Μεγάλο μπέρδεμα στα μεγάλα SUV. Σ αυτήν την κατηγορία προτείνουμε το δίλιτρο diesel κινητήρα των 150 PS. Ως κιβώτιο, θα επιλέγαμε το DSG, ενώ η τετρακίνηση δεν κρίνεται απαραίτητη. ¶λλωστε, ο συνδυασμός όλων των παραπάνω δεν είναι παντού διαθέσιμος.
Η SEAT παρουσίασε (πρόσφατα) το Tarraco είτε ως προσθιοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είτε ως τετρακίνητο με αυτόματο. Δεν υπάρχουν άλλοι συνδυασμοί; Όχι, και είναι κρίμα, αφού το ισπανικό SUV, μήκους 4,74 m, πείθει με τους άνετους χώρους και την καλή συμπεριφορά του. Τα ίδια καλά στοιχεία διαθέτει και το Skoda Kodiaq, που έχει μικρότερο μήκος κατά μόλις 4 cm.
Οι εσωτερικοί χώροι είναι πλούσιοι και στο τσέχικο μοντέλο, ωστόσο και στα δύο μοντέλα έχουν ένα θέμα με την εκνευριστική συχνότητα του ήχου του diesel κινητήρα, ενώ το κιβώτιο DSG δείχνει... αναποφάσιστο κατά την αλλαγή λωρίδας. Πάντως, οι οικογένειες θα ευχαριστηθούν στο έπακρο αυτά τα μεγάλα SUV, ιδιαίτερα το τσέχικο, το οποίο ξεκινά τιμολογιακά σαφώς πιο χαμηλά σε σχέση με τον Ισπανό συνάδελφό του. Το Kodiaq διατίθεται στη Γερμανία ως 2WD με DSG από 32.640 ευρώ, το Tarraco κοστίζει 33.750 ευρώ ως προσθιοκίνητο και με χειροκίνητο κιβώτιο.
Το Audi Q3 35 TDI διατίθεται είτε ως τετρακίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είτε ως προσθιοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο. Και οι δύο εκδόσεις έχουν κόστος, που ξεκινά από τα 38.600 ευρώ, ενώ η εταιρεία, που εδρεύει στο Ingolstadt, δεν παρέχει άλλη, διαφορετική έκδοση. Επίσης, η παροχή των εσωτερικών χώρων δε βρίσκεται στο επίπεδο των SEAT ή Skoda. Εντάξει, το Q3 είναι σαφώς μικρότερο σε μήκος με τα 4,48 m του. Πάντως, εκτός από ελεύθερος χώρος για τα γόνατα λείπουν πολύτιμα εκατοστά και ως προς το πλάτος. Έτσι, στο Audi θα καθίσουν πίσω τρεις ενήλικες με τη μεγαλύτερη δυσκολία σε σχέση με τα SEAT και Skoda.
Ωστόσο, το Q3 έχει πιο επιθετική (σπορτίφ) οδική συμπεριφορά. Τέλος, σίγουρο είναι πως δε διαπιστώσαμε κάποια ιδιαίτερη υπεροχή του Audi σε επίπεδο ποιότητας.
Με αυτά τα δεδομένα, το Tiguan δε χρειάζεται να... κρύβεται. Το SUV από το Wolfsburg παρέχει στη δεύτερη σειρά θέσεων περισσότερο χώρο σε σχέση με το Q3, ενώ περισσότερες αποσκευές μπορεί να φιλοξενήσει ο αντίστοιχος χώρος του, αν και το μήκος των δύο μοντέλων είναι σχεδόν παρόμοιο. Κι αν κάποιος δεν καλύπτεται από τους χώρους του Tiguan, μπορεί να στραφεί στο Tiguan Allspace, τη μεγαλύτερη σε μήκος έκδοση, που φτάνει σε μέγεθος τα Kodiaq και Tarraco. Σε κάθε περίπτωση, η VW παίζει με όλους τους πιθανούς συνδυασμούς μετάδοσης της κίνησης και κιβωτίου ταχυτήτων, με μόνη εξαίρεση την τετρακίνηση και το χειροκίνητο κιβώτιο, όπως στο Audi Q3. Τι μπέρδεμα...
Συμπέρασμα
Πρώτο στοιχείο, που μας κάνει εντύπωση από το… show των MQB-SUV είναι το εξής: Ένα και μοναδικό τεχνολογικό υπόβαθρο σε τρεις διαφορετικού μεγέθους κατηγορίες, τέσσερις μάρκες και έντεκα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα. Ο καθένας θα έβρισκε το καταλληλότερο. Και με τόσες πολλές επιλογές μπορούν να καλυφθούν όλοι και να αφήσουν το γούστο να μιλήσει. Δεύτερο στοιχείο: Η Skoda συνεχίζει να παρέχει τα πιο ελκυστικά πακέτα, έστω κι αν οι τιμές της δεν είναι πια το ίδιο ελκυστικές με του παρελθόντος.
Copyright © 2024 - autoagora.gr