Δοκιμασία: Κεφαλογύρισμα!
Το πόσο όμορφο είναι ένα δημιούργημα, εμπίπτει και ολίγον τι σε υποκειμενικά κριτήρια, αλλά είναι γεγονός πως, ο σχεδιασμός των αυτοκινήτων έχει βελτιωθεί αισθητά στο πέρασμα των χρόνων. Για παράδειγμα, το Chevrolet Spark που αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση στην κατηγορία των μίνι και για του οποίου την εξωτερική εμφάνιση, είχε γίνει πολύς ντόρος.
Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου επηρεάστηκε από το πρωτότυπο Beat της Chevrolet, ένα εκ των τριών που πήραν μέρος σε διαδικτυακή ψηφοφορία (Trax και Groove τα άλλα δύο), ώστε να επιλεγεί το τελικό ποιόν του Spark. Δυναμικό εμπρόσθιο μέρος, με έντονες ακμές, ενώ και το πίσω τμήμα ακολουθεί ένα νεανικό και ντιζαϊνάτο μοτίβο. Τη δυναμική οδό ακολουθεί κι ο σχεδιασμός του «φρεσκαρισμένου» i20, ειδικά αν το εξοπλίσετε με τα extra φώτα ημέρας. Ένα σύμπλεγμα δυναμικών ακμών και καμπυλών, συνθέτουν τη σιλουέτα του φρεσκαρισμένου κορεάτικου μοντέλου. Για τα Smart Fortwo και Fiat 500, ό,τι και να πούμε θα είναι λίγο. Απλά, αν το στιλ σας είναι ταπεινό και διακριτικό, τότε αυτά τα αυτοκίνητα δεν είναι για εσάς. Γιατί πολύ απλά, όλα τα βλέμματα θα είναι πάνω σας, μιας και ο σχεδιασμός τους είναι ιδιαίτερος και άκρως διαχρονικός.
Από χώρους;
Καλά είμαστε! Κι όχι, δεν είναι ειρωνικό, μιας και τα μίνι και μικρά αυτοκίνητα, πλέον διαθέτουν χώρους παραπλήσιους (αν όχι εφάμιλλους) με ενός μικρομεσαίου. Πέρα από τους χώρους όμως, εξίσου αναβαθμισμένη είναι κι η ποιότητα. Τα μαλακά πλαστικά που καλύπτουν το ταμπλό, η άψογη συναρμογή, η υφή της ταπετσαρίας, η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων και γενικότερα η προσοχή στη λεπτομέρεια, όλα συνηγορούν στη δημιουργία ενός εκλεπτυσμένου περιβάλλοντος, με το οποίο ο χρήστης θα έχει καθημερινή τριβή και όπου, μέσω όλων των παραπάνω, η ζωή του με το αυτοκίνητο που έχει επιλέξει, θα γίνεται ευκολότερη. Κι είναι γεγονός πως, στα αυτοκίνητα που εξετάζουμε, όλα τα παραπάνω έχουν βελτιωθεί κατά πολύ και πλέον, μπορούν οδηγός κι επιβάτες, να απολαμβάνουν ένα περιβάλλον που θυμίζει αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Εξίσου σημαντική παράμετρος…
… για να υπάρχει μια αρμονική καθημερινή συμβίωση, ο οδηγός πρέπει να νιώθει βολικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου του και να το ξέρει σαν την παλάμη του χεριού του. Έτσι, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του, όταν θα χειρίζεται είτε το κλιματισμό, είτε το ηχοσύστημα ή το infotainment. Έτσι λοιπόν, τα χειριστήρια στο τιμόνι είναι πλέον must (η πληθώρα των νέων μοντέλων διαθέτει), ενώ για την περαιτέρω αύξηση της πρακτικότητας, οι διάφορες μικροθήκες συνεισφέρουν κατά πολύ. Πλέον, όλες οι απαιτούμενες ευκολίες που προαναφέραμε, υπάρχουν στο εσωτερικό, ακόμα και για αυτοκίνητα από την κατηγορία των μίνι, ενώ η αύξηση των εσωτερικών διαστάσεων έχει δώσει επιπλέον πόντους στην πρακτικότητα – εργονομία τους.
Η παθητική ασφάλεια σε άλλο επίπεδο
Η έννοια της παθητικής ασφάλειας είναι κάτι που όλοι έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας, αλλά ενδεχομένως οι περισσότεροι εξ ημών δεν της δίνουμε την πρέπουσα σημασία που της αρμόζει. Παλιότερα, υπήρχε η νοοτροπία ότι, τα μίνι-μικρά δεν παρείχαν την προστασία που έπρεπε. Κάτι που αυτές τις μέρες, έχει περάσει ανεπιστρεπτί, μιας και τα μίνι-μικρά είναι πλέον βράχοι προστασίας. Επιπλέον, επειδή η παρουσία συστημάτων παθητικής (αλλά και ενεργητικής) ασφάλειας, παίζει καταλυτικό ρόλο στην τελική αξιολόγηση όλων των εκδόσεων του εκάστοτε μοντέλου στα τεστ του EuroNCAP, η τεχνολογική πρόοδος που έχει επιτευχθεί στο συγκεκριμένο τομέα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι μοναδική, με αποτέλεσμα στην πλειοψηφία τους, τα μίνι-μικρά να επιτυγχάνουν την υψηλότερη βαθμολογία των 5 αστεριών!