Audi S3 Mk1: Το τετρακίνητο hot-hatch που έγραψε ιστορία
Ο υπερτροφοδοτούμενος 20VT του VW Group ήταν ένα «διαμάντι» της μηχανολογίας. Όταν όμως συνδυάστηκε και με τετρακίνηση, το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό. Ας θυμηθούμε το Audi S3 πρώτης γενιάς που έφτανε μέχρι τους 225 ίππους.
Μερικές ημέρες έχουν περάσει από το εκτενές αφιέρωμά μας στο Seat Leon Cupra πρώτης γενιάς και πλέον ήρθε η στιγμή να αναφερθούμε σε ένα ακόμη ισχυρό μοντέλο εκείνης της εποχής που εξοπλίστηκε με τον υπερτροφοδοτούμενο 20VT. Βέβαια, στην προκειμένη περίπτωση αφήνουμε την κίνηση στον εμπρός άξονα και περνάμε σε ένα σύστημα τετρακίνησης. Οι περισσότεροι ήδη θα έχετε διαπιστώσει ότι αναφερόμαστε στο Audi S3 πρώτης γενιάς, την «παρθενική» εμφάνιση της Audi στην κατηγορία των hot-hatches.
Το Audi S3 έκανε το επίσημο ντεμπούτο του προς τα τέλη των 90s και, πιο συγκεκριμένα το 1999, μερικά χρόνια μετά την έλευση της «απλής» έκδοση του μοντέλου. Το γερμανικό hot-hatch προσφέρθηκε αποκλειστικά σε τρίθυρο αμάξωμα, ενώ η εξωτερική του εμφάνιση σε γενικές γραμμές δεν ήταν υπερβολική, στοιχείο που συνηθίζεται στα περισσότερα μοντέλα της γερμανικής φίρμας. Έτσι, το Audi S3 πρώτης γενιάς ερχόταν με ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, ενώ ελαφρώς διευρυμένο ήταν και το πλάτος λόγω των πιο «φουσκωμένων» φτερών. Εκτός αυτού, στο πίσω μέρος υπάρχει διπλή απόληξη της εξάτμισης και η διακριτική αεροτομή, τα σχετικά λογότυπα δεν απουσίαζαν, καθώς επίσης και οι χρωμιωμένοι καθρέπτες. Τέλος, το Audi S3 πρώτης γενιάς εξοπλιζόταν με τις χαρακτηριστικές ζάντες αλουμινίου μεγέθους 17 ιντσών.
Σημαντικές αλλαγές υπήρχαν και στο εσωτερικό της ισχυρής έκδοσης, με την πιο ενδιαφέρουσα να μην είναι άλλη από τα εντυπωσιακά καθίσματα της Recaro, τα οποία κατόπιν παραγγελίας ερχόντουσαν και με alcantara επενδύσεις. Ταυτόχρονα, ο εξοπλισμός ήταν αρκετά πλούσιος για την εποχή, αφού εκτός των άλλων υπήρχε αυτόματος κλιματισμός, ηχοσύστημα της Bose με έξι θήκες, αλλά και θερμαινόμενα καθίσματα κατόπιν παραγγελίας.
Σελ. 2 | Το μυθικό μοτέρ των 225 ίππων |