«Ξεχάστε το Rio που ξέρατε» (ή δεν ξέρατε) μοιάζει να λέει η Kia με το νέο δημιούργημά της στη μικρή κατηγορία. Πράγματι το νέο Kia Rio αφήνει πίσω του το άχρωμο και άοσμο παρελθόν του και, μαζί με όλο το νέο προφίλ της εταιρείας, γυρνάει σελίδα και πάει να κατακτήσει την πιο δημοφιλή κατηγορία της αγοράς. Φυσικά εδώ, όπως και σε όλα τα φρέσκα προϊόντα της εταιρείας, το παιχνίδι δεν κερδίζει μόνο με την εμφάνιση, αλλά και με την ουσία της κατασκευής του.
Κάτω από το καπό της βασικής έκδοσης βενζίνης του Rio, αναπνέει ένας ατμοσφαιρικός, 16βάλβιδος, 1.200άρης κινητήρας 85 ίππων και 121 Nm ροπής. Η ισχύς του μοτέρ δεν είναι εντυπωσιακή, ωστόσο το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου (που είναι 90 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο), βοηθάει πολύ στο να μην πνίγονται οι ικανότητες σβέλτης μετακίνησης. Με ατού την χαμηλή (5,0/λτ./100χλμ) εργοστασιακή μέση κατανάλωση, που βοηθάει και τα πάγια έξοδα λόγω των χαμηλών εκπομπών ρύπων, το μοτέρ είναι, πάνω απ όλα, πολύ πολιτισμένο και ήσυχο σε όλο το φάσμα λειτουργίας.
Οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές ανήκουν στα πλεονεκτήματα του νέου Kia Rio, αφού το κατατάσσουν στα ευρύχωρα μοντέλα που έχει μετρήσει το κέντρο δοκιμών μας. Πιο αναλυτικά, τώρα στο κομμάτι των χώρων για τους επιβάτες και τις αποσκευές, η θέση οδήγησης είναι αρκετά ρυθμίσιμη και με καλή ορατότητα, πίσω θα καθίσουν άνετα δύο ενήλικες επιβάτες αναστήματος 1,90 μ., ενώ ο χώρος αποσκευών των 325 λίτρων είναι από τους μεγάλους της κατηγορίας. Λίγα μοντέλα προσφέρουν περισσότερα λίτρα. Κάτι που θα θέλαμε ωστόσο είναι όταν πέφτουν τα καθίσματα, να μην δημιουργείται τόσο μεγάλο «σκαλοπάτι», και πάλι όμως η Kia το έχει λύσει μιας και προσφέρει τη δυνατότητα του διπλού πάτου.
Eνα από τα «όπλα» του νέου μοντέλου είναι η οδική του συμπεριφορά. Το «μεγαλείο» της εμφάνισης πάει πακέτο με την ωριμότητα στο δρόμο, που φαίνεται από την συγκρότηση σε ποικιλία περιστάσεων. Αρχής γενομένης από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που δεν αφήνει κραδασμούς να περάσουν στο εσωτερικό, ενώ τα εγκάρσια σαμαράκια διαχειρίζονται με αξιοπρέπεια, από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Παράλληλα, οι κλίσεις και οι πλεύσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, ενώ στο στάνταρ ESP μπορεί να «μαζέψει» ανώδυνα τη μούρη, όποτε πάει να υποστρέψει. Με την άνεση να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, το Rio μπορεί να γίνει ως και ενδιαφέρον στις στροφές, όπου μπαίνει με σιγουριά και βγαίνει χωρίς χαζέματα από το πίσω μέρος. Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο και ακριβές, αν και κοντά στα 140 χλμ./ώρα ταλαιπωρείται περισσότερο από το αναμενόμενο από αεροδυναμικούς θορύβους.
Μάρκα | KIA |
---|---|
Μοντέλο | RIO |
Version | 1.2 5D |
Πόρτες | 5 |
Κυβισμός | 1248 |
Κατηγορία | ΜΙΚΡΑ |
Κυκλοφόρησε | 2011 |
Crash Test Euroncap | ***** |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΧΛΣΤ.) | |
Μήκος | 4045 |
Πλάτος | 1720 |
Υψος | 1455 |
Μεταξόνιο | 2570 |
Μετατρόχιο εμπρός | 1541 |
Μετρατρόχιο πίσω | 1525 |
Χώρος αποσκευών min (λτ./ vda) | 288 |
Χώρος αποσκευών max (λτ./vda) | 923 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) | 43 |
ΒΑΡΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΚΙΛΑ) | |
Καθαρό | 1029 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ) | |
Κυβικά εκατοστά | 1248 |
Μέγιστη ισχύς (ps) | 85 |
Στροφές μέγιστης ισχύος | 6000 |
Μέγιστη ροπή (nm) | 121 |
Στροφές μέγιστης ροπής | 4000 |
Κύλινδροι - διάταξη | 4 |
Διάμετρος | 71 |
Διαδρομή | 78,8 |
Βαλβίδες ανα κύλινδρο | 4 |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 |
Εκκεντροφόροι - θέση | 2E |
Τροφοδοσία | ΨΕΚΑΣΜΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ |
Copyright © 2024 - autoagora.gr