διαδικασίες που απαιτούνται για την κατασκευή και τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν την καθιστούν περισσότερο πράσινη από την υβριδική τεχνολογία την οποία χρησιμοποιεί μαζικά στα μοντέλα της. Αλλωστε οι ίδιοι μαζί με άλλους Ιάπωνες κατασκευαστές (Mazda και Subaru), εξελίσσουν ο καθένας τις δικές τους εκδοχές για νέας γενιάς θερμικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, που όμως θα είναι μικρότεροι, ελαφρύτεροι και πολύ καθαρότεροι από τους σημερινούς.

Οι εξελίξεις ως τώρα μπερδεύουν τους αγοραστές-δεν ξέρουν σε ποια κατεύθυνση να στραφούν

Με αυτά και με αυτά, οι καταναλωτές έχουν μπερδευτεί στον μέγιστο βαθμό. Η αγορά ενός αυτοκινήτου είναι απόφαση που επηρεάζει τον ιδιοκτήτη του για αρκετά χρόνια (ειδικά στη χώρα μας), και δεδομένου ότι βρισκόμαστε σε αυτήν την μεταβατική περίοδο της αυτοκίνησης, οι υποψήφιοι αγοραστές δεν ξέρουν ποια κατεύθυνση να ακολουθήσουν. Γεγονός πάντως είναι, ότι σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή επικράτεια, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών έχουν κατρακυλήσει ως και 70% σε σχέση με πέρυσι, ίσως λόγω και του ότι, ακόμη και αν στην Ελλάδα ισχύουν ακόμη, οι σχετικές επιδοτήσεις έχουν τερματιστεί στη περισσότερες άλλες χώρες. Αντιθέτως, οι πωλήσεις της ενδιάμεσης υβριδικής τεχνολογίας έχουν μεγάλη άνοδο και πλέον αυτές κοντεύουν να αποτελούν ουσιαστικά το 1 στα 3 αυτοκίνητα που πουλιούνται (32%).

Κι αν καταλήξεις σε θερμικό, πάλι δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις με όσα ακούς για τα diesel

Οι πελάτες δείχνουν να μην προτιμούν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και να εξακολουθούν να στρέφονται στις υπόλοιπες διαθέσιμες λύσεις, ωστόσο και εκεί τα πράγματα δεν είναι απολύτως ξεκάθαρα. Οι πετρελαιοκινητήρες για παράδειγμα, που είχαν μαζική προτίμηση τα προηγούμενα έτη από τους νέους αγοραστές, δείχνουν να μην αποτελούν πλέον την αιχμή του δόρατος των εργοστασίων. Πολλοί κατασκευαστές δε διαθέτουν τα νεοαφιχθέντα μοντέλα τους με αυτήν την επιλογή καυσίμου, και οι καταναλωτές-θορυβημένοι από τα νέα δεδομένα-μάλλον προβληματίζονται για το αν θα πρέπει να επιλέξουν τελικά ένα diesel. Οι επενδύσεις στις οποίες επιδόθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία πάντως τα τελευταία έτη για έρευνα και εξέλιξη αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων ήταν τεραστία, και οι πιέσεις να αποσβεστούν τα κεφάλαια αυτά είναι μεγάλες. Δεν μένει λοιπόν παρά να δούμε πως θα διαμορφωθεί η αγορά και οι πωλήσεις από εδώ και στο εξής.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε