Στους 280 ίππους ο «συνήθης ύποπτος» 4G63
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, βέβαια, εντοπίζεται κάτω από το καπό, εκεί όπου υπάρχει ο γνωστός 2λιτρος 4G63, με αρκετές αναβαθμίσεις. Το τετρακύλινδρο μοτέρ με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους τροφοδοτείται από σύστημα υπερπλήρωσης με φτερωτή τιτανίου χαμηλής αδράνειας, ώστε να μειώνεται το turbo lag. Παράλληλα, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι επιτυγχάνεται χαμηλότερη θερμοκρασία εισερχόμενου αέρα λόγω της ύπαρξης intercooler με σύστημα ψεκασμού νερού. Κάπως έτσι, η ισχύς αγγίζει τους 280 ίππους και η ροπή τα 373 Nm στις 3.000 σ.α.λ., με αποτέλεσμα το αμάξωμα των περίπου 1.360 κιλών να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5 δλ. και η τελική ταχύτητα τα 240 χλμ./ώρα. Η κίνηση περνά ασφαλώς και στους τέσσερις τροχούς, μέσω μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, το οποίο έχει πέντε σχέσεις, πιο κοντές σε σχέση με το τυπικό κιβώτιο που υπάρχει σε κάθε Lancer Evolution.
Το Mitsubishi Lancer Evolution έμεινε στην παραγωγή μέχρι τα μέσα του 2001 και σε αυτό το διάστημα διατέθηκε σε τρεις εκδόσεις, η RS, η RS2 και η GSR. Τα αρχικά RS προέρχονται από τη φράση «Rally Sport», ενώ ανέσεις όπως ο κλιματισμός και τα ηλεκτρικά παράθυρα προσφέρονταν μόνο κατόπιν παραγγελίας, ώστε να διατηρηθεί σε χαμηλό επίπεδο το βάρος. Στην περίπτωση του GSR, προσφέρονταν φρένα από τη Brembo, αλλά και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Τέλος, το σύστημα τετρακίνησης εξοπλιζόταν με την τεχνολογία Active Yaw Control (AYC), η οποία μεταφέρει τη ροπή ανά πάσα στιγμή σε οποιονδήποτε τροχό.
Σελ. 1 | Φόρος τιμής στο «απόλυτο» Mitsubishi Lancer Evo |
Σελ. 2 | Στους 280 ίππους ο «συνήθης ύποπτος» 4G63 |