autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
5 φωτογραφίες »

HONDA B16: Τα μυστικά του μοτέρ που έγραψε ιστορία

Διαβάστηκε από 5820 αναγνώστες - 11/5/2021

Είναι ο κινητήρας που «γέννησε» το θρυλικό πλέον VTEC, είναι το ατμοσφαιρικό μοτέρ που κατάφερε να περάσει την ειδική ισχύ των 100 ίππων ανά λίτρο. Ώρα να θυμηθούμε τον μαγικό κινητήρα B16 που τοποθετήθηκε σε μοναδικά αυτοκίνητα όπως το Civic Type R.

Μέσα στη διαχρονική πορεία της Honda στον τομέα της αυτοκίνησης έχουμε δει κορυφαία τεχνολογικά επιτεύγματα και κινητήρες που τα χαρακτηριστικά τους προκαλούν τον θαυμασμό ακόμα και μετά από πολλά χρόνια. Ένα παράδειγμα είναι ο τετρακύλινδρος F20C που συναντήσαμε κάτω από το καπό του θρυλικού S2000, μοτέρ του οποίου την ανάλυση μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό μας κείμενο. Άλλος ένας κινητήρας που έκανε σύσσωμο τον κόσμο της αυτοκίνησης να παραμιλά ήταν ο μικρός αλλά θαυματουργός B16, μοτέρ μέσα από το οποίο μας συστήθηκε και η τεχνολογία VTEC. Ώρα να το γνωρίσουμε καλύτερα!

Κάπως έτσι ξεκινά η ιστορία του VTEC
Η ιστορία του τετρακύλινδρου B16 ξεκίνησε πίσω στο 1989, όταν η ιαπωνική εταιρεία θέλησε να δημιουργήσει έναν κινητήρα που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις επιδόσεις, υιοθετώντας τεχνολογίες που είχαν ήδη εφαρμοστεί στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το συγκεκριμένο μοτέρ τοποθετήθηκε αρχικά στο Honda Integra XSi, το πρώτο μοντέλο με τεχνολογία VTEC, ενώ αργότερα το είδαμε στα CR-X SiR και Civic SiR JDM.



Ο ιαπωνικός τετρακύλινδρος διέθετε ένα άκρως ελαφρύ μπλοκ και ήταν σε θέση να στροφάρει μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με τον μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και τη σχέση συμπίεσης που ξεπερνούσε το 10:1, η ισχύς του κινητήρα χωρητικότητας 1.595 κ.εκ. έφτανε τους 160 ίππους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το ατμοσφαιρικό μοτέρ ήταν σε θέση να παράγει ειδική ισχύ της τάξης των 100 ίππων στο λίτρο, ενώ η απότομη «έκρηξη ισχύος» ερχόταν στις 5.200 σ.α.λ. όπου ενεργοποιούνταν το VTEC.



Η πρώτη γενιά του B16 συνέχισε να εξελίσσεται για αρκετά χρόνια, με τροποποιήσεις σε καίρια σημεία, όπως το προφίλ των εκκεντροφόρων και το μέγεθος της πεταλούδας γκαζιού. Έτσι, λίγο πριν έρθει η σημαντική αναβάθμιση, ο B16 πρώτης γενιάς είχε φτάσει στο σημείο να αποδίδει 170 ίππους και η σχέση συμπίεσής του είχε εκτοξευθεί στο 10,8:1.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις