¶λλωστε, όσο τεχνολογικά προηγμένο είναι ένα προϊόν, τόσο περισσότερο χαίρει της εκτίμησης του αγοραστικού κοινού. Και λίγο παραπάνω μάλιστα, σε ό,τι έχει να κάνει με την αυτοκινητιστική τεχνολογία. Όπως κι αν έχει πάντως, κερδισμένος είναι ο τελικός αγοραστής. Αυτό, όμως, που αξίζει την προσοχή μας είναι πως, η προηγμένη τεχνολογία έχει περάσει και στα μικρά αυτοκίνητα, επειδή η στροφή του αγοραστικού κοινού προς τα μικρά αυτοκίνητα είναι παραπάνω από εντυπωσιακή.
Κινητήρια Τεχνολογία
Το downsizing ζει πλέον μεγάλες δόξες και κανείς πλέον δε δείχνει το ανάλογο ενδιαφέρον για κινητήρες πλούσιους σε κυβισμό. Τουναντίον, όσο μικρότερος είναι ένας κινητήρας τόσο πιο προτιμητέος είναι. Κάτι που οι εταιρείες έχουν αφουγκραστεί και για το λόγο αυτό, βλέπουμε άκρως δημοφιλή μοντέλα όπως το φρέσκο Renault Clio, το Peugeot 208, το Fiat 500 να προσφέρονται με κυβισμούς εξαιρετικά μικρούς. Πιο συγκεκριμένα, το νέο Renault Clio φέρει στο μηχανοστάσιο του, ένα κινητήρα μόλις 900 κ.εκ., η απόδοση του οποίου αγγίζει τους 90 ίππους (μην μπερδεύεστε, δεν διαβάζετε για μοτοσικλέτα), νούμερο που αποδίδεται μέσω της τουρμπίνας που φέρει. Και παρά την αυξημένη απόδοση συγκριτικά με τον κυβισμό του, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι μόλις 99 γρ./χλμ, δηλαδή τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν παρελθόν.
Με έναν κύλινδρο λιγότερο, εξοπλίζεται το Fiat 500, αν το αποκτήσετε με τον TwinAir κινητήρα. Δικύλινδρος, 900 κυβικών εκατοστών, με τούρμπο κι άμεσο ψεκασμό αποδίδει 85 ίππους, οι οποίοι κινούν υπεράνω από σβέλτα το trendy 500αράκι!
Τον λέοντα της παρέας μας, το 208, θα τον βρείτε διαθέσιμο με 3κυλινδρους κινητήρες 1,0 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας) και 1,2 λίτρων, ατμοσφαιρικής αναπνοής οι οποίοι αποδίδουν 62 και 82 ίππους αντίστοιχα.
Η υπερτροφοδότηση ή αλλιώς τούρμπο δίνει φτερά σε πολλά μικρά μοντέλα εύκολα κι οικονομικά. Προσφέρει χαμηλή κατανάλωση με υψηλή απόδοση και είναι πλέον, ευρέως διαδεδομένη σε κινητήρες χαμηλού κυβισμού. Ένα τρανό παράδειγμα είναι η περίπτωση του VW Polo 1,2 TSI, με δυο διαφορετικές αποδόσεις, 90 και 105 ίππων.
Smart fortwo: Μια κατηγορία μόνο του!
Από την έλευση της πρώτης γενιάς Smart, το μακρινό πλέον 1998, όλοι ανεξαιρέτως είχαν εντυπωσιαστεί από το trendy look που διέθετε, με αυξημένη χρηστικότητα παράλληλα. Μόνο αυτά έμειναν σταθερά, μιας και με το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς Smart, το 90% των εξαρτημάτων που το αποτελούσαν είχαν εξελιχθεί εκ νέου. Στα πλαίσια της αυξημένης παθητικής ασφάλειας, το συνολικό μήκος αυξήθηκε κατά 19 εκατοστά (συγκριτικά με την πρώτη γενιά), αύξηση η οποία βελτίωσε τους εσωτερικούς διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, ενώ μεγάλωσε κι ο χώρος αποσκευών κατά 70 λίτρα, φτάνοντας τα 220!
Όλα στο βωμό της οικονομίας
Όσο πιο οικονομικό αποδειχθεί ένα μοντέλο σε βάθος χρόνου, τόσο πιο ικανοποιημένος θα είναι κι ο αγοραστής του. Γενικότερα, όσο πιο φθηνό κόστος χρήσης διαθέτει ένα μοντέλο, τόσο καλύτερη αξία μεταπώλησης μπορεί να πετύχει. Ένα τεχνολογικό επίτευγμα που προσφέρει μειωμένο κόστος χρήσης, τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μακροπρόθεσμα, είναι τα συστήματα Start & Stop τα οποία συνεισφέρουν κατά πολύ στη μείωση της κατανάλωσης. Οι κατασκευαστές με τη χρήση Start & Stop αναφέρουν ότι, προκύπτει μείωση της κατανάλωσης έως και 0,9 λτ/100 χλμ. Στο παιχνίδι όμως, μπαίνουν και τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία σε ορισμένα μοντέλα είναι μηδενικά, ενώ άλλα με τη χρήση του Start & Stop, είναι σημαντικά μειωμένα. Στο γενικό άθροισμα, κερδίζετε τα μάλα και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.