autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τι κάνουν οι βαλβίδες σε έναν κινητήρα;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τι κάνουν οι βαλβίδες σε έναν κινητήρα;

4/12/2023

Ώρα για... μπόλικη πληροφορία όσον αφορά την λειτουργία ενός θερμικού κινητήρα. Πώς δουλεύουν οι βαλβίδες του, πόσους εκκεντροφόρους χρειάζεται και τι είναι ο μεταβλητός χρονισμός;

Όσα πρέπει να ξέρεις για τις βαλβίδες του κινητήρα

Μαζί με τα έμβολα, τους εκκεντροφόρους και τον στροφαλοφόρο άξονα, οι βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής είναι από τα σημαντικά κινούμενα μέρη σε κάθε μοτέρ εσωτερικής καύσης. Έχουμε μάθει αρκετά πράγματα για την επιλογή του «μέσου» μεταφοράς κίνησης ώστε να ανοιγοκλείνουν οι βαλβίδες στο δίλημμα «Ιμάντας ή Καδένα». Τώρα, στην παρακάτω τεχνική ανάλυση, θα αναφερθούμε στις διάφορες αρχιτεκτονικές των κινητήρων εσωτερικής καύσης με βάση τον αριθμό, το πλήθος και τη θέση των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής.

Πού διαφέρουν οι βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής και πώς συνδέονται με τον στροφαλοφόρο;

Πρώτα από όλα, χρειάζεται να μάθουμε ότι σε κάθε θάλαμο καύσης υπάρχουν τουλάχιστον δύο βαλβίδες, μία εισαγωγής και μία εξαγωγής. Σήμερα, συνηθίζεται οι περισσότεροι κινητήρες αυτοκίνητων να έχουν δύο βαλβίδες εισαγωγής και δύο εξαγωγής σε κάθε θάλαμο καύσης. Ποιος είναι, όμως, ο ρόλος τους; Οι βαλβίδες εισαγωγής επιτρέπουν την είσοδο του καύσιμου μείγματος στον θάλαμο καύσης, ενώ, αντίθετα, οι βαλβίδες εξαγωγής επιτρέπουν την έξοδο των καυσαερίων από τον θάλαμο στην εξάτμιση.
 
Οι βαλβίδες εισαγωγής ανοίγουν στη φάση της εισαγωγής και κλείνουν με την έναρξη της συμπίεσης του μείγματος, ενώ οι βαλβίδες εξαγωγής ανοίγουν στη φάση της εξαγωγής για την απομάκρυνση των καυσαερίων. Πως προγραμματίζεται κάτι τέτοιο; Όλα ξεκινούν από τον στροφαλοφόρο άξονα, ο οποίος είναι συνδεδεμένος με τους εκκεντροφόρους άξονες μέσω ενός ιμάντα ή μίας καδένας και τους περιστρέφει (δύο περιστροφές του στροφαλοφόρου ανά μία περιστροφή του εκκεντροφόρου άξονα). Έτσι, οι κινούμενοι πλέον εκκεντροφόροι επιτρέπουν το άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων.
 
Έτσι «αναπνέει» ο κινητήρας
Από τον εκκεντροφόρο ανοιγοκλείνουν οι βαλβίδες, συνήθως ένας τις ανοίγει & ένας τις κλείνει
Ο μεταβλητός χρονισμός, το βύθισμα και η διάρκεια των βαλβίδων
Με τις βαλβίδες εισαγωγής μπαίνει αέρας στο χώρο καύσης
Οι εξαγωγής βγάζουν τα καυσαέρια πλέον στην εξάτμιση
 
Εσύ πόσες βαλβίδες έχεις στο θερμικό μοτέρ σου; Ξέρεις σε τι διαφέρει ο 8βάλβιδος από τον 16βάλβιδο κινητήρα;


Η διάταξη βαλβίδων που θα συναντήσουμε στην πλειονότητα των σύγχρονων κινητήρων δεν είναι άλλη από την «DOHC», η οποία προέρχεται από τη φράση Double OverHead Cam και αποτελείται από δύο εκκεντροφόρους.

Η διάταξη βαλβίδων που θα συναντήσουμε στην πλειονότητα των σύγχρονων κινητήρων δεν είναι άλλη από την «DOHC», η οποία προέρχεται από τη φράση Double OverHead Cam και αποτελείται από δύο εκκεντροφόρους.

Σελ.
2
Οι εκκεντροφόροι και ο μεταβλητός χρονισμός
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε