Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Τι είναι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και πως λειτουργεί;

1/1/2021

Αρχικά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη δεν έχουν δύο πεντάλ. Η χρήση τους είναι κοινή με κάθε άλλο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, δηλαδή το τρίτο πεντάλ απουσιάζει και ο οδηγός επιλέγει «P» για στάθμευση, «R» για την όπισθεν, «N» για τη νεκρά και «D» για την οδήγηση. Η σημαντικότερη διαφορά στην τεχνολογία διπλού συμπλέκτη είναι η ύπαρξη δύο υποκιβωτίων (όπως βλέπετε και στην παραπάνω εικόνα) που το καθένα έχει τις μισές σχέσεις και τον δικό του συμπλέκτη. Οι δύο συμπλέκτες είναι ομόκεντροι και βρίσκονται στο ίδιο σημείο. Φανταστείτε ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Οι μισές ταχύτητες του ενός υποκιβωτίου, για παράδειγμα οι 1η-3η-5η, δίνουν κίνηση μέσω του συμπλέκτη «Α». Παρομοίως, οι υπόλοιπες, στην περίπτωσή μας οι 2η-4η-6η, δίνουν κίνηση μέσω του συμπλέκτη «.

Κατά τη λειτουργία του κινητήρα με το κιβώτιο στη φάση «D», πάντα βρίσκεται σε φάση σύμπλεξης ο ένας από τους δύο συμπλέκτες και σε φάση αποσύμπλεξης ο άλλος. Έστω για παράδειγμα ότι κινείται ένα αυτοκίνητο με την 3η σχέση. Αυτό σημαίνει ότι η κίνηση μεταδίδεται μέσω του υποκιβωτίου «Α» και του αντίστοιχου συμπλέκτη. Ταυτόχρονα το υποκιβώτιο «Β» έχει ετοιμάσει ήδη την επόμενη σχέση (στην περίπτωσή μας την 4η). Έτσι, η αλλαγή θα γίνει σχεδόν ακαριαία, αφού θα αποσυμπλεχθεί ο συμπλέκτης «A» και θα συμπλεχθεί o «Β».



Κάπως έτσι, τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη καταφέρνουν να αλλάζουν ταχύτητα σχεδόν χωρίς να γίνεται αντιληπτό, ενώ οι χρόνοι που επιτυγχάνονται είναι εξαιρετικοί. Για παράδειγμα, το DSG του VW Group υπόσχεται αλλαγές ταχυτήτων μέσα σε ελάχιστα χιλιοστά του δευτερολέπτου χωρίς να γίνεται αντιληπτή η παύση μετάδοσης της ισχύος.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει