Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos

Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε για το αυτοκίνητό μας είναι να τηρούμε τις οδηγίες συντήρησης, τόσο όσον αφορά τη συχνότητά τους όσο και τα ανταλλακτικά που τοποθετούνται.

Παρότι ένα σύστημα υγραεριοκίνησης είναι στη φιλοσοφία του απλό, υπάρχουν αυστηρές Ευρωπαϊκές προδιαγραφές για να διασφαλίσουν τη σωστή του λειτουργία.

Ανατομία ενός service LPG

Διαβάστηκε από 7712 αναγνώστες

Παρότι ένα σύστημα υγραεριοκίνησης είναι στη φιλοσοφία του απλό, υπάρχουν αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές για να διασφαλίσουν τη σωστή του λειτουργία και το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε για το αυτοκίνητό μας είναι να τηρούμε τις οδηγίες συντήρησης, τόσο όσον αφορά τη συχνότητά τους όσο και τα ανταλλακτικά που τοποθετούνται. Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά για να ξέρουμε από μόνοι μας το γιατί:


Εγκέφαλος
Το πλέον νευραλγικό κομμάτι του συστήματος είναι ο εγκέφαλος που ρυθμίζει όλες τις λειτουργίες, τις αναλογίες και την καύση. Κατά το service γίνεται έλεγχος της χαρτογράφησης του εγκεφάλου, ώστε όλες οι ρυθμίσεις να είναι σύμφωνα με αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής.  Ο μόνος που μπορεί να μας το διασφαλίσει αυτό είναι ένας έμπειρος, εξουσιοδοτημένος τεχνικός με το σωστό εξοπλισμό. Ταυτόχρονα γίνεται και έλεγχος καυσαερίων που δείχνει τόσο τη σωστή λειτουργία του συστήματος όσο και ολόκληρου του κινητήρα.

Πνεύμονας - φίλτρα
Γνωστός και ως ατμοποιητής, είναι υπεύθυνος για τη μετατροπή του υγρού LPG σε αέριο για την καλύτερη καύση. Στα σέρβις γίνεται έλεγχος καλής λειτουργίας και καθαρισμός πιθανών καταλοίπων, ενώ ελέγχονται και τα φίλτρα για τη σωστή τους ροή.

Κύκλωμα και σωληνώσεις
Ο τακτικός έλεγχος του κυκλώματος και τον σωληνώσεων νερού & αερίου του συστήματος LPG-CNG, σύμφωνα με τις οδηγίες του εγκαταστάτη του συστήματος, βοηθούν στην ασφαλή  λειτουργία του κινητήρα καθώς και στην μέγιστη απόδοση του συστήματος. Όλα τα σύγχρονα συστήματα διαθέτουν σωληνοειδείς βαλβίδες που κόβουν την παροχή του καυσίμου και του υγραερίου τόσο όταν ο κινητήρας είναι εκτός λειτουργίας όσο και σε περίπτωση που για κάποιο λόγο μας σβήσει το αυτοκίνητο. Ο έλεγχος για πιθανές διαρροές μπορεί να γίνει μόνο με το αυτοκίνητο εν λειτουργεία, ενώ όλες οι σωληνώσεις έχουν ένδειξη της ημερομηνίας κατασκευής τους. Πέραν του ελέγχου για τυχόν διαρροές με ειδικό σύστημα ανίχνευσης, απαιτείται έλεγχος των σωληνώσεων κάθε 2 χρόνια, και αντικατάσταση αυτών κάθε 5 χρόνια.

Μπεκ υγραερίου
Τα μπεκ ψεκασμού των συστημάτων υγραεριοκίνησης είναι  τύπου ηλεκτροβαλβίδων και μετά την τοποθέτηση χρειάζονται συντήρηση (ρύθμιση, καθαρισμό, και αντικατάσταση εμβόλων και φλατζών) κάθε 30.000 χιλιόμετρα. Σε περίπτωση που δε γίνουν τα ανωτέρω, ενδέχεται κάποιοι κύλινδροι του αυτοκινήτου να λειτουργούν με λάθος  μείγμα ή ακόμη και να παρουσιαστεί αρρυθμία στον κινητήρα, με αποτέλεσμα αύξηση θερμοκρασιών και κατανάλωσης. Σε ακραίες περιπτώσεις, ενδέχεται να προκληθεί βλάβη στον κινητήρα.

Ντεπόζιτο υγραερίου
Η πηγή των περισσότερων ιστοριών τρόμου του παρελθόντος, κυρίως λόγω κακής ποιότητας εγκαταστάσεων. 
Πλέον, μια δεξαμενή υγραερίου που τηρεί τις προδιαγραφές είναι πιο ασφαλής από ένα ντεπόζιτο βενζίνης ακόμα και σε περίπτωση ατυχήματος. Βάσει της νομοθεσίας, επιβάλλεται η αντικατάσταση της δεξαμενής στα 10 χρόνια από την ημερομηνία κατασκευής της.

Πόση οικονομία θα κάνω τελικά;
Η οικονομία του συστήματος είναι άμεσα συνδεδεμένη με την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας. Όσο υψηλότερη είνα αυτή, τόσο μεγαλύτερα τα ωφέλη. Ας δούμε δύο τυπικά παραδείγματα:
Σε ένα αυτοκίνητο 1400 κυβικών, τοποθετείται σύστημα LPG κόστους 800 ευρώ. Με τυπική κατανάλωση αμόλυβδης  7.8 λίτρων, αναμένουμε κατανάλωση υγραερίου περίπου στα 8.9 λίτρα ανά 100km. 

Βλέπουμε ότι ακόμα και ένα αναλογικά μικρό αυτοκίνητο θα αποσβέσει το κόστος του συστήματος σε ένα χρόνο με αντίστοιχα ωφέλη τα επόμενα έτη. Για κάτι πιο ενδεικτικό, ας δούμε το δεύτερο χρόνο λειτουργίας σε ένα αυτοκίνητο 2000 κυβικών που καταναλώνει 12 λίτρα/100 km και γράφει περίπου 20.000km το χρόνο.

Σε αυτή την περίπτωση, ακόμα και όταν προσθέσουμε το κόστος ενός τυπικού σέρβις στα 95 ευρώ, έχουμε κέρδος σχεδόν 1.600 ευρώ το χρόνο. 
Το υγραέριο είναι αποδεδειγμένα ποιό οικονομικό για τον καταναλωτή – αυτό που πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπ όψιν όμως, είναι η εμπειρία και η πιστοποίηση τόσο στην εγκατάσταση, όσο και στο σέρβις.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ