autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Το μυθικό μοτέρ των 225 ίππων
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το μυθικό μοτέρ των 225 ίππων

2/12/2023

Όπως συνέβη εκείνο το διάστημα με όλες τις ισχυρές εκδόσεις του VW Group, το Audi S3 πρώτης γενιάς ήρθε με τον γνωστό 20VT κινητήρα χωρητικότητας 1,8 λτ., ο οποίος προσέφερε εξαιρετικές επιδόσεις, αλλά και απαράμιλλη αξιοπιστία. Σε πρώτη φάση, η ισχύς του τετρακύλινδρου μοτέρ έφτασε στους 210 ίππους και τα 270 Nm ροπής. Έτσι, τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση 6,8 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 238 χλμ./ώρα, ενώ μερικά χρόνια αργότερα ήρθε η ισχυρότερη έκδοση των 225 ίππων. Σε αυτή την περίπτωση, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα μειώθηκε στα 6,6 δλ. και ο δείκτης του ταχύμετρου άγγιζε σχεδόν τα 250 χλμ./ώρα.

Προκειμένου όμως να επιτευχθούν αυτές οι επιδόσεις, δεν αρκούσε μόνο ο ισχυρός κινητήρας, αλλά και το σύστημα τετρακίνησης. Στην περίπτωση του Audi S3 πρώτης γενιάς συναντούσαμε τη λεγόμενη τετρακίνηση τύπου haldex, η οποία έχει την εξής ιδιαιτερότητα: όταν δεν εμφανίζεται απώλεια πρόσφυσης, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν εμπροσθοκίνητο.



Σε περίπτωση, όμως, που χαθεί η πρόσφυση σε κάποιον τροχό, τότε ένας ηλεκτρουδραυλικός συμπλέκτης είναι σε θέση να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα. Έτσι, μόλις οι αισθητήρες του ESP αντιληφθούν συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, όπως για παράδειγμα στο χιόνι ή στη φάση της απότομης εκκίνησης, η ροπή κατανέμεται ισόποσα στους δύο άξονες και το αυτοκίνητο λειτουργεί ως τετρακίνητο.

Η παραγωγή του Audi S3 ολοκληρώθηκε το 2003, ενώ λίγο αργότερα η γερμανική φίρμα αποκάλυψε τη δεύτερη γενιά του μοντέλου, το οποίο στην έκδοση S3 ξεπέρασε το ψυχολογικό όριο των 250 ίππων. 

Σελ.
1
Audi S3 Mk1: Το τετρακίνητο hot-hatch που έγραψε ιστορία
Σελ.
2
Το μυθικό μοτέρ των 225 ίππων