ΚΡΑΤΑΝΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥΣ
Διαβάστηκε από 31691 αναγνώστες - 16/4/2013
Σας παρουσιάζουμε μερικά μοντέλα που ξεχωρίζουν με τη μέχρι τώρα εμπορική τους πορεία και τα οποία διατηρούν υψηλή μεταπωλητική αξία.
Όλοι ανεξαιρέτως θέλουμε από το αυτοκίνητο μας ή από το εκάστοτε προϊόν που βρίσκεται στην κατοχή μας, να πάρουμε όσο περισσότερα μπορούμε! Τόσο ενώ το έχουμε στην κατοχή μας, όσο κι όταν θα φτάσει η ώρα να το πουλήσουμε. Το ύψος όμως της τελικής τιμής, εξαρτάται από την ποιότητα, την τεχνολογία, το design (ενίοτε) αλλά και σαφώς από το κόστος χρήσης κάθε μοντέλου σε βάθος χρόνου. Σε αυτή τη μεγάλη δοκιμή, αποφασίσαμε να μη μείνουμε στους κλασικούς τομείς, αλλά να χωρίσουμε τις ενότητες μας λίγο διαφορετικά. Σκεφτήκαμε ότι, κάποιος είτε υποψήφιος αγοραστής ενός εκ των μοντέλων που δοκιμάζουμε ή κάποιος που έχει ήδη στην κατοχή του ένα εξ αυτών, θα θέλει να δει πού ξεχωρίζει το μοντέλο του, συγκριτικά με τα υπόλοιπα.
Επίσης, μεγάλη έκταση δώσαμε και στο κομμάτι των τεχνολογιών που έχουν προσαρτηθεί πάνω στα νέα μοντέλα αλλά και στο πώς αυτή η φρέσκια τεχνολογία επηρεάζει την συμπεριφορά τους στο δρόμο.
Ο σοφός λαός λέει πως, άμα το μάτι είναι χορτάτο… ΓιΆ αυτό λοιπόν αναφερθήκαμε εκτενώς στο σχεδιασμό που διέπει τα μοντέλα μας και στο ποια μας τραβάνε την προσοχή περισσότερο και ποια λιγότερο. Δηλαδή ποια δεν θα βαρεθούμε να τα βλέπουμε και με ποια απλώς θα συνυπάρχουμε μαζί τους! Εξίσου σημαντικός παράγοντας με την εξωτερική εμφάνιση, είναι κι ο εσωτερικός σχεδιασμός ενός μοντέλου, τι πρακτικότητα κι εργονομία παρουσιάζει, γενικότερα κατά πόσο θα βολευτεί ο οδηγός με τα χειριστήρια και τις θήκες που διαθέτει κάθε μοντέλο.
Και για να μην πείτε ότι, δεν σας ενημερώνουμε επαρκώς, φροντίσαμε στις τελευταίες σελίδες να συμπεριλάβουμε τη συνολική βαθμολογία που αποσπά κάθε μοντέλο για να έχετε μια σαφή εικόνα για το τι «ψάρια πιάνει» καθένα από αυτά και σας παρουσιάζουμε τα πέντε πρώτα. Κι επειδή η ενημέρωση σας είναι ύψιστης σημασίας για εμάς, ρίχτε μια ματιά για το πώς διαμορφώνεται η μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου και πόση αξία χάνει κάθε χρόνο, το αυτοκίνητό σας.
Πώς διαμορφώνεται η μεταπωλητική αξία
Κατά τον καθορισμό της μεταπωλητικής αξίας ενός αυτοκινήτου, πολλοί είναι οι παράγοντες εκείνοι οι οποίοι παίζουν ρόλο, ώστε να εξασφαλίσουν στον ιδιοκτήτη του ότι, θα το πουλήσει σε μια συμφέρουσα τιμή. Κατά σειρά προτεραιότητας, οι παράγοντες αυτοί, με βάση τα σημερινά δεδομένα είναι:
1. Να είναι μοντέλο μιας δημοφιλούς κατηγορίας, όπως π.χ. τα μικρά
2. Να έχει κινητήρα χαμηλού κυβισμού και να μην «καίει» πολλά
3. Να είναι ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της αγοράς
4. Να είναι αξιόπιστο και να μην «βγάζει» πολλές βλάβες
5. Να καλύπτεται από όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια εγγύησης
6. Η μάρκα του να έχει κύρος στην αγορά
Όσο περισσότερους -ή και όλους- από τους παραπάνω κανόνες πληροί ένα καινούργιο αυτοκίνητο, τόσο πιθανότερο είναι αυτό να «επιτύχει» μια καλή τιμή, όταν διατεθεί ως μεταχειρισμένο.
Πόσο «χάνω» κάθε έτος;
Κάθε χρόνος που περνά, ένα αυτοκίνητο χάνει μέρος της αξίας του, λόγω φυσικά της χρήσεώς του (απαξίωση). Σύμφωνα μάλιστα με αυτό που ισχύει, τα δύο πρώτα χρόνια κατοχής του, το ποσοστό της απαξίωσης είναι μεγαλύτερο από ό,τι τα επόμενα χρόνια. Επίσης, τη χρονιά που το μοντέλο αυτό ανανεωθεί ή αντικατασταθεί από κάποιο νέο, το ποσοστό της απαξίωσης παίρνει ένα επιπλέον «καπέλο». Ειδικά τώρα, για τα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας, τα ποσοστά πτώσεως ανά έτος με βάση το μέσο όρο της κατηγορίας είναι:
ποσοστά πτώσεως ανά έτος
1ο έτος: -11 έως 14%
2ο έτος: -8% έως 10%
3ο έτος: -8% έως 10%
4ο έτος: -8% έως 10%
5ο έτος: -8% έως 10%
6ο έτος: -8% έως 10%
Στα παραπάνω ποσοστά προστίθεται ένα 3% κατά το έτος που θα ανανεωθεί το μοντέλο και ένα 5%, κατά το έτος που θα λανσαριστεί ο αντικαταστάτης του. Σημειώστε ότι, το εύρος της πτώσεως εξαρτάται από τους παραπάνω 6 κανόνες που αναφέραμε.
Το πότε πρέπει να πουλήσουμε…
… το αυτοκίνητο μας είναι ένα δύσκολο ερώτημα, μιας και δεν υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα standard. Ένας γενικός κανόνας για το πότε θα πρέπει να πωληθεί ένα αυτοκίνητο, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η καλύτερη στιγμή για την πώλησή του, είναι κατά τη διάρκεια του πέμπτου έτους χρήσεώς του.
Με αυτόν τον τρόπο, ο ιδιοκτήτης – αγοραστής δεν επιβαρύνεται με το συνήθως αυξημένο κόστος του service των 90.000 χλμ. (ή 6 χρόνων), καθώς και με την αλλαγή ελαστικών που συντελείται κατά μέσο όρο, κατά τη διάρκεια του έκτου χρόνου χρήσης. Επίσης, το διάστημα αυτό (μετά το 4ο έτος) έχει εξισορροπηθεί και το ποσοστό της απαξίωσης (8-10% ανάλογα με το μοντέλο), μειώνοντας το ετήσιο ποσό που χάνεται από αυτόν τον τομέα. Εδώ θα πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι, το διάστημα αυτό μπορεί να αλλάξει, λόγω της άφιξης της ανανεωμένης γενιάς ενός μοντέλου.
Επιπλέον θα πρέπει να υπολογιστεί ότι, κατά τη διάρκεια του τέταρτου έτους, φτάνει η στιγμή που το αυτοκίνητο πρέπει να περάσει ΚΤΕΟ, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο το κόστος χρήσεώς του. Στελέχη της αγοράς πάντως, τονίζουν ότι, η καλύτερη στιγμή για την πώληση είναι πριν το τέλος της πρώτης τετραετίας.
Το διάστημα αυτό μπορεί να είναι το πιο συμφέρον, δεν είναι όμως εφικτό για τους περισσότερους λόγω κυρίως της οικονομικής δυσχέρειας της εποχής.
Προσέχετε για να κρατήσετε ψηλά την τιμή
Ο καθορισμός της μεταπωλητικής αξίας ενός αυτοκινήτου εξαρτάται λοιπόν από μια σειρά παράγοντες, που έχουν να κάνουν με έμμεσους ως προς τον ιδιοκτήτη, παράγοντες. Ουσιαστικά, το σωστό timing αγοράς, η επιλογή ενός δημοφιλούς και αξιόπιστου μοντέλου, αλλά και η προσεκτική χρήση του αυτοκινήτου, θα προσφέρουν μια υψηλότερη τιμή, όταν έλθει η ώρα αυτό να πωληθεί. Για τους λόγους αυτούς λοιπόν, κάντε την σωστή έρευνα αγοράς κι επιλέξτε αυτό που σας ταιριάζει, αλλά κι εκείνο με το οποίο θα εκταμιεύσετε τα λιγότερα ευρώ σε βάθος χρόνου