autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Θα αποτρέψουν τους παραβάτες τα νέα πρόστιμα για το κόκκινο;

Θα αποτρέψουν τους παραβάτες τα νέα πρόστιμα για το κόκκινο;

7/7/2024

3 έτη φυλάκιση αν προκαλέσεις ζημιά, + 1 χρόνο αν κινδυνέψει άνθρωπος
10 χρόνια αν σκοτωθεί πεζός, ως και ισόβια αν εμπλακούν πολλοί
Δεν ιδρώνει το αυτί κανενός αν δεν υπάρχουν έλεγχοι
Θα φοβηθούν από τη φυλάκιση ισχυρίζονται οι νομοθέτες

3 έτη φυλάκιση αν προκαλέσεις ζημιά, + 1 χρόνο αν κινδυνέψει άνθρωπος

Από την 1η Μαΐου του 2024 έχει τεθεί σε εφαρμογή ο νέος Ποινικός Κώδικας. Μέσα σε αυτόν εντάσσεται φυσικά και ο ΚΟΚ, που για ορισμένες παραβάσεις αυστηροποιείται αισθητά. Με βάση τις αλλαγές, για τους οδηγούς που δεν τηρούν τους κανόνες οδηγικής συμπεριφοράς και θέτουν σε κίνδυνο τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, προξενώντας ζημιές, προβλέπεται πλέον φυλάκιση έως 3 έτη. Για την περίπτωση που μαζί με τις ζημιές κινδυνέψει και άνθρωπος, μπορεί να επιβληθεί πρόσθετη ποινή 1 έτους.
 

10 χρόνια αν σκοτωθεί πεζός, ως και ισόβια αν εμπλακούν πολλοί

Για πρόκληση βαριάς σωματικής βλάβης, οι παραβάτες τιμωρούνται με κάθειρξη έως 10 έτη, ενώ στην απευκταία περίπτωση πρόκλησης θανάτου, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ακόμη και ισόβια φυλάκιση. Το άρθρο 290A παρ.1 του Ποινικού Κώδικα, έπειτα από την πρόσφατη τροποποίηση 5090/2024, βάζει στο στόχαστρο τους οδηγούς που παραβιάζουν ερυθρούς σηματοδότες, οδηγούν επικίνδυνα, υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας, κινούνται στη ΛΕΑ ή οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ.
 

Δεν ιδρώνει το αυτί κανενός αν δεν υπάρχουν έλεγχοι

Ωστόσο αυτό που ανέκαθεν γνωρίζουμε είναι ότι το μέτρο της αυστηροποίησης του νομικού πλαισίου δεν λέει κάτι από μόνο του, αν «χωλαίνει» στην υλοποίηση, δηλαδή αν δεν γίνονται έλεγχοι από τις αρμόδιες αρχές. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε δει οχήματα να κυκλοφορούν αντίστροφα στο ρεύμα της κυκλοφορίας, που κινούνται στη ΛΕΑ χωρίς την παραμικρή εποπτεία, οδηγούς που κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς ή υπερβαίνουν κατά πολύ τα όρια ταχύτητας των κατοικημένων περιοχών ή περνάνε με κόκκινο επιταχύνοντας.
 

Θα φοβηθούν από τη φυλάκιση ισχυρίζονται οι νομοθέτες

Λόγω της αυστηρότητάς στους, οι αλλαγές αυτές έχουν ως στόχο να αποθαρρύνουν τους πιθανούς παραβάτες. Οι νομοθέτες βασίζονται στον «τρόμο» που προκαλούν τα νέα υψηλά πρόστιμα και οι ποινές φυλάκισης ώστε να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα και να γίνουν ασφαλέστεροι οι δρόμοι. Αυτό ίσως αποδειχθεί ένα πολύ κρίσιμο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, ωστόσο θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο αποτελεσματικό αν συνδυαζόταν με πιο ισχυρά κίνητρα για την ανανέωση του γερασμένου ελληνικού στόλου. Υπενθυμίζουμε ότι η μέση ηλικία των ελληνικών αυτοκινήτων είναι 17,3 έτη.

Εσείς τι λέτε; Αρκούν τα βαριά πρόστιμα για να μειωθούν οι παραβάσεις;
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε