autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Το 66% των οδηγών δείχνει να φοβάται τα μοντέλα με τεχνητή νοημοσύνη

Το 66% των οδηγών δείχνει να φοβάται τα μοντέλα με τεχνητή νοημοσύνη

28/6/2024

Το ποσοστό αυξήθηκε κατά 11% σε μόλις δύο χρόνια
Πάνω από τους μισούς είναι ανοικτοί σε κάποια βοήθεια από την τεχνολογία
Μόλις 1 στα 40 τεστ αυτόματου φρεναρίσματος «γλύτωσε» το τρακάρισμα
Τα robotaxi αποτελούν τον προπομπό για την αυτόνομη οδήγηση

Το ποσοστό αυξήθηκε κατά 11% σε μόλις δύο χρόνια

Ένα από τα πλέον φλέγοντα θέματα που συζητούνται εδώ και αρκετά χρόνια στον ευρύτερο χώρο της αυτοκίνησης, είναι η αυτόνομη οδήγηση. Μια τεχνολογία η οποία αντιπροσωπεύει την εξέλιξη, αλλά και την ανάμειξη της ίδιας στον χώρο των αυτοκινήτων στον απόλυτο βαθμό, καθώς στην ουσία μιλάμε για οχήματα τα οποία θα είναι σε θέση να κινούνται δίχως την υποβοήθηση του ανθρώπου. Αυτό ακριβώς το γεγονός είναι που ξεσηκώνει τις αντίθετες φωνές και προκαλεί αντιδράσεις, αλλά και φόβο. Όπως αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα του Συνδέσμου Αυτοκίνησης Αμερικής, το 66% του κόσμου, δηλαδή 2 στους 3(!), ανέφερε ότι φοβάται τα μοντέλα με δυνατότητες αυτονομίας. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό έχει ανέβει κατά 11% σε μόλις δύο έτη, όταν και το 2022 βρισκόταν στο - ήδη υψηλό ποσοστό - του 55%.

Πάνω από τους μισούς είναι ανοικτοί σε κάποια βοήθεια από την τεχνολογία

Και με την συντριπτική πλειοψηφία να δηλώνει τον φόβο της για την προοπτική της αυτόνομης οδήγησης, τι ισχύει για την «άλλη» πλευρά; Πόσοι είναι ανοιχτοί σε αυτό το ενδεχόμενο και ως προς την αξιοποίηση μιας τέτοιας τεχνολογίας; Η ίδια έρευνα έδειξε πως μόλις το 9% των συμμετεχόντων θα εμπιστευόταν ένα μοντέλο με αυτόνομη οδήγηση, ενώ το 25% αυτών είναι αναποφάσιστο. Όμως, αυτό δεν σημαίνει πως ο κόσμος δεν είναι θετικός για την τεχνολογία γενικότερα και το τι μπορεί να μας προσφέρει. Συγκεκριμένα, το 42% δήλωσε ενδιαφέρον για την ενεργή υποβοήθηση οδήγησης, ενώ πάνω από το 50% δήλωσε πως τους ενδιαφέρει το ενδεχόμενο να ενισχυθούν τα μοντέλα με δυνατότητες όπως βοήθεια στο κράτημα της γραμμής, το αυτόματο φρενάρισμα κατά την πορεία όπισθεν, καθώς και το αυτόματο φρενάρισμα.

Μόλις 1 στα 40 τεστ αυτόματου φρεναρίσματος «γλύτωσε» το τρακάρισμα

Μιλώντας  για το αυτόματο φρενάρισμα, εδώ και αρκετά έτη γίνονται πολλαπλές δοκιμές στην ανάπτυξη δυνατοτήτων σαν και την συγκεκριμένη, όπως και τη βελτίωση αυτών. Μεταξύ αυτών και ο ίδιος ο Σύνδεσμος Αυτοκίνησης Αμερικής (ο οποίος πραγματοποιεί την συγκεκριμένη έρευνα), διεξήγαγε μελέτη σχετικά με την αποτελεσματικότητα των συστημάτων αυτόματου φρεναρίσματος. Και τα αποτελέσματα δεν ήταν καθόλου. Σε σύνολο 40 διαφορετικών δοκιμών σε συνθήκες με διασταυρούμενη κυκλοφορία, μόνο η 1(!) ολοκληρώθηκε δίχως να προκληθεί κάποιο τρακάρισμα. Ακόμη, από τα 20 τεστ αυτόματου φρεναρίσματος μπροστά από ακίνητο πεζό, τα 10 κατέληξαν με το όχημα να χτυπά τον πεζό!

Τα robotaxi αποτελούν τον προπομπό για την αυτόνομη οδήγηση

Και όμως, τα πράγματα δεν αρχίζουν και τελειώνουν μόνο στα ΙΧ. Μοντέλα με αυτόνομη οδήγηση υφίστανται και μάλιστα, σε ορισμένες περιοχές του κόσμου, κυκλοφορούν κανονικά και... ασκούν επάγγελμα. Ο λόγος για τα robotaxi, ταξί τα οποία λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη και - ασφαλώς - δίχως την παρουσία οδηγού. Εταιρείες όπως η Waymo και η Baidu δραστηριοποιούνται σε ορισμένες περιοχές των ΗΠΑ και Κίνας αντίστοιχα. Μάλιστα, όπως αναφέρουν μέσα της Κίνας, τον περασμένο Απρίλιο τα robotaxi της Baidu συμπλήρωσαν - αθροιστικά - 100.000.000 χλμ. πορείας δίχως να έχει αναφερθεί κάποιο μεγάλο ατύχημα. Ακόμη, εταιρείες όπως η Tesla, η οποία ετοιμάζεται για τη δική της είσοδο στον τομέα αυτόν (θα παρουσιάσει τα πλάνα της τον επερχόμενο Αύγουστο). Το αν και πότε θα δούμε κάτι αντίστοιχο και στην χώρα μας είναι άγνωστο. Η πορεία των robotaxi αναμένεται να αποτελέσει το καλύτερο test ως προς την ανάπτυξη του δικτύου της αυτόνομης οδήγησης στην καθημερινότητα.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε