Toyota-Mazda-Subaru σχεδιάζουν νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Κάθε εταιρεία ρίχνει το βάρος στην ανάπτυξη του δικού της τομέα κινητήρων
Θα καίνε βιοκαύσιμο, υδρογόνο και άλλα συνθετικά καύσιμα οι νέοι κινητήρες
Στόχος της Toyota είναι τα καύσιμα αυτά να έχουν ήδη λανσαριστεί το 2030
Θα έχουν μικρότερο μέγεθος, καλύτερη απόδοση και θα εκπέμπουν λιγότερο από τους υπάρχοντες
Κάθε εταιρεία ρίχνει το βάρος στην ανάπτυξη του δικού της τομέα κινητήρων
Ο Μάιος «έκλεισε» με μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είδηση, η οποία προήλθε από την «χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου». Με ταυτόχρονη την παρουσία τους, οι διευθύνοντες σύμβουλοι των Toyota, Mazda και Subaru ανακοίνωσαν την συνεργασία των τριών εταιρειών με σκοπό την ανάπτυξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Παρά την συνεργασία τους, οι τρεις εταιρείες έχουν ξεκαθαρίσει πως δεν έχουν στόχο τη δημιουργία ενός και μόνο κινητήρα. Ίσα - ίσα, θα διατηρήσουν την μεταξύ τους ανταγωνιστικότητα, καθώς η κάθε μια θα αφιερωθεί στον τομέα τον οποίο ειδικεύεται. Πιο συγκεκριμένα, η Toyota θα ασχοληθεί με την ανάπτυξη νέων τετρακύλινδρων κινητήρων, η Mazda με τους κινητήρες wankel και η Subaru με τους κινητήρες boxer.
Θα καίνε βιοκαύσιμο, υδρογόνο και άλλα συνθετικά καύσιμα οι νέοι κινητήρες
Ο «συνδετικός κρίκος» για τις Toyota, Mazda και Subaru, είναι η αξιοποίηση διάφορων εναλλακτικών καυσίμων για τους κινητήρες που θα αναπτυχθούν, όπως το υδρογόνο ή το βιοκαύσιμο. Aλλωστε, η ίδια η Toyota ανέφερε ότι ένας από τους στόχους της σύμπραξης αυτής είναι τα νέα κινητήρια σύνολα, πέραν των άλλων χαρακτηριστικών τους, να αποτελέσουν «όπλα» στον πόλεμο κατά των εκπομπών άνθρακα. Από την άλλη, εύλογα θα αναρωτιέται κανείς, ποιος ο λόγος αυτής της κινητοποίησης, σε μια εποχή κατά την οποία προωθείται η ηλεκτροκίνηση. Σε απάντηση αυτής της σκέψης - ισχυρισμού, η εταιρεία στάθηκε στους ρύπους που προκαλούνται από τα ηλεκτρικά, τόσο μέσω της διαδικασίας παραγωγής τους, όσο και για τους ίδιους τους σταθμούς επαναφόρτισης μπαταριών, οι οποίοι κατά την λειτουργία τους, εκπέμπουν ρύπους άνθρακα.
Στόχος της Toyota είναι τα καύσιμα αυτά να έχουν ήδη λανσαριστεί το 2030
Τα συνθετικά καύσιμα στα οποία «ποντάρουν» τόσα πολλά οι ιαπωνικές εταιρείες, αποτελούν εκ των κορυφαίων στόχων του project συνεργασίας των τριών εταιρειών. Συνθετικό ηλεκτρονικό καύσιμο, βιοκαύσιμο, υδρογόνο καθαρής καύσης, όλα αποτελούν μέρος του οράματος της Toyota για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης του μέλλοντος. Η αξιοποίησή τους έτσι να γίνει κατά τέτοιον τρόπο, έτσι ώστε τα κινητήρια σύνολα εσωτερικής καύσης να απελευθερωθούν από τις εκπομπές άνθρακα κατά την λειτουργία τους. Η συνεργασία της εταιρείας με άλλες για την μελέτη των καυσίμων αυτών έχει ως στόχο την ολοκλήρωσή της (και μετέπειτα λανσάρισμα των καυσίμων στην Ιαπωνία) έως και το 2030.
Θα έχουν μικρότερο μέγεθος, καλύτερη απόδοση και θα εκπέμπουν λιγότερο από τους υπάρχοντες
Όπως γνωρίζουμε από το ρεπορτάζ, οι νέοι κινητήρες θα είναι σαφέστατα μικρότεροι σε μέγεθος. Αυτή η μεταβολή αναμένεται να προσδώσει καλύτερο χαρακτήρα σε μοντέλα υβριδικού χαρακτήρα, το οποία θα συνδυάζουν μπαταρίες και ηλεκτρικούς κινητήρες. Ακόμη, όπως τονίστηκε νωρίτερα, αναμένεται να είναι αρκετά πιο «καθαροί» ως προς τους ρύπους που εκπέμπουν, με σκοπό στην μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στο περιβάλλον. Ακόμη, αναμένεται και η βελτίωση στην απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης με την έλευση της νέας τεχνολογίας. Σε ακόμη μια τοποθέτησή της, η Toyota ανέφερε ότι ο επερχόμενος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,5 λτ. θα έχει την ίδια ισχύ με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,5 λτ. . Αντίστοιχα, ένας καινούργιος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2,0 λτ. , θα είναι σε θέση να ξεπεράσει σε απόδοση έναν υπερτροφοδοτούμενο 2,4 λτ. τωρινής γενιάς, ενώ θα «γράφει» καλύτερα νούμερα και στην εξοικονόμηση καυσίμου από έναν υπερτροφοδοτούμενο 2,0 λτ. της παρούσας γενιάς.
Σχολιάστε |