Θα γίνει η Ευρώπη Αιθιοπία; Σε ισχύ η απαγόρευση θερμικών κινητήρων
Προτιμούν το φθηνό ρεύμα που παράγουν (90% ΑΠΕ), αντί να εισάγουν ακριβά καύσιμα
Έχει πληθυσμό άνω των 100 εκ. , αλλά μόλις 2 εκ. αυτοκίνητα
Πρόκειται να γίνει πρότυπο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση αν και αναπτυσσόμενη οικονομία
Όμως θα αποτελέσει παράδειγμα στην πράξη, και θα βάλει τα γυαλιά στους Ευρωπαίους
Προτιμούν το φθηνό ρεύμα που παράγουν (90% ΑΠΕ), αντί να εισάγουν ακριβά καύσιμα
Όταν ακούμε Αιθιοπία, το μυαλό μας πάει - συνήθως - σε μια αναπτυσσόμενη χώρα, η οποία είναι κυρίως γνωστή για το γεγονός ότι αποτελεί την πρώτη και σημαντικότερη παραγωγό καφέ στον κόσμο. Ωστόσο, για αγορά που βασίζεται στη γεωργία, αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς, ενίοτε μάλιστα και με διψήφια νούμερα. Θεωρείται ως μια ταχύτατα αναδυόμενη οικονομία παγκοσμίως και ως η ταχύτερα αναδυόμενη οικονομία της Αφρικανικής ηπείρου (εξαιρουμένων των πετρελαιοπαραγωγών χωρών). Με όλα αυτά τα δεδομένα, δεν κάνει καμία εντύπωση η απόφαση της χώρας να αποφεύγει να εισάγει ακριβά ορυκτά καύσιμα και να προτιμά αντί αυτών την χρήση της φθηνής ηλεκτρικής ενέργειας που παράγει, μάλιστα κατά 90% από ανανεώσιμες πηγές.
Έχει πληθυσμό άνω των 100 εκ. , αλλά μόλις 2 εκ. αυτοκίνητα
Ο πληθυσμός της Αιθιοπίας ξεπερνά τα 100 εκ. , ωστόσο τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη χώρα είναι αναλογικά λίγα, μόλις 2 εκ. . Με κάποια από αυτά μάλιστα να υπερβαίνουν σε ηλικία τα 20 έτη (αυτό κάτι μας θυμίζει), ο στόλος είναι απαρχαιωμένος και δεδομένα χρειάζεται ανανέωση. Τα παλαιότεραμάλισταοχήματαυπερφορολογούνται ως αντι-κίνητρο της διατήρησης τους, με απώτερο σκοπό την αντικατάσταση τους με νέα,φιλικότερα προς το περιβάλλον μοντέλα.
Πρόκειται να γίνει πρότυπο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση αν και αναπτυσσόμενη οικονομία
Στα αστικά κέντρα έχει γίνει το απροχώρητο με την ατμοσφαιρική ρύπανση η οποία είναι πια εκτός ελέγχου. Δεδομένου μάλιστα ότι ο οικονομικός προϋπολογισμός δεν αντέχει εκτεταμένες εισαγωγές πετρελαίου και βενζίνης, η κυβέρνηση στράφηκε στην υιοθέτηση της πλήρουςαπαγόρευσηςθερμικώνκινητήρων για τα νέα οχήματα που εισάγονται και πωλούνται. Η απόφαση εφαρμόζεται μάλιστα ήδη καθολικά από τις αρχές του τρέχοντος έτους, καθιστώντας το Αφρικανικό κράτος πρωτοπόρο στην ηλεκτροκίνηση.
Όμως θα αποτελέσει παράδειγμα στην πράξη, και θα βάλει τα γυαλιά στους Ευρωπαίους
Αν οι εξαγγελίες τηρηθούν και δεν υπάρξουν πισω-γυρίσματα στην εφαρμογή του νέου αντι-ρρυπαντικού νόμου, η Αιθιοπία θα αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση -μάλιστα στην πράξη- και θα βάλει δικαίως τα γυαλιά σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή χώρα έχει βάλει στόχο πλήρους απανθρακοποίησης για τα όποια επόμενα χρόνια. Θα προηγηθεί καθαρά στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, όντας μπροστά χρονικά, και θα κατορθώσει να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητες της να παράγει μόνη της την απαιτουμένη ενέργεια που απαιτείται για την κίνηση των οχημάτων της, χωρίς μάλιστα να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και το εμπορικό ισοζύγιο με εισαγωγές.
Σχολιάστε |