Υπάρχει ηλεκτροκίνηση χωρίς επιδοτήσεις;
Έπεσαν 55% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών χωρίς κίνητρα στη Γερμανία
Μέχρι 9.000 ευρώ η επιδότηση στην Ελλάδα
Αυξήθηκαν 32% οι πωλήσεις ηλεκτρικών τον Φεβρουάριο
Δε γίνεται να μην πέσουν οι τιμές των ηλεκτρικών
Έπεσαν 55% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών χωρίς κίνητρα στη Γερμανία
Υπάρχουν ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων δεν θεωρούνται απαραίτητα. Μία από αυτές «αποφάσισε» ξαφνικά πως είναι και η Γερμανία τον Δεκέμβριο του 2023. Από τις 31 Δεκεμβρίου λοιπόν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας αποφάσισε να κόψει τα οικονομικά κίνητρα για τους αγοραστές, κρίνοντας ότι οι ανοδικές πωλήσεις αποτελούσαν ένδειξη οριστικής επικράτησης των ηλεκτρικών. Το αποτέλεσμα ήταν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών να μειωθούν κατά 55% τον Ιανουάριο του 2024 (σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2023), αλλά και 14% για το πρώτο τετράμηνο του 2024 (σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023).
Μέχρι 9.000 ευρώ η επιδότηση στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, η πρόσφατη ανακοίνωση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» αύξησε το ανώτατο όριο της επιδότησης από τα 8.000 στα 9.000 ευρώ. Αν μάλιστα η αγορά ηλεκτρικού συνδυαστεί με απόσυρση του παλιού οχήματος, το ποσό ανεβαίνει στα 11.000 ευρώ. Το πρώτο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είχε ξεκινήσει παρείχε κίνητρα στους αγοραστές το 2020, ενώ από τότε οι επιδοτήσεις διαρκώς αυξάνονται.
Αυξήθηκαν 32% οι πωλήσεις ηλεκτρικών τον Φεβρουάριο
Από τα έως τώρα δεδομένα, φαίνεται ότι η παροχή κινήτρων από το κράτος αποδίδει. Παρόλο που έχουμε από τους πιο γερασμένους στόλους στην Ελλάδα, αλλά και από τα χαμηλότερα ποσοστά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, οι πωλήσεις τους αυξάνονται διαρκώς. Ενδεικτικά, τον Φεβρουάριο του 2024 οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 32% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023. Για την ακρίβεια, ενώ τον Φεβρουάριο του 2023 είχαν πωληθεί 395 ηλεκτρικά, τον ίδιο μήνα φέτος πωλήθηκαν 522.
Δε γίνεται να μην πέσουν οι τιμές των ηλεκτρικών
Ακόμη κι αν κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον διακοπεί η επιδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας, είναι αναπόφευκτο να συνεχίσουν να μειώνονται οι τιμές των ηλεκτρικών, ώσπου να γίνουν προσιτά στο ευρύτερο αγοραστικό κοινό. Ο ανταγωνισμός για τα πρωτεία στην ηλεκτροκίνηση γίνεται ολοένα και πιο σκληρός, ιδιαίτερα μετά την επέλαση των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ιστορικές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζουν ή έχουν ήδη κατασκευάσει ηλεκτρικά πόλης με τιμή κοντά στα 25.000 ευρώ.
Σχολιάστε |