Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Toyota RAV4 EV
Μπορεί τα ηλεκτρικά SUV να είναι κάτι συνηθισμένο σήμερα, όμως πριν από 25 χρόνια η μοντέρνα ηλεκτροκίνηση όπως την ξέρουμε, βρισκόταν ακόμα στα σπάργανα. Η Toyota δημιούργησε μία ηλεκτρική έκδοση του RAV4 το 1997, η οποία διέθετε έναν ηλεκτροκινητήρα 67 ίππων, μπαταρία 27,4 kWh καθώς και κιβώτιο ταχυτήτων 1 σχέσης (μάλιστα ήταν από τα πρώτα αυτοκίνητα με τέτοια μετάδοση). Το όχημα μπορούσε να διανύσει 153 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, η οποία ολοκληρωνόταν μέσα σε 5 ώρες. Όσον αφορά την τελική ταχύτητα, αυτή ήταν 125 χλμ/ώρα.
Τα RAV4 EV πρώτης γενιάς κατασκευάστηκαν από το 1997 έως το 2003 και ήταν διαθέσιμα στην California, αρχικά για ενοικίαση και έπειτα, από το 2002, για πώληση στο κοινό σε 328 αντίτυπα, με έναν από τους ιδιοκτήτες να είναι και ο Tom Hanks. Συνολικά κυκλοφόρησαν 1.484 μονάδες, αρκετά παραπάνω από όσες υπολόγιζε αρχικά η Toyota. Αξίζει να αναφέρουμε πως ορισμένα από τα ηλεκτρικά Toyota RAV4 EV πρώτης γενιάς, διένυσαν πάνω από 240.000 χλμ με την ίδια μπαταρία.
Η δεύτερη γενιά του ηλεκτρικού RAV4 EV κατασκευάστηκε αρκετά χρόνια μετά, και πιο συγκεκριμένα μεταξύ 2012 και 2014, ενώ αμέσως επόμενος διάδοχος είναι το Toyota bZ4X που παρουσιάστηκε πρόσφατα και οδηγήσαμε στην Κοπεγχάγη.
Το Toyota RAV4 εμφανίστηκε σε μια εποχή που δεν υπήρχαν τα μικρομεσαία SUV, εντυπωσίασε με την εμφάνισή του και κατάφερε να συνδυάσει τις εκτός δρόμου ικανότητες με την καλή οδηγική συμπεριφορά. Μπορούμε να πούμε πως ήταν ένας πρωτοπόρος που εμφανίστηκε ως ένα cool πρωτότυπο, «πάντρεψε» ως μοντέλο παραγωγής τα παραδοσιακά 4x4 με τα «δρομίσια» hatchback και δημιούργησε μία συνταγή που, δύο δεκαετίες αργότερα, έρχεται να παραγκωνίσει σιγά-σιγά τα χαμηλότερα οχήματα και τα sedan.
Η πρώτη γενιά που πλησιάζει γοργά την 30ετία είναι ιδιαίτερα νοσταλγική για τα παιδιά των 90s, και κατορθώνει να τραβά τα βλέμματά μας με τον καμπύλο σχεδιασμό, τις «περιπετειώδεις» αναλογίες, ιδιαίτερα στην τρίθυρη εκδοχή, και τον 3S κάτω από το καπό.
Γεφύρωσε το χάσμα μεταξύ των σκληροτράχηλων 4x4 και των παραδοσιακών ΙΧ.
Παρουσιάστηκε το 1994, αλλά εξελισσόταν από το 1986!
Με δίλιτρο κινητήρα και τετρακίνηση από Celica GT-Four.
Το 1997 βγήκε και αμιγώς ηλεκτρικό, με 153 χλμ αυτονομία.
Αν δεν ήταν μόνο δίλιτρα, θα είχαμε περισσότερα στην Ελλάδα πιστεύεις;
Σελ. 1 | Το ιδιαίτερα cool πρωτότυπο Toyota RAV-FOUR του 1989 |
Σελ. 2 | 1994: Η πρώτη γενιά του Toyota RAV4 |
Σελ. 3 | Η έλευση του 5θυρου Toyota RAV4 και το facelift |
Σελ. 4 | Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Toyota RAV4 EV |