Τα πλέον σύγχρονα λιπαντικά κινητήρων εσωτερικής
καύσης είναι τα συνθετικά λάδια. Συνεχίζουν να ακολουθούν τις προδιαγραφές
ιξώδους της S.A.E. Και να συμμορφώνονται με την κατηγοριοποίηση της ACEA, με το
σαφώς ακριβότερο κόστος τους σε σχέση με τα ορυκτέλαια όχι μόνο να
δικαιολογείται από τη σαφώς ακριβότερη και περίπλοκη διαδικασία κατασκευής
τους, αλλά να αντικατοπτρίζεται και με το παραπάνω τόσο στην απόδοσή τους όσο
και στη μακροζωία τους.
Τα συνθετικά λιπαντικά κατασκευάζονται μέσα από
μία ειδική εργαστηριακή επεξεργασία που χρησιμοποιεί ως βάση είτε αλυσίδες
πετρελαίου (polyalphaolefins κατασκευασμένες από αιθυλένιο του ακατέργαστου
πετρελαίου) είτε άλλων πρώτων υλών συνήθως από εστέρες, με την προσθήκη ειδικών
χημικών. Το βασικότερο πλεονέκτημα αυτής της κατεργασίας στη λειτουργία τους
μέσα στον κινητήρα είναι η εξαιρετική τους θερμική σταθερότητα, καθώς διατηρούν
σταθερές τις μοριακές αλυσίδες σε αρκετά υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες. Έτσι,
το ιξώδες τους παραμένει σταθερό και να λιπαίνουν σωστά τον κινητήρα ακόμα και
στις πιο αντίξοες συνθήκες, όταν τα παλαιότερης τεχνολογίας ορυκτέλαια δε θα
ήταν σε θέση να προσφέρουν επαρκή λίπανση. Επίσης, τα συνθετικά λιπαντικά
περιέχουν μεγαλύτερη αναλογία καθαριστικών προσθέτων, προκειμένου κατά τη
λειτουργία τους να «απορροφούν» τα υπολείμματα του κινητήρα και να τα
κατευθύνουν προς το φίλτρο λαδιού, αντί να τα αφήνουν να κάθονται πάνω στις
έδρες προξενώντας φθορές λόγω της μείωσης του ελεύθερου χώρου για επαρκές φιλμ
λιπαντικού. Και φυσικά, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τα ορυκτέλαια,
κατά περίπτωση και μεγαλύτερη από 50%.
Αυτά τα χαρακτηριστικά κάνουν τα συνθετικά
λιπαντικά μονόδρομο στους σύγχρονούς κινητήρες που χαρακτηρίζονται από
ιδιαίτερα μικρές ανοχές και ειδικά στις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις τους, με
τις τουρμπίνες να περιστρέφονται έως και 250.000 φορές το λεπτό και τις
ιδιαίτερα αυξημένες απαιτήσεις τους σε απαγωγή θερμότητας.
Προσοχή όμως: Το ότι ένα λάδι κατηγοριοποιείται
ως συνθετικό δε σημαίνει υποχρεωτικά όμως ότι είναι και τέτοιο και καλό είναι
να ελέγξουμε προσεκτικά τη συσκευασία να γράφει fully synthetic και όχι
synthetic blend με μικρότερα γράμματα. Ο χαρακτηρισμός του συνθετικού πολλές
φορές δίδεται και σε ημισυνθετικά λιπαντικά, εάν διαθέτουν κάποια συγκεκριμένα
πρόσθετα. Τα ημισυνθετικά, όπως λέει και το όνομά τους, είναι επί της ουσίας
ορυκτέλαια με προσθήκη συνθετικών μερών σε αναλογία που δεν ξεπερνά το 30%.
Παρά τη χαμηλή αναλογία, οι επιδόσεις και η αντοχή τους είναι σαφώς μεγαλύτερες
από τα τυπικά ορυκτέλαια, ενώ το κόστος τους βρίσκεται ανάμεσα στα συνθετικά
και τα ορυκτέλαια.
«Σε ένα λεπτάκι φεύγω, φίλε» [video]
Το ελαστικό που προσφέρει 50% περισσότερα χιλιόμετρα
Νταλικέρης σώζει το «άσωστο» [video]
Τελικά είναι ευπαθής η Καδένα χρονισμού?
TEST: Είναι καλύτερα τα μεγαλύτερα και φαρδύτερα ελαστικά?
5 «κανόνες» που πρέπει να ξέρεις για το turbo
Όταν η αγορά και η συντήρηση BMW και Mini απαιτεί τεχνογνωσία
Μύθος ή Αλήθεια: Αυξάνουν την ισχύ τα Sport φίλτρα αέρα?
Οδηγούμε το νέο Peugeot 508 Plug in Hybrid
Έρευνα Auto Bild: Να αγοράσω Diesel ή όχι;
OPEL : Corsa αποκτήστε το χωρίς τέλη κυκλοφορίας και με δωρεάν εξοπλισμό !more Opel
RENAULT : Captur αυτοκίνητο της χρονιάς, μάθε περισσότερα
Maxxis : Ελαστικά με υψηλή απόδοση χειρισμού
RENAULT : Automotivo Service, κλείσε σήμερα ραντεβού
MINI : Το MINI Service εξασφαλίζει πάντα την καλύτερη λύση για εσένα!
BMW : Ολοκληρωμένες λύσεις, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες Aftersales!
GOODYEAR : Νέα σειρά VECTOR 4SEASONS: Εξαιρετική απόδοση σε όλες τις καιρικές συνθήκες
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία | Προβολή/Συνεργασία
Copyright © 2021 - autoagora.gr