Πατάς φρένο και δεν σταματάει; Δες εδώ τι φταίει.

Διαβάστηκε από 3207 αναγνώστες - 18/9/2018

Ποια είδη φρένων υπάρχουν και ποιες οι διαφορές τους; Ξέρεις να ελέγχεις τα φρένα μόνος σου; Μάθε τώρα πως θα καταλάβεις ότι θέλουν άλλαγμα από την οδηγική συμπεριφορά.

 
 
Η χρήση των φρένων είναι διαρκής με αποτέλεσμα τη φθορά των μερών τους, με την πάροδο του χρόνου, γεγονός που δημιουργεί την ανάγκη των τακτικών ελέγχων και της συντήρησής τους. Η αναγνώριση μάλιστα των ενδεχόμενων προβλημάτων στο σύστημα πέδησης και η άμεση και αξιόπιστη επιδιόρθωσή τους, σε συνδυασμό με την εξ αρχής σωστή χρήση του, μπορεί να μας προσφέρει και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των μερών του και άρα, αποφυγή περιττών εξόδων, χωρίς καμία ανησυχία για την ασφάλειά μας στο δρόμο.

Τα 3 είδη των φρένων και πώς λειτουργούν
Τα φρένα των αυτοκινήτων μπορεί να είναι μηχανικά, υδραυλικά ή πνευματικά αν πρόκειται για φορτηγά και άλλα βαρέα οχήματα.
Τα μηχανικά φρένα, είναι αυτά που λειτουργούν με τη χρήση συρματόσχοινων (χειρόφρενο), τα υδραυλικά χρησιμοποιούν την υδραυλική πίεση για τη λειτουργία τους, ενώ αντίστοιχα τα πνευματικά, την πίεση του αέρα.

Πιο συγκεκριμένα, η λειτουργία των φρένων σε ένα αυτοκίνητο, ξεκινά όταν πατήσουμε το πεντάλ του φρένου, καθώς ασκώντας πίεση σε αυτό, ουσιαστικά σπρώχνουμε τα υγρά από το δοχείο των φρένων, στο υπόλοιπο κύκλωμα και συγκεκριμένα στο πιστόνι της δαγκάνας, η οποία κατόπιν πιέζει τα τακάκια, που με τη σειρά τους πιέζουν τα δισκόφρενα, σταματώντας μέσω τριβής τους τροχούς.


Τα πάντα για το ABS και πώς σου σώζει τη ζωή
Το ABS αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών και είναι θεμελιώδες ηλεκτρονικό βοήθημα για το φρενάρισμα. Το ABS εφαρμόστηκε αρχικά και πριν από πολλά χρόνια στην αεροπορία, αλλά σήμερα είναι στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα παραγωγής. Χάρη στο ABS είναι δυνατή η διενέργεια ελιγμών για την αποφυγή ενός εμποδίου, αφού δεν μπλοκάρουν οι τροχοί και ο οδηγός ελέγχει το τιμόνι την ώρα του φρεναρίσματος.

Η λειτουργία του βασίζεται σε αισθητήρες που βρίσκονται σε κάθε τροχό και που διαγιγνώσκουν την τάση για μπλοκάρισμα. Τα στοιχεία φτάνουν στην ηλεκτρονική μονάδα και μέσω του υδραυλικού κυκλώματος ειδικές ηλεκτροϋδραυλικές βαλβίδες αυξομειώνουν την πίεση των φρένων σε κάθε τροχό ξεχωριστά (πλέον) για την αποφυγή του μπλοκαρίσματος. Τα περισσότερα αυτοκίνητα πλέον διαθέτουν μαζί με το ABS και EBD (ηλεκτρονικό κατανεμητή πίεσης), αλλά και BAS (σύστημα που αυξάνει περισσότερο την πίεση στο υδραυλικό κύκλωμα σε  φρενάρισμα πανικού).


 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Σχετικες Ειδησεις