Ο όμιλος VW εξελίσσεται και πολλαπλασιάζεται. Εμείς τσεκάρουμε τα SUV της πλατφόρμας MQB των Audi, SEAT, Skoda και VW σε τρεις κατηγορίες.
Η VW δεν παίζει με το σύστημα 4-4-2. Ούτε με το 4-1-4-1. Το σημαντικότερο σύστημα σε μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου είναι η πλατφόρμα MQB. “Modularer Querbaukasten”, λένε οι Γερμανοί, «Ευέλικτη πλατφόρμα με κινητήρα, τοποθετημένο εγκάρσια», θα το αποδίδαμε εμείς.
Η τακτική της... ομάδας από το Wolfsburg έχει ως πλεονέκτημα τη μεγάλη ευελιξία (κινητήρας εγκάρσια τοποθετημένος λίγο πιο πίσω από τον μπροστινό άξονα και ίση απόσταση ανάμεσα στα πεντάλ και το κέντρο του μπροστινού τροχού). Αυτά τα κοινά στοιχεία έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους και των εξόδων.
Ό,τι ξεκίνησε το 2012 με το Golf VII (MQB 1ης γενιάς), το βρίσκουμε μπροστά μας σήμερα από το πολυτελές μικρό Audi A1 (MQB Evo) έως το μεγαλοπρεπές μεσαίο VW Passat (MQB-B) σε περισσότερα από 40 μοντέλα. Ακόμα και το θηριώδες SUV Atlas, που προορίζεται για την αγορά των ΗΠΑ, βασίζεται στην πλατφόρμα MQB και το μήκος του φτάνει τα 5,04 m!
Ωστόσο, το δικό μας ενδιαφέρον περιορίζεται στη «γερμανική» ομάδα των SUV, δηλαδή των μοντέλων που κυκλοφορούν (ή θα κυκλοφορήσουν) στις ευρωπαϊκές αγορές. Έντεκα προτάσεις, όσοι και οι παίκτες μιας ποδοσφαιρικής ομάδας, με κοινό τεχνολογικό υπόβαθρο, αλλά με ιδιαίτερες για την κάθε μία δυνατότητες. Εμείς τις χωρίσαμε σε τρεις κατηγορίες μεγέθους.
Στην πλατφόρμα MQB-A0 βασίζονται μοντέλα όπως το Polo. Το αντίστοιχο SUV της VW είναι το T-Cross, της SEAT το Arona, ενώ της Skoda θα είναι το Kamiq. Ένα... νούμερο μεγαλύτερο είναι το VW Golf και οι εκπρόσωποι της πλατφόρμας MQB-A1. Τα ονόματα των... παικτών είναι: Audi Q2, SEAT Ateca, Skoda Karoq και VW T-Roc. Ακριβώς από πάνω έχουμε τους παίκτες της ομάδας MQB-A2 με τα Audi Q3, SEAT Tarraco, Skoda Kodiaq και VW Tiguan.