Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Toyota RAV4: Ο πρωτοπόρος των μικρομεσαίων SUV
13 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Toyota RAV4: Ο πρωτοπόρος των μικρομεσαίων SUV

Διαβάστηκε από 1267 αναγνώστες - 8/7/2022

Εμφανίστηκε το 1986 ως «RAV-FOUR», ένα πρωτότυπο που έχουμε ξεχάσει. Κυκλοφόρησε το 1994, αρχικά ως 3θυρο και έπειτα ως 5θυρο, βγήκε στην Ιαπωνία με τον 3S-GE BEAMS κινητήρα με 180 ίππους, ενώ οι Αμερικάνοι το γνώρισαν και ως ηλεκτρικό. Ακολουθεί η ιστορία του πρώτου μικρομεσαίου SUV, του Toyota RAV4.

Η ιστορία της πρώτης γενιάς του Toyota RAV4

Το Toyota RAV4 θεωρείται το πρώτο μικρομεσαίο SUV της ιστορίας, και δημιουργήθηκε με σκοπό να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των σκληροτράχηλων εκτός δρόμουΤο Toyota RAV4 θεωρείται το πρώτο μικρομεσαίο SUV της ιστορίας, και δημιουργήθηκε με σκοπό να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των σκληροτράχηλων εκτός δρόμου οχημάτων και των πιο «παραδοσιακών», χαμηλών αυτοκινήτων. Το μοντέλο κυκλοφορεί στην Ιαπωνία και την Ευρώπη από το 1994 και πλέον βρίσκεται στην πέμπτη γενιά του. Η ιδέα για το Toyota RAV4 όμως πηγαίνει αρκετά πιο πίσω, και πιο συγκεκριμένα στο 1986.

Ας δούμε τον πρόγονο του δημοφιλούς SUV και τη γέννηση του RAV4 όπως το ξέρουμε! οχημάτων και των πιο «παραδοσιακών», χαμηλών αυτοκινήτων. Το μοντέλο κυκλοφορεί στην Ιαπωνία και την Ευρώπη από το 1994 και πλέον βρίσκεται στην πέμπτη γενιά του. Η ιδέα για το Toyota RAV4 όμως πηγαίνει αρκετά πιο πίσω, και πιο συγκεκριμένα στο 1986. Ας δούμε τον πρόγονο του δημοφιλούς SUV και τη γέννηση του RAV4 όπως το ξέρουμε!

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Το ιδιαίτερα cool πρωτότυπο Toyota RAV-FOUR του 1989




Πίσω στη δεκαετία του 1980, η οικονομία στην Ιαπωνία γνώριζε τεράστια άνθιση. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας έσφυζαν από έσοδα, με αποτέλεσμα να έχουν τη δυνατότητα να εγκρίνουν κάθε λογής «τρελό» project που σκέφτονταν οι σχεδιαστές και οι μηχανολόγοι της. Παράλληλα, τα οχήματα «ελευθέρου χρόνου», που απευθύνονταν στους λάτρεις των αποδράσεων και των δραστηριοτήτων, είχαν μεγάλη ζήτηση.
Θέλοντας να «χτυπήσει» μοντέλα του ανταγωνισμού, όπως το Suzuki Samurai, η Toyota αποφάσισε να δημιουργήσει το δικό της εκτός δρόμου όχημα με funky χαρακτήρα και πιο «ασφάλτινο» προσανατολισμό. Η εξέλιξη του μοντέλου ξεκίνησε το 1986, με το πρωτότυπο μοντέλο να παρουσιάζεται 3 χρόνια αργότερα, το1989, στο Διεθνές Σαλόνι του Τόκυο. Το όνομά του ήταν Toyota RAV-FOUR, και σύμφωνα με την εταιρεία, ήταν ένα «νεοαστικό αυτοκίνητο με τετρακίνηση, σχεδιασμένο για τον ενεργό τρόπο ζωής των νεαρών κατοίκων της πόλης». Πίσω από το RAV κρύβονται οι λέξεις «Recreational Active Vehicle», δηλαδή «Ενεργό Όχημα Αναψυχής». To «FOUR» φυσικά υποδήλωνε την τετρακίνηση, η οποία ήταν δανεισμένη από την Celica GT-Four. Ο κινητήρας ήταν δίλιτρος ατμοσφαιρικός.



Εξωτερικά, το πρωτότυπο μοντέλο είχε εντυπωσιακή εμφάνιση, που υποδήλωνε τον «fun» χαρακτήρα του. Τα στρογγυλά φανάρια εμπρός, σε συνδυασμό με την παράκεντρη κάθετη γρίλια, χάριζαν μία συμπαθητική «φάτσα» στο αυτοκίνητο, ενώ ακριβώς δίπλα από τους αεραγωγούς της μάσκας βρισκόταν ένας «εργάτης», με το κάλυμμα να αναγράφει χαρακτηριστικά «μόνο για έκτακτη ανάγκη».
Όλο το κάτω μισό του αμαξώματος διέθετε μαύρα πλαστικά προστατευτικά, ενώ η οροφή από τη μέση και πίσω, μαζί με το πίσω παρμπρίζ, μπορούσαν να αφαιρεθούν.

Το Toyota RAV-FOUR είχε μια εσάνς από buggy. Κοιτάζοντάς το, ακόμα και σήμερα, σε προκαλεί να κάτσεις στη θέση του οδηγού στα δεξιά (ιαπωνικό γαρ), να βγεις εκτός πόλης και να περάσεις όμορφα σε χωματόδρομους με «άλματα» και νεροφαγώματα. Οι άνθρωποι στην Toyota ίσως είχαν προβλέψει για αυτό, και είχαν τοποθετήσει ένα δίχτυ στο ταμπλό, προκειμένου να συγκρατεί τα μικροαντικείμενα των επιβατών.
 
Εκείνη την εποχή ο όρος «SUV» δεν υπήρχε, και ένα υπερυψωμένο όχημα ικανό με διαστάσεις μικρομεσαίου και ήπιες εκτός δρόμου ικανότητες φάνταζε ξένο. Παρόλα αυτά, κέντρισε το ενδιαφέρον του κοινού, και η Toyota αποφάσισε να προχωρήσει στην επόμενη φάση: Την εξέλιξη του αυτοκινήτου για παραγωγή.