Αν θες να αγοράσεις σήμερα καινούργιο πετρελαιοκίνητο μικρό, οι επιλογές σου περιορίζονται αποκλειστικά σε γαλλικά μοντέλα, και πιο συγκεκριμένα στο Citroen C3, στο Peugeot 208 και στο Renault Clio. Σε πειράζει ιδιαίτερα; Θα άλλαζες μάρκα μόνο και μόνο για να αγοράσεις diesel;
Diesel μικρά έχουν οι Citroen, Peugeot και Renault
Αν εστιάσουμε στα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας που έχουν πετρελαιοκινητήρες στη γκάμα τους θα βρούμε τα Citroen C3, Peugeot 208 και Renault Clio. Από τους 3 Γάλλους οι 2 πρώτοι διαθέτουν το ίδιο μοτέρ, το BlueHDi 1,5 λίτρων του ομίλου Stellantis που αποδίδει 100 άλογα, ενώ το Clio έχει τον Blue dCi κινητήρα ίδιας χωρητικότητας και ισχύος. Αξίζει να αναφέρουμε πως μέχρι προσφάτως το Opel Corsa ήταν μεν διαθέσιμο με πετρελαιοκινητήρα, αλλά αυτός ήταν ο προαναφερθείς BlueHDi, μιας και η Opel είναι πλέον μέλος της Stellantis.
Παρόμοια εικόνα έχουμε και στα μικρά SUV, με μόνη προσθήκη τη VW
Αντίστοιχη εικόνα παρατηρούμε και στην κατηγορία των μικρών SUV, αφού τα μόνα που έχουν πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι τα Citroen C3 Aircross, DS 3, Peugeot 2008, Opel Crossland και Opel Mokka, όλα με τον BlueHDi κινητήρα 1,5 λίτρων σε διάφορες εκδοχές ιπποδύναμης, καθώς και το VW T-Roc, το οποίο διαθέτει δίλιτρο TDI μοτέρ.
Γιατί έκοψαν τα diesel οι περισσότερες εταιρείες στην κατηγορία των μικρών;
Αν κάνουμε έρευνα αγοράς στις μεγαλύτερες κατηγορίες, θα δούμε πως το diesel «ζει και βασιλεύει», με την πλειοψηφία των εταιρειών να διαθέτουν κάποια πετρελαιοκίνητη έκδοση στα μοντέλα τους. Ο λόγος για τον οποίον οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν παραγκωνίσει τα diesel μοτέρ στα οχήματα της μικρής κατηγορίας είναι οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων εντός των πόλεων, όπου υπάρχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα ρύπανσης.
Σύμφωνα με έρευνα του ανεξάρτητου οργανισμού AIR (Allow Independent Road-testing, δηλαδή «Επιτρέψτε τις ανεξάρτητες δοκιμές στο δρόμο») προ μιας τετραετίας, τα μικρά diesel αυτοκίνητα εκπέμπουν περισσότερα βλαβερά NOx σε σχέση με τα μεγαλύτερα, επίσης πετρελαιοκίνητα.
Επιπλέον, η χρήση υβριδικών συνόλων (όπως π.χ. στο Toyota Yaris) έχει ως αποτέλεσμα η κατανάλωση να είναι ίδια, ακόμα και μικρότερη, από αυτή των παλαιότερων diesel μοντέλων.
Το ερώτημα είναι το εξής: Τι γίνεται αν είσαι φανατικός «diesel-ακιας» και θες να αγοράσεις καινούργιο μικρό; Καταλαβαίνουμε όλοι πως αν ήθελες εξαρχής να αγοράσεις ένα Peugeot 208, το οποίο έχει πετρελαιοκίνητη έκδοση, δεν υπάρχει πρόβλημα.
Τι συμβαίνει αν ήθελες να αποκτήσεις αυτοκίνητο άλλης μάρκας, το οποίο πια είναι αποκλειστικά βενζινοκίνητο; Θα κάνεις την καρδιά σου πέτρα και θα το επιλέξεις για το design, τους χώρους και την οδική του συμπεριφορά, ή θα αναγκαστείς να πας στο στρατόπεδο των Γάλλων;