Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Παραμένει ουδέτερο πάνω στη στροφή και ασφαλές.

Οδική συμπεριφορά

Διαβάστηκε από 10200 αναγνώστες - 20/7/2018

Το χαμηλό βάρος και η μεγάλη αντοχή της πλατφόρμας του 3008 ,έχει παίξει πολύ μεγάλο ρόλο στο γεγονός πως οι αγοραστές του συγκεκριμένου SUV πέρα από την ζητούμενη άνεση, θα μπορούν να απολαύσουν οδική συμπεριφορά υψηλού επιπέδου. Η αλήθεια είναι πως η συγκεκραμένη κατηγορία δεν έχει πολλά μοντέλα που να έχουν καταφέρει κάτι τέτοιο.
 Η ανάρτηση, όντας μαλακά ρυθμισμένη, μπορεί και φιλτράρει κάθε κακοτεχνία του δρόμου ενώ συμβάλει στην υψηλή ποιότητα κύλισης του μοντέλου. Το αμάξωμα δεν επηρεάζεται από κλίσεις σε γρήγορους ρυθμούς, ενώ μόνο στο όριο παρουσιάζει μία ελαφριά τάση υποστροφής, η οποία δεν εκδηλώνεται. Με πιο απλά λόγια παραμένει ουδέτερο πάνω στη στροφή και ασφαλές. Καθώς η τετρακίνηση είναι απούσα, οι off road δυνατότητες του 3008, καθορίζονται από το γνωστό σύστημα Advanced Grip Control το οποίο παρέχει 5 διαφορετικά modes ( Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF). Ακόμη, το 3008 διαθέτει και σύστημα ελέγχου της κατάβασης (Hill Assist Descent Control) με ταχύτητα έως 3 χλμ./ώρα και  ελαστικά Mud and Snow. Η αλήθεια είναι πως στην πράξη, θα κινηθεί με αρκετή άνεση σε εκτός δρόμου πατημένες διαδρομές. 
Η BMW βέβαια παίζει εντός έδρας σε αυτόν τον τομέα! Είναι ο συνδυασμός του ξυραφένιου τιμονιού που προσφέρει πλούσια πληροφόρηση στον οδηγό  με το ακλόνητο πλαίσιο και την σφικτή ανάρτηση που σε κάνουν να αναζητάς ακόμα περισσότερα άλογα. Όχι, δεν του λείπει δύναμη αλλά αυτό το πλαίσιο μπορεί να «σηκώσει» περισσότερα άλογα και κυβικά. Στη πόλη θα εκτιμήσεις την υψηλή θέση οδήγησης και την περιμετρική ορατότητα ενώ όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα σε βοηθήσουν να παρκάρεις σε χρόνο ρεκόρ. Εκεί όμως που δείχνει τον καλύτερο εαυτό του μικρότερο SUV της BMW είναι που αλλού; Σε δρόμο με στροφές. Οι κλίσεις στις στροφές είναι ελάχιστες και ακόμα και ο άπειρος οδηγός, στηριζόμενος στο αυτοκίνητο, θα καταφέρει να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια. Αν και τα όρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, τα ηλεκτρονικά είναι πάντα εκεί για να διορθώσουν το οποιοδήποτε λάθος του οδηγού και να σε σώσουν από τα χειρότερα. Οδηγώντας σε οικογενειακούς ρυθμούς την Χ1 θα σε αποζημιώσει  με την κορυφαία ποιότητα κύλισης που θυμίζει μικρομεσαίο. Στον αυτοκινητόδρομο δεν θα νιώσεις ποτέ τον όγκο του αυτοκινήτου, όντας σταθερό και ευθύβολο ενώ δεν επηρεάζεται η προδιαγεγραμμένη πορεία του αυτοκίνητου από πλευρικούς ανέμους πάρα το ύψος του. Συμμετοχικά είναι και τα αποτελεσματικά φρένα που δείχνουν ακούραστα ακόμα και μετά από έντονη χρήση.  Η  SUV σχεδίαση της Χ1 ίσως σε βάλει σε σκέψεις για off road διαδρομές, η έλλειψη τετρακίνησης όμως και η σχετικά χαμηλή απόσταση από το έδαφος θα σε περιορίσουν στα 117.000+ χλμ οδικού δικτύου της χώρας μας.

Κινητήρες: Ίσαξιοι αλλά καθαρότερος αυτό της Peugeot
Κάτω από το καπό των δύο μοντέλων βρίσκονται δύο diesel κινητήρες στα 120 άλογα. Ο 1,6 BlueHDI του 3008 έχει ένα μικρό προβάδισμα σε ισχύ και ροπή σε σχέση με τον 1,5 λίτρων της Χ1, όμως με το χρονόμετρο και τα δύο μοντέλα κάνουν το 0-100 χλμ./ώρα στον ίδιο χρόνο, ενώ και τα δύο διατηρούν χαμηλά τα επίπεδα κατανάλωσης. Το μόνο σημείο ουσιαστικής διαφοροποίησης είναι το ότι ο κινητήρας του γαλλικού μοντέλου διαθέτει σύστημα AdBlue για την εξουδετέρωση των NOX.
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ