autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
ακινησία αυτοκίνητο

ακινησία αυτοκίνητο

Τι πρακτικά και νομικά θέματα να προσέξεις στην ακινησία αυτοκινήτου;

24/4/2024

Αν παραμεληθεί το αυτοκίνητο θα αχρηστευτεί τελείως
Η μπαταρία δεν είναι η μόνη που χρειάζεται προσοχή
Τα πρόστιμα μπορεί να σε καταστρέψουν οικονομικά
Εκτός από την εφορία κινδυνεύεις και από τον Δήμο

Αν παραμεληθεί θα αχρηστευτεί τελείως

Το τέλος Φεβρουαρίου σήμανε τη λήξη και της τελευταίας διορίας για την πληρωμή των τελών και ήρθε η ώρα να αποφασίσεις αν θα κρατήσεις σε κυκλοφορία το παλιό σου αυτοκίνητο, ή αν θα το παροπλίσεις μέχρι να δεις τι θα το κάνεις. Συνηθισμένη κατάσταση για πολλούς, η οποία ωστόσο θα μπορούσε να κρύβει πολλές παγίδες. Αν δεν σταθούμε προσεκτικοί σε ορισμένα σημαντικά σημεία, νομικά αλλά και πρακτικά, η ακινησία ενός αυτοκινήτου που θεωρητικά γίνεται-μεταξύ άλλων- για να γλιτώσουμε και κάποια έξοδα, θα μπορούσε να αποδειχτεί μια πολύ ακριβή υπόθεση. Αν κατέθεσες λοιπόν «ηλεκτρονικά» τις πινακίδες του αυτοκινήτου σου και το άφησες έκτοτε-ήδη για ένα μήνα και πλέον- ακινητοποιημένο, πρέπει να σκεφτείς ότι η ακινησία αυτή μόνο καλό δεν του κάνει. Ένα αυτοκίνητο που είναι και κάποιας ηλικίας, αν παραμεληθεί θα αχρηστευτεί τελείως και θα χάσει έτσι και την όποια μεταπωλητική του αξία προσπαθείς να του διατηρήσεις, αφού αποφάσισες να μην του κάνεις οριστική διαγραφή.

Η μπαταρία δεν είναι η μόνη που χρειάζεται προσοχή

Το πρώτο πράγμα από το οποίο θα «μείνει» ένα αυτοκίνητο που δεν κινείται, είναι η μπαταρία του και μάλιστα αυτό θα συμβεί ακόμη ευκολότερα τους χειμερινούς μήνες. Βγάζοντας όμως τους ακροδέκτες από τους πόλους,  δεν είναι αρκετό για να μείνουμε ήσυχοι, καθώς πολλά άλλα συστήματα είναι εξίσου ευαίσθητα σε αυτές τις συνθήκες. Ωστόσο επειδή συνήθως αυτά δεν θα μας «προδώσουν» πρώτα, δεν τους δίνουμε πάντα και την σημασία που πρέπει. Η τρόμπα βενζίνης είναι το επόμενο ευαίσθητο σημείο του αυτοκινήτου μας που μπορεί να «παραδώσει πνεύμα» και γενικά το σύστημα τροφοδοσίας όπως μπεκ ψεκασμού, σωληνάκια κλπ, οπότε είναι σημαντικό να βάζουμε σε λειτουργία τον κινητήρα μια στο τόσο για να μην «κολλάνε». Η βενζίνη ή το πετρέλαιο που θα μείνει για πολλούς μήνες σε ένα ρεζερβουάρ χωρίς να καταναλωθεί, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε μεγάλης έκτασης ζημιά που για να αποκατασταθεί ενδέχεται να απαιτηθεί μέχρι και ο καθαρισμός της δεξαμενής καυσίμου. Επίσης, μια μικρή κίνηση-έστω αλλαγή θέσης-του αυτοκινήτου (αφού η μεγαλύτερη μετακίνηση απαγορεύεται), θα μας γλιτώσει από ελαστικά που μπορεί να «τετραγωνιστούν», αλλά και από το χειρόφρενο που μπορεί και αυτό να κολλήσει.

Τα πρόστιμα μπορεί να σε καταστρέψουν οικονομικά

Μεγάλη οικονομική ζημιά πάντως δεν θα προκύψει μόνο αν δεν πραγματοποιηθεί η υποτυπώδης συντήρηση που απαιτείται, αλλά και από το πρόστιμο που θα κληθούν να καταβάλουν όσοι αποφασίσουν να κινήσουν περιστασιακά το ακινητοποιημένο αυτοκίνητο ή όσοι δήλωσαν ψευδώς ακινησία. Εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι δεν απαιτείται «φυσική» παράδοση των πινακίδων, κάποιοι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο ακόμη και με τις πινακίδες «ηλεκτρονικά κατατεθειμένες». Το ύψος της χρηματικής ποινής στην περίπτωση αυτή πάντως είναι εξοντωτικό και φτάνει τις 10.000 ευρώ, γεγονός που μάλλον θα κάνει να το σκεφτούν δύο φορές, όσοι θέλουν  να το ρισκάρουν.

Εκτός από την εφορία κινδυνεύεις και από τον Δήμο

Προϋπόθεση μάλιστα για να είναι απολύτως τυπικά σωστή η όλη διαδικασία, είναι και το μέρος που έχει σταθμεύσει το αυτοκίνητο σε ακινησία, να μην είναι δημόσιος δρόμος. Αν λοιπόν δεν έχεις θέσει σε ακινησία το όχημα σε ιδιωτικό χώρο, τότε πέραν από όλα τα παραπάνω, κινδυνεύεις και από τον Δήμο που ενδέχεται να «μαζέψει» το αυτοκίνητο σου ως «εγκαταλειμμένο». 
 
Εσύ, θα κάνεις όσα χρειάζεται για να μην έχεις ακόμη περισσότερα προβλήματα και αχρηστευτεί το αυτοκίνητο στην ακινησία; Θεωρείς υπερβολικό το νέο νόμο ή συμφωνείς με την εφαρμογή του;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε