autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
2 φωτογραφίες »

Το «έπος» του B16B και το νέο ρεκόρ

Διαβάστηκε από 5822 αναγνώστες - 11/5/2021

Στη δεύτερη γενιά του ο συγκεκριμένος κινητήρας έγινε ακόμα πιο σκληροπυρηνικός, με το μπλοκ του να έρχεται κατευθείαν από τον μεγαλύτερο Β18 που συναντούσαμε τότε στο Integra Type R. Μερικές από τις σημαντικότερες αλλαγές που έγιναν στον συγκεκριμένο κινητήρα ήταν οι αναβάθμιση στα κινούμενα μέρη. Αναλυτικότερα, τοποθετήθηκε ένας αναβαθμισμένος στροφαλοφόρος άξονας, ελαφρύτερες μπιέλες, ενώ έγινε αλλαγή στο ροή της κεφαλής και τις θύρες εισαγωγής.

Ταυτόχρονα, τοποθετήθηκε μεγαλύτερη πεταλούδα γκαζιού, αναβαθμισμένα μπεκ καυσίμου, ενώ εγκαταστάθηκε και ένα πιο ελαφρύ βολάν. Τέλος, η τοποθέτηση σκληρότερων και πιο ενισχυμένων ελατηρίων είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση του ορίου περιστροφής του κινητήρα. Πιο αργά ερχόταν και η ενεργοποίηση του συστήματος VTEC (στις 6.100 σ.α.λ.) για την ακρίβεια. Κάπως έτσι, η ισχύς του κινητήρα έφτασε στο μυθικό νούμερο των 185 ίππων. Αυτή η τιμή μεταφράζεται σε 115,6 ίππους ανά λίτρο, αριθμός ρεκόρ για ατμοσφαιρικό κινητήρα της εποχής.



Ενδεικτικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι στην περίπτωση του Honda Civic Type R, ο B16B σε συνδυασμό με το κοντό σε κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ήταν σε θέση να εκτοξεύσει το αμάξωμα των 1.040 κιλών στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,7 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα έφτανε τα 225 χλμ./ώρα.

Ο B16 παραμένει μέχρι σήμερα ένας από τους δημοφιλέστερους κινητήρες στην ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας, στα 11 χρόνια της ιστορίας του τοποθετήθηκε σε σημαντικά μοντέλα της Honda και το μόνο σίγουρο είναι ότι μέχρι σήμερα εξακολουθεί να χαρίζει χαμόγελα σε πολλούς ιδιοκτήτες. 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει