Το μυθικό μοτέρ των 225 ίππων
Όπως συνέβη εκείνο το διάστημα με όλες τις ισχυρές εκδόσεις του VW Group, το Audi S3 πρώτης γενιάς ήρθε με τον γνωστό 20VT κινητήρα χωρητικότητας 1,8 λτ., ο οποίος προσέφερε εξαιρετικές επιδόσεις, αλλά και απαράμιλλη αξιοπιστία. Σε πρώτη φάση, η ισχύς του τετρακύλινδρου μοτέρ έφτασε στους 210 ίππους και τα 270 Nm ροπής. Έτσι, τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση 6,8 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 238 χλμ./ώρα, ενώ μερικά χρόνια αργότερα ήρθε η ισχυρότερη έκδοση των 225 ίππων. Σε αυτή την περίπτωση, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα μειώθηκε στα 6,6 δλ. και ο δείκτης του ταχύμετρου άγγιζε σχεδόν τα 250 χλμ./ώρα.
Προκειμένου όμως να επιτευχθούν αυτές οι επιδόσεις, δεν αρκούσε μόνο ο ισχυρός κινητήρας, αλλά και το σύστημα τετρακίνησης. Στην περίπτωση του Audi S3 πρώτης γενιάς συναντούσαμε τη λεγόμενη τετρακίνηση τύπου haldex, η οποία έχει την εξής ιδιαιτερότητα: όταν δεν εμφανίζεται απώλεια πρόσφυσης, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν εμπροσθοκίνητο.
Σε περίπτωση, όμως, που χαθεί η πρόσφυση σε κάποιον τροχό, τότε ένας ηλεκτρουδραυλικός συμπλέκτης είναι σε θέση να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα. Έτσι, μόλις οι αισθητήρες του ESP αντιληφθούν συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, όπως για παράδειγμα στο χιόνι ή στη φάση της απότομης εκκίνησης, η ροπή κατανέμεται ισόποσα στους δύο άξονες και το αυτοκίνητο λειτουργεί ως τετρακίνητο.
Η παραγωγή του Audi S3 ολοκληρώθηκε το 2003, ενώ λίγο αργότερα η γερμανική φίρμα αποκάλυψε τη δεύτερη γενιά του μοντέλου, το οποίο στην έκδοση S3 ξεπέρασε το ψυχολογικό όριο των 250 ίππων.
Σελ. 1 | Audi S3 Mk1: Το τετρακίνητο hot-hatch που έγραψε ιστορία |
Σελ. 2 | Το μυθικό μοτέρ των 225 ίππων |