autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Θα έπαιρνες μεταχειρισμένο ηλεκτρικό, αν έπιανε «πάτο» η τιμή του;

Θα έπαιρνες μεταχειρισμένο ηλεκτρικό, αν έπιανε «πάτο» η τιμή του;

16/8/2024

Κατά 8,5% φθηνότερη η μέση τιμή των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών από τα θερμικά
Πτώση 12% στις πωλήσεις των νέων ηλεκτρικών στην Ε.Ε.
Στο δεύτερο χέρι το ηλεκτρικό απευθύνεται σε άτομα με χαμηλότερο εισόδημα
Προβληματίζει πολύ κόσμο η διάρκεια ζωής της μπαταρίας

Κατά 8,5% φθηνότερη η μέση τιμή των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών από τα θερμικά

Οι τιμές των μεταχειρισμένων είναι ίσως πολύ πιο σημαντικές από αυτές των καινούργιων αυτοκινήτων αν θέλεις να καταλάβεις πώς κινείται η αγορά. Οι περισσότεροι αγοράζουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Οι ακριβές τιμές των ηλεκτρικών παραμένει μία από τις πιο σημαντικές αιτίες που οι πωλήσεις τους δεν κάνουν το πολυαναμενόμενο «μπαμ», σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Ωστόσο υπάρχουν κι άλλα ζητήματα που εμποδίζουν την ευρεία εξάπλωσή τους, και κανείς δεν μπορεί να μαντέψει τι θα συνέβαινε αν οι τιμές τους έπεφταν και παρέμεναν χαμηλά. Μία πρόσφατη έρευνα που αφορά την αμερικανική αγορά φανερώνει μία τάση των τελευταίων μηνών, αφού από τον Φεβρουάριο και μετά, η μέση τιμή των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών είναι χαμηλότερη από εκείνη των μεταχειρισμένων με θερμικό κινητήρα. Μάλιστα η διαφορά συνεχίζει να αυξάνεται μήνα με τον μήνα, με τον Μάιο να αποτελεί μήνα-ρεκόρ, αφού διαπιστώθηκε «ψαλίδα» 8,5% στη μέση τιμή ηλεκτρικών-θερμικών, ή αλλιώς περίπου 3.000 δολάρια.
 

Πτώση 12% στις πωλήσεις των νέων ηλεκτρικών στην Ε.Ε.

Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών στην Ε.Ε. εμφανίζουν πτώση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ Μαΐου 2023 και Μαΐου 2024 καταγράφηκαν 12% λιγότερες πωλήσεις ηλεκτρικών. Στη Γερμανία μάλιστα το ποσοστό ανέρχεται στο 30%. Το τελευταίο διάστημα ο ανταγωνισμός των Ευρωπαίων κατασκευαστών έχει κορυφωθεί, αφού φαίνεται πως το «ιερό δισκοπότηρο» είναι η παραγωγή ενός φθηνού μικρού ηλεκτρικού πόλης, που θα πλησιάζει το ψυχολογικό φράγμα των 20.000 ευρώ. Παράλληλα, η Ε.Ε. επιβάλλει υψηλότερους δασμούς στα εισαγόμενα ηλεκτρικά από την Κίνα, κατηγορώντας τις κινεζικές εταιρείες για αθέμιτο ανταγωνισμό.
 

Στο δεύτερο χέρι το ηλεκτρικό απευθύνεται σε άτομα με χαμηλότερο εισόδημα

Παρά την γρήγορη απώλεια της μεταπωλητικής αξίας τους, οι τιμές των ηλεκτρικών στην ευρωπαϊκή -και δη στην ελληνική- αγορά παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Αν πέσουν αισθητά οι τιμές των ηλεκτρικών στις μάντρες, τότε η ηλεκτροκίνηση θα απευθύνεται επιτέλους και σε ένα πιο διευρυμένο κοινό, του οποίου η αγοραστική δύναμη δεν είναι τόσο μεγάλη ώστε να αγοράσει καινούργιο ηλεκτρικό. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, καινούργιο ηλεκτρικό -ακόμη και με την επιδότηση- μπορούν να αγοράσουν μόνο «λίγοι και εκλεκτοί».
 

Προβληματίζει πολύ κόσμο η διάρκεια ζωής της μπαταρίας

Ωστόσο ακόμη κι αν πέσουν κατά πολύ οι τιμές των ηλεκτρικών, υπάρχει ακόμη ένα αγκάθι που προβληματίζει πολλούς πιθανούς αγοραστές: Η ζωή της μπαταρίας. Παρά τις συνεχείς τεχνολογικές βελτιώσεις, οι εταιρείες δεν έχουν καταφέρει να διαλύσουν τις αμφιβολίες όσων εξακολουθούν να αμφιβάλλουν. Όλες οι εταιρείες προσφέρουν τουλάχιστον 8ετή εγγύηση για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων τους. Με κάθε κύκλο φόρτισης όμως, η χωρητικότητα της μπαταρίας ελαττώνεται.

Η Tesla για παράδειγμα υπόσχεται ότι αν η χωρητικότητα της μπαταρίας πέσει κάτω από το 70% των αρχικών προδιαγραφών της μέσα στα 8 χρόνια της εγγύησης, τότε θα αντικαταστήσει τη μπαταρία δωρεάν. Τέλος, το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ προβλέπει ότι η ζωή της μέσης σημερινής μπαταρίας θα διαρκέσει 12 έως 15 έτη σε ήπια κλίματα, και 8-12 έτη σε πιο ακραίες κλιματικές συνθήκες.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε